13 Reacties

2 maanden geleden

Herkenbaar.. ik kan mijn dochter ook niet te snel wegleggen anders wordt ze wakker. Ook dysmatuur geboren. Ik gebruik ook de prematuurspeen omdat ze anders ook de fles binnen 10min leeg heeft en niet voldaan denkt te zijn.. Soms doe ik verschonen na de voeding zodat ze beetje wakker wordt en altijd proberen te laten boeren. Daarna wanneer ze moe wordt sus ik haar in slaap. Blijf dan 20min met haar zitten en leg haar dan pas weg.

2 maanden geleden

Reactie op EssieLE

Herkenbaar.. ik kan mijn dochter ook niet te snel wegleggen anders wordt ze ...
Ik verschoon haar voor de voeding, omdat ik anders bang ben dat ze gaat spugen bij neerleggen. Heeft jouw dochter dat niet? En drinkt ze ook om de 3 uur?

2 maanden geleden

Reactie op Lieslente

Ik verschoon haar voor de voeding, omdat ik anders bang ben dat ze gaat spu ...
Nee zij spuiten dan niet.. en t helpt haar dat ze even ligt om daarna een Boertje te doen. Ja om de 2 a 3u, ik geef borstvoeding en 2x een flesvoeding. Probeer borstvoeding af te bouwen.

2 maanden geleden

Zelfde verhaal hier. Lactatiekundige raden aan nu speen 1 te gebruiken om energie te besparen en dat we zodra we wat groter/sterker is speen T kunnen proberen. Dit is een speen tussen prematuur en 1 in. Deze is helaas alleen via lactatiekundige of de dr brown website te koop. Wellicht de moeite waard dit te proberen of ze dan niet in slaap valt voor de fles leeg is.

2 maanden geleden

Bij ons hetzelfde. Eigenlijk hebben we m overdag nu steeds in de draagdoek. Kinderarts gaf ook aan dat dysmaturen extra veel behoefte hebben aan geborgenheid. Dus draagdoek of inbakeren is echt nodig. Dat helpt bij mij in de acceptatie dat ie gewoon de hele dag aan ons vast zit 🙂

2 maanden geleden

Reactie op ann1996

Zelfde verhaal hier. Lactatiekundige raden aan nu speen 1 te gebruiken om e ...
Goede tip! Hoe oud is je kindje nu en welk gewicht? En hoe gaat het drinken met speen 1 bij jullie? En hoeveel cc? Want van te snel drinken raakt ze ook sneller overstuur, omdat ze daar dan weer krampjes oid van krijgt denk ik.

2 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Bij ons hetzelfde. Eigenlijk hebben we m overdag nu steeds in de draagdoek. ...
Klopt! Merken wij ook. Soms slaapt ze overdag ook heel goed in de kinderwagen. Wel nadat we haar slapend wegleggen. Maar andere keer dus niet en dan werkt de draagzak inderdaad bijna altijd.

2 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Bij ons hetzelfde. Eigenlijk hebben we m overdag nu steeds in de draagdoek. ...
Overigens protesteert ie in de draagdoek ook wel regelmatig. Dan slaapt ie lekker, maar vaak als je dan gaat zitten, begint ie te worstelen en langzaamaan onrustig te worden. Niet echt ideaal 😅😂. Tips?

2 maanden geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is geboren op de uitgerekende datum, maar heeft precies hetzelfde. Te snel drinken aan het begin met de brown speen 1 en drinkt nu ook nog met de prematuren. Helaas valt hij ook (doordat hij slecht slaapt) in slaap tijdens de fles en zodra ik hem weg leg is het klaar 😅 dan kunnen we weer opnieuw beginnen. Maar ik moet zeggen dat ik hem niet meer in slaap krijgt, behalve in de draagzak of kinderwagen.. hoop dat mensen hier nog goede tips hebben haha. Het dragen vind ik wel echt heel zwaar de hele dag!

2 maanden geleden

Hoe doen jullie dat met boeren? Hier slaapt de kleine ook soms halverwege of tegen het eind aan van een voeding, maar het lukt ons amper om haar dan nog te laten boeren met als gevolg dat er soms wat melk naar boven komt..

2 maanden geleden

Reactie op Donders93

Heel herkenbaar. Mijn zoontje is geboren op de uitgerekende datum, maar hee ...
Wij hebben nu de speen besteld van dr brown die tussen prematurenspeen en speen 1 in zit. Dat is deze https://www.drbrowns.nl/dr-browns-new-born-speen-standaardfles/ Komt morgen binnen dus ben benieuwd! Vandaag wel weer een keer met speen 1 geprobeerd met veel pauzes er tussen. Niet ideaal nog. Sinds vandaag proberen we overdag de volgende volgorde aan te houden: voeden, verschonen, spelen (wakker in wipstoel) en slapen zodra ze begon te gapen. Ze heeft zelfs een tijdje in haar bedje overdag geslapen terwijl we haar slaperig weglegde. Als dit niet zou werken of ze raakt overstuur dan in de draagzak zodat ze slaapt. Het pakte verrassend goed uit en wij hebben hierdoor ook meer onze handen vrij gehad en ze liet er zo veel makkelijker 3 uur tussen. Ben benieuwd hoe dit de komende dagen gaat, maar hopelijk komt er door de voorspelbaarheid wat meer ritme in en slaapt ze daardoor ook beter. Na de laatste voeding leggen we haar wel gewoon in bed als ze al slaapt, maar dat gaat hier altijd al goed. Wie weet heb je hier wat aan! 🙏

2 maanden geleden

Reactie op Lieslente

Wij hebben nu de speen besteld van dr brown die tussen prematurenspeen en s ...
Ah wat fijn voor jullie zeg! Klinkt echt heerlijk haha hopelijk blijft ze zo tevreden voor jullie. Ik heb ritme en regelmaat al geprobeerd. Denk ook heel erg last van reflux helaas. We gaan het maar verder uitproberen haha het komt vanzelf weer goed!

2 maanden geleden

Reactie op Lieslente

Goede tip! Hoe oud is je kindje nu en welk gewicht? En hoe gaat het drinken ...
Onze dochter is geboren met 40 + 4 en 2,5 kilo. Ze is nu 4 weken en zn 3,5 kilo. We gebruiken de formule gewicht jn kilo’s * 150 / aantal voedingen dus bij ons komt dag neer op 65ml. Ik kolf dus weet niet of dit ook opgaat voor kv. De fles duurt zn 10-15 minuten maar we proberen dit te stretchen naar 20 minuten door de speen niet volledig te vullen en halverwege even boeren.