20 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg want herken dit van ons zoontje. Ik heb zelf het idee dat het krampjes zijn.

2 maanden geleden

Hier ook, niet perse na de voeding maar vaak tegen de ochtend. Het is de actieve slaap van een baby, misschien dat je het herkent als je erop Google?

2 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Hier ook, niet perse na de voeding maar vaak tegen de ochtend. Het is de ac ...
*googled

2 maanden geleden

Mijn zoontje (5 weken) doet dat ook alleen ‘s nachts bij het in slaap vallen. Hij kreunt (wat soms echt heel hard kan zijn 😂) en rekt zich uit, maar voor zover ik weet hoort dit bij de lichte slaap en is het belangrijk om ze hierbij niet te storen

2 maanden geleden

Heel herkenbaar !! Mijn zoontje had dit ook. Tot 7 weken was het ook vervelend voor mij. Kon er ook echt niet van slapen. Ook duidelijk echt geen last van krampjes (dacht ik) of honger. De kleine had uiteindelijk zelfs een nachtje bij opa en oma geslapen, was echt dood op. Hij krijgt nu ‘s avonds en ‘s nachts infacol als hij een fles krijgt Omdat hij later in de nacht wel altijd last van krampjes krijgt. De geluiden zijn minder geworden en of ik hoor het inmiddels niet meer. Of het met de infacol te maken heeft durf ik niet te zeggen. ‘s nachts slapen wij nu allebei in ieder geval heerlijk door. Het word vanzelf minder of het went uiteindelijk. Geef het de tijd. Heel veel succes 🩵

2 maanden geleden

Bij onze dochter was dit ook enorm hard, alsof je in een dierentuin ligt te slapen 😂 uiteindelijk bleek ze verborgen reflux te hebben en pruttelde ze enorm als ze in haar bedje lag. Het bedje staat nu iets schuin en nu zijn de geluiden een stuk minder. Nog steeds wel iets omdat dat inderdaad ook bij de actieve slaap hoort. Maar hier kan ik nog wel doorheen slapen haha

2 maanden geleden

Bij onze zoon heb ik het idee dat hij dit vooral doet als er scheetjes dwars zitten. Hij trekt in zijn slaap zijn beentjes op en kreunt erbij. Schijnt dat rond deze leeftijd (6weken)ze oefenen met coördinatie tussen darmen en kringspier. Dat vinden ze echt nog even moeilijk. Vannacht deed hij dat weer super veel, dus ik heb hem geholpen om wat scheetjes te laten met fietsbeentjes. 😉

2 maanden geleden

Hoort er bij, doet onze dochter ook. Duurt vaak een half uurtje en dan is het klaar. Wat hier helpt is haar hoofdje aaien, dan is ze sneller stil. Denk omdat het haar helpt sneller in diepe slaap te komen. Ik doe dit gewoon zelf liggend en halfslapend in bed 😅

2 maanden geleden

Hier ook ! Pak haar na minuut of 5 weer op en dan moet ze altijd even boertje laten en valt daarna rustig in slaap .

2 maanden geleden

Hier beweegd ze en maakt ook veel geluid in de 2e helft van de nacht. Beentjes optrekken armpjes uitrekken, hoofd heen en weer schudden en dan valt ze wee reven in slaap. En dit iedere keer. Vanmorgen was best heftig hiermee andere dagen niet echt last van. Weet niet wat er dwars zit. Hoor ook af en toe scheetjes. Als ze maar niet gaat huilen vind ik het prima

2 maanden geleden

Hier ook al heel lang, ze is nu 8 weken. Zolang ze niet wakker wordt en niet huilt zal het wel goed zijn denk ik. Wij slapen allebei met oordoppen in nu en soms schuif ik der bed wat verder weg. Het is pas na de nachtvoeding (bv) van 4.00 uur. Daarvoor heeft ze er geen last van, maar ze lijkt soms echt een volwassen vent zo hard 😂

2 maanden geleden

Feest van herkenning al het bovenstaande... zal er wel bij horen dus!

2 maanden geleden

Hahaha nou fijn dat er in ieder geval herkenning is! Indd net een oude vent soms 😂😂 Ga ook maar oordoppen aanschaffen dan want hij wordt er zelf niet wakker van 🤪

2 maanden geleden

Jep hier ook, gaat vanzelf een keer over. Ooit 🫠

één maand geleden

Wordt dit bij jullie al minder? 😬. Hier met 6 weken nog niet echt 🫣.

één maand geleden

Hier ook zo! Al denk ik dat het bij mijn dochter toch ook vaak nog een boertje is die diep zit of krampjes waardoor ze niet in haar diepe slaap kan komen. Lijkt wel alsof ze dan dus in een hele lichte slaap blijft en zoveel geluid maakt

één maand geleden

Heel herkenbaar, daarom hebben we hem naar zijn eigen kamer verplaatst. Wat een rust geeft dat! Hij slaapt beter en wij ook!

één maand geleden

Reactie op kaykay1

Wordt dit bij jullie al minder? 😬. Hier met 6 weken nog niet echt 🫣.
Nope, inmiddels op 9 weken en nog net zo'n kabaal..

één maand geleden

Hier werd het minder. Hij deed zelfs 3 nachten zonder nachtfles en sliep 9 uur aan 1 stuk. Tot het rota vaccin begon te werken 🙁

één maand geleden

Inmiddels iets minder geworden maar leg m nu na de voeding rond 5 uur bij mij in bed en dan slaapt hij een stuk dieper en dus ook zonder gekreun haha