18 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees mee! Hier een dochter van 5 weken en 1 dag oud en ze valt bijna altijd in slaap tijdens de fles. We gebruiken speen 1 op een Philips Avent flesje en vaak doet ze 20-30 minuten over een flesje van circa 100 ml. Omdat de steeds in slaap valt, is het best lastig om haar na een voeding nog te laten boeren 😩

2 maanden geleden

Ik lees ook mee, dochter is 4 weken en drinkt fles nooit in 1x leeg. Over 100 doet ze gerust 45 minuten. Valt tussendoor in slaap en kan soms erg gulzig zijn. Ik heb het idee dat het drinken haar teveel moeite kost, maar een grotere speen accepteert ze nog niet. Overleg volgende week even met cb maar alle tips welkom :)

2 maanden geleden

Wij zijn ook overgestapt van een prematuur speentje naar nummer 1, omdat onze kleine er ook 20 tot 30 minuten over deed. Nu is het wisselend. Huisarts zei van de week dat 15 min wel de max is. Dus misschien toch over gaan naar nog een groter speentje?

2 maanden geleden

Reactie op widv

Ik lees ook mee, dochter is 4 weken en drinkt fles nooit in 1x leeg. Over 1 ...
Balen dat ze een groter speentje niet accepteert. En een ander flesje en dan dan een ander speentje op?

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Ik lees mee! Hier een dochter van 5 weken en 1 dag oud en ze valt bijna alt ...
Heel herkenbaar. Had die van ons ook. Dan moet ik wel zeggen dat de Dr browns flesje heel fijn zijn. Daar komt haast geen lucht bij, dus eigenlijk boert die van ons niet tot nauwelijks.

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Wij zijn ook overgestapt van een prematuur speentje naar nummer 1, omdat on ...
Zou zeker niet overstappen naar een nog grotere speen. 20 tot 30 minuten over een fles doen is heel normaal. Te snel is niet fijn voor het maagje. Als hij in slaap valt zou je hem onder z’n voetjes kunnen kietelen zodat hij wakker word of even met je vinger onder de kin duwen zodat het zuigreflex word getriggerd. Sprongetjes kunnen ze zeker vermoeider zijn, aangezien ze dan ineens veel leren

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Ons is juist verteld door het bureau dat 20-30 minuten over een flesje doen goed is. Zitten nog steeds met de prematuur speen, heb wel de tussen variant (T) besteld voor we weer terug gaan naar speen 1.

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Ons is juist verteld door het bureau dat 20-30 minuten over een flesje doen ...
Dat zei die van ons ook! Zo vervelend dat alle profs weer iets ander aangeven. Verwarrend! 😊

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Dr brown speen nummer 1 hoor ik goede verhalen over. Die hebben wij ook, moeten het nog goed uittesten. Maar in ieder geval een tip! Een andere vraag, hoe vaak voed jij? Op verzoek is als je baby wakker is of alleen als je baby huilt? Hoe eindig je de dag om 19 uur? Hoe ziet dat eruit? Slaapt je baby dan van 19.00 tot 07.00 uur de volgende dag door? En geen voedingen meer tussendoor? 🥰😊

2 maanden geleden

Reactie op pln92

Dr brown speen nummer 1 hoor ik goede verhalen over. Die hebben wij ook, mo ...
Als hij begint te smakken, dan maken we het flesje klaar. En ja meestal huilt hij wel. Wij eindigen met een avondritueel. Nee hij slaapt zeker niet door. ja hij krijgt nog twee voedingen tussendoor. 1 avond en 1 nachtvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Als hij begint te smakken, dan maken we het flesje klaar. En ja meestal hui ...
Hij slaapt ook echt van voeding tot voeding. Zoals gisteren niet echt het idee gehad dat hij klaar wakker was.

2 maanden geleden

Kan ook met zijn sprongetje te maken hebben.

2 maanden geleden

Wordt jullie kindje echt wakker en beginnen dan pas de signalen? Vind het zo lastig en wordt er zo onzeker van. En oom de verschillende adviezen. De één zegt op verzoek. De ander zegt overdag na elke 3 uur wakker maken, zodat ze savonds wat langer slapen. Pff

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Wordt jullie kindje echt wakker en beginnen dan pas de signalen? Vind het z ...
Ja, hier wordt ze wel wakker als ze gevoed wilt worden. Hier werd gezegd op verzoek, maar mocht ze zichzelf overdag na 3-4 uur niet melden, dan was het advies om haar wakker te maken zodat ze inderdaad ‘s nachts wat langer kan slapen. Trouwens, hier zei het CB dat 20-30 minuten over een voeding prima is. 15 minuten max. lijkt mij veel te snel!

2 maanden geleden

Hier valt ze ook mega vaak in slaap en kan soms uur duren tot het op is. Vaak geef ik het ook gewoon op en drinkt ze hem niet leeg mond blijft dan dicht dus ga niet verder lopen ruziën ermee. Maar wanneer je der weglegt is ze meteen wakker 😆 het is vervelend ja, maar ach ze leeft nog. En heb speen 1 van dr brown. Bij de eerste heeft ze bijna der hele 1e levensjaar met prematuur speen gedaan en op laatste pas speen 1. Ging altijd prima. Vind dat ook allemaal onzin die speentjes 1 2 en 3

2 maanden geleden

Reactie op Guchi

Ja, hier wordt ze wel wakker als ze gevoed wilt worden. Hier werd gezegd op ...
Maar klaar wakker? Die van ons begint eerst te smakken en draaien en dan een beetje te jammeren. Dan gaan we naar hem toe en wordt hij pas wakker als we hem ontbakeren

2 maanden geleden

Reactie op SabineMaan

Maar klaar wakker? Die van ons begint eerst te smakken en draaien en dan ee ...
Nee, niet klaar wakker. Lijkt alsof ze half aan het slapen is. Heb alleen twee keer meegemaakt dat ze vrij snel na het ontwaken super onrustig werd en ging huilen en krijsen om voeding.