11 Reacties

3 maanden geleden

Die angst herken ik helemaal! Hier deed onze kleine meid het toen ook en legde haar altijd weer terug op haar rug. Maar dit blijft helaas gebeuren. Wat ik heb gedaan is een aerosleepmatras gekocht met alle accessoires van dien voor een veiliger idee. Ook ben ik gaan oefenen met het rollen en terugrollen. Die van mij was wel 3 maanden toen dus dat laatste gaat dan wat sneller. En wat ik continu deed was slapen (hoe oncomfortabel ook) met m’n hand in haar co-sleeper op haar buik zodat ik wist dat ze nog zo lag! Maar nu kies ik voor Veilig Samen Slapen zodat je kindje niet door kan rollen. Hier zou je evt wat meer in kunnen verdiepen als je dit wilt doen!

3 maanden geleden

Mijn zoontje van 3,5 week draait ook al flink in bed (nog niet echt omrollen)! Zelfs in zijn inbaker slaapzakje + een lakentje strak er overheen.. Ik lig nu een tijdje bij hem om te kijken wat er gebeurt en hij draait zich op zijn zij in zijn slaap. Onze co-sleeper heeft 1 stuk wat dicht zit (wat ik best apart vind) en precies daar gaat hij met zijn gezicht tegen aan liggen.. Echt doodeng! Heb hem vannacht ook al 2-3 keer recht moeten leggen. Ik weet even niet zo goed wat ik nu het beste kan doen

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Mijn zoontje van 3,5 week draait ook al flink in bed (nog niet echt omrolle ...
Mijn zoontje van bijna 2 weken doet dit ook. Hij kan nog niet omrollen hoor. Soms ligt hij wel half op zijn zij. In de nacht gaat hij altijd helemaal naar één kant van de co-sleeper. Ik ben dan ook altijd bang. Als ik hem dan weer in het midden zet gaat hij weer terug in deze positie. Heeft iemand hier een tip voor?

3 maanden geleden

Reactie op Julybaby

Mijn zoontje van bijna 2 weken doet dit ook. Hij kan nog niet omrollen hoor ...
Hier precies hetzelfde met een dochter van 2 weken. Gaat ook volledig naar de zijkant en draait helemaal op haar zij

3 maanden geleden

Reactie op coco1109

Die angst herken ik helemaal! Hier deed onze kleine meid het toen ook en le ...
Ik ga mij eens inlezen op dat Veilig Samen Slapen! Zo te lezen aan de reacties ben ik niet de enige die dit spannend vind haha! Wij hebben het nestje vaak gebruikt, daar zitten 2 randen aan. Maar dat is ook zo'n gesleep naar boven en beneden. Maar misschien moet dat! Bedankt voor de tip :)

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Mijn zoontje van 3,5 week draait ook al flink in bed (nog niet echt omrolle ...
Dan zou ik hem sowieso niet meer in een inbakerslaapzakje leggen. Ze hebben namelijk hun handjes nodig om het hoofdje te kunnen draaien. Verder zou ik er niet te veel aan doen, tenzij hij met zijn gezichtje helemaal tegen de zijkant gaat liggen. Ook als je tummytime gaat doen zou ik je zoontje op zijn rug leggen en dan naar zijn buik rollen ipv hem gelijk op zijn buik te leggen. Dan voelen ze de beweging van het rollen en kan je hem helpen voor als hij wat ouder is

3 maanden geleden

Dan zou ik hem sowieso niet meer in een inbakerslaapzakje leggen. Ze hebb ...
Oh super, wat lief je tips! Eerste kindje hier dus het is allemaal nieuw 🤭 Die tummy time tip ga ik gelijk vandaag proberen 🙏🏻💙

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Oh super, wat lief je tips! Eerste kindje hier dus het is allemaal nieuw 🤭 ...
Geen probleem 😌 Wij hebben zelf een slaapzakje van Fedde en Kees. Hierbij kan je de mouwen vastritsen, maar heeft je kindje nog wel een beetje bewegingsvrijheid. Hebben wij voor ons eerste zoontje gebruikt en nu voor onze 2de gebruiken we die weer. Met deze slaapzak ik het inbakeren ook makkelijk af te bouwen, want je had de mouwen steeds verder open ritsen, totdat ze helemaal los zijn

3 maanden geleden

Hier toen ze n week oud was. En dan slaapt ze in de box als een roosje. Nog ff der arm aan de kant en mevrouw rolt door. Ze slaapt in de box altijd zo 😝 en ik maak me er geen zorgen over. Wat ik wel merk is dat ze dan minder krampjes heeft! Dus voor ons mooi meegenomen hahah

3 maanden geleden

Week 2,chier is hij zelf gedraaid. Ik dacht dat het toeval was maar vannacht in de co-sleeper deed hij het weer. Gelukkig draait hij (nog) niet door naar z'n buik. Ik laat hem overdag gewoon op z'n zij liggen (want dan kunnen we een oogje in het zeil houden) maar als ik het 's nachts zie draai ik hem wel zachtjes terug naar z'n rug. Ik vind buikslapen inderdaad ook nog te spannend

3 maanden geleden

Ja dat herken ik van onze tweede. Hij rolde in de kraamweek al om. Dit kwam omdat hij zich oversterkte. Ik had een hele snelle bevalling en waarschijnlijk had hij last van zn nek en schouders en waarschijnlijk ook fikse hoofdpijn.. Uiteindelijk zijn we ruim 5 maanden bij chiropractor en Body Stress Release geweest en toen was de spanning er helemaal uit.