17 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook problemen gehad met aanhappen vooral op rechts, dit hielp ons heel erg: https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=FSwRhEqB0jwDT0RG

3 maanden geleden

In de eerste week had ik volledig kapotte tepel op rechts… toen ben ik paar dagen rechts vol gaan kolven. Het overstappen op weer live voeden (met rechts) ging alles behalve soepel… echt zoeken met wat werkt. Nu voedt ik beide borsten voornamelijk in rugby houding. In Madonna is hij erg erg onrustig en ongeduldig… maar het gaat echt al 100x beter dan eerst! Super moeilijk om om te gaan met dat ongeduld (schreeuwend kind) en tegelijk goed aan te leggen… ik raak er geregeld helemaal gefrustreerd van, zeker als het de voeding ervoor wel goed ging (en als de nacht bagger was). Bij mijn eerste ging het na 3 a 4 weken steeds beter en beter en bij deze kleine man lijkt dat ook zo te zijn (nu 3,5 week) maar zelfs dan blijft het geregeld nog wel eens zoeken Voor mij helpt de mindset: nieuwe voeding nieuwe kansen het meest… en tussendoor dan proberen op te laden door wat te slapen of uit te rusten en weer met een zo positief en zen mogelijke mindset te starten aan de volgende voeding en ja… dat lukt de ene keer beter dan de andere 🫣 Ps. Fijn filmpje uit vorige reactie ook, ga ik eens proberen!

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Helaas, kolf ik nu voltijd, omdat we merkte dat onze dochter te weinig binnen kreeg. Wel nog elke dag oefenen, maar nu heeft onze baby spruw, dus wacht ik even met oefenen tot dat weer voorbij is

3 maanden geleden

Als het niet lukt, pauzeren, wat melk eruit laten stromen met je vingers en baby rustig laten worden door even je schone pink in het mondje te doen.

3 maanden geleden

Reactie op josi89

In de eerste week had ik volledig kapotte tepel op rechts… toen ben ik paar ...
Hi! Mijn tepel op rechts is ook erg pijnlijk. Ik zie geen wondjes of iets, maar het doet te veel pijn om hem te laten drinken. Vandaag heb ik daarom rechts gekolft en per fles gegeven. Ik lees nu dat de overstap terug naar borstvoeding bij jou tegenviel. Wat gebeurde er? Misschien nog tips voor mij om dat te voorkomen?

3 maanden geleden

Hier was ook 1 kant voor haar frustrerend om aan te happen. De lactatiekundige heeft meegekeken en constateerde dat de rechterkant bij onze dochter vast zat; oa de kaken en nek en bovenrug. Mijn rechte tepel was ook meer kapot dan de linker. Na 3 behandelingen bij de osteopaat gaat het nu weer goed.

3 maanden geleden

Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees! Ik heb tot vorige week bijna volledig gekolfd en flesjes gegeven en 1 keer per dag geoefend met aanleggen, steeds frustratie bij ons beide. Nu sinds een week lijkt het heel langzaam iets beter te gaan (vanaf dat ze 3 weken was), ze wordt iets groter/krachtiger dus hap lukt soms iets groter. Blijft zoeken, probeer je productie op gang te houden en nog even geduld te hebben, volgens mijn lactatiekundige kan het zeker tot 6 weken nog lukken! En zie die ‘mislukte’ voedingen als toch oefenmomenten voor jullie samen :) ondanks de frustratie

3 maanden geleden

Reactie op dolfijntjes34

Hi! Mijn tepel op rechts is ook erg pijnlijk. Ik zie geen wondjes of iets, ...
Nou, wat vervelend zeg. Ik heb precies hetzelfde. Nu al 3 dagen rechts aan het kolven omdat ik zo veel pijn in mijn tepel heb met voeden. Ook geen wondjes te zien of iets. Vind het zo gek dat links wel goed gaat en rechts niet. Maandag heb ik een consult met lactatiekundige, hoop dat ik er wijs uit ga worden. Mocht ik tips krijgen wat betreft weer terug overstappen naar borstvoeding zal ik het laten weten!

3 maanden geleden

Wij zijn tepelhoedjes gaan gebruiken, de enige manier om hem aan de borst te krijgen..

3 maanden geleden

Reactie op maria33641

Wij zijn tepelhoedjes gaan gebruiken, de enige manier om hem aan de borst t ...
Hier ook tepelhoedje en dat werkt heel goed. Af en toe probeer ik de tepel aan te bieden, maar dat gaat niet altijd even goed. Wij moeten van de lactatiekundige ook oefeningen in zijn mond doen. Kreeg ook als advies: starten met teelhoed zodat hij in ieder geval beetje verzadigd is en dan de tepel aanbieden. Dan heeft hij van de tepelhoed al vacuüm getrokken en doet hij dat sneller bij de tepel. Die tactiek werkt ook wel vaak.

3 maanden geleden

Reactie op 1900

Hier ook tepelhoedje en dat werkt heel goed. Af en toe probeer ik de tepel ...
Wat voor oefeningen heb je gekregen en specifiek waarvoor? Misschien kunnen ze meer mama's helpen? 🙏🏼🤗

3 maanden geleden

Reactie op dolfijntjes34

Hi! Mijn tepel op rechts is ook erg pijnlijk. Ik zie geen wondjes of iets, ...
Joe! Hij was vooral ongeduldig want duurt natuurlijk allemaal langer dan met de fles en ook de onregelmatige melkstroom (eerst heel hard daarna minder) vond ie moeilijk. Dat gaat steeds beter :) even wat melk weg laten lopen helpt, tussendoor veel boertjes laten (want hij hapt veel lucht zeker begin van de voeding) en verschillende houdingen proberen was hier de uitkomst! Maar wie weet pakt jouw baby zonder moeite de borst weer goed :) Ondertussen doen we t hier weer zonder fles :) worstelen we dus met de snelle melkstroom en daardoor het lucht happen (…buikkrampjes als gevolg) maar gaat het echt 1000x beter en heb er vertrouwen in dat t helemaal goed komt als hij groter en sterker wordt!

3 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Wat voor oefeningen heb je gekregen en specifiek waarvoor? Misschien kunnen ...
Met de duim bij de gehemelte heen en weer (is bij de kleine wat smaller). Onderin, op de kaak (waar ondertanden komen) heen en weer met je vinger. En aan de zijkant van zijn gezicht masseren (van boven naar beneden bij de oren). Weet niet of ik het zo duidelijk genoeg omschrijf… zijn dus wel adviezen speciaal bij mijn kleine. Denk niet dat het voor iedereen zou helpen, maar wie weet.

3 maanden geleden

Reactie op 1900

Met de duim bij de gehemelte heen en weer (is bij de kleine wat smaller). O ...
Heeft ze naast het gehemelte, ook verteld waar de oefeningen voor de onderkaak en het gezicht voor zijn? Voor het maken van een grotere hap?

3 maanden geleden

Mijn dochter kan 8 van de 10 keer goed aanhappen en 2 vd 10 keer lukt het niet. Ik pak dan gewoon het tepelhoedje erbij en dan is het opgelost. Idealiter hapt ze altijd goed aan, maar dit werkt gewoon goed voor ons allebei dus waarom moeilijk doen :)

3 maanden geleden

Reactie op Ebony1310

Hier ook problemen gehad met aanhappen vooral op rechts, dit hielp ons heel ...
Dit heeft mij ook goed geholpen. Het ging gister pijnloos!

3 maanden geleden

Reactie op dolfijntjes34

Dit heeft mij ook goed geholpen. Het ging gister pijnloos!
Wat goed! Fijn dat we elkaar kunnen helpen! 🥰🙏🏼🌹