20 Reacties
3 maanden geleden
Laat je je baby wel boeren? Wij houden onze kleine meid vast onder dr kin en wrijven dan met onze andere hand op haar rug van beneden naar boven.
Verder hoort spugen en de hik ook bij een pasgeboren baby. Die maag en darmen werken nog niet optimaal. Dus ik zou, los van dat het uiteraard vervelend is, niet teveel over in zitten!
3 maanden geleden
Hoe heb je je baby vast met borstvoeding geven? Door een houding te kiezen waar je baby al wat meer rechtop (verticaal) gehouden wordt heb je misschien al wat voordeel met voeden? Bijvoorbeeld door biological nurturing of wel vasthouden maar de beentjes echt richting de andere heup laten wijzen en zelf rechtop.
En misschien ook tussendoor de baby boertje laten doen en weer opnieuw aanleggen?
3 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Laat je je baby wel boeren? Wij houden onze kleine meid vast onder dr kin e ...
Ik probeer hem tussendoor wel te laten boeren alleen soms komt er niks en de kraamzorg gaf aan dat bij borstvoeding een boertje ook niet altijd per se nodig is. Dus ik weet niet hoe lang ik dat dan moet blijven proberen…
3 maanden geleden
Reactie op Otto95
De hik is heel normaal.
Maar ik geef de baby aan m'n partner voor t boertj ...
De hik heeft hij volgens mij ook niet zo veel last van maar van de krampjes en het spugen wel… Ik zie dat hij zich dan echt niet lekker voelt en dat is ook het enige moment dat hij huilt eigenlijk, verder huilt hij nooit.
Ik doe de nachten alleen dus ik maak mijn man daar niet speciaal voor wakker maar verplaatsen naar de stoel is wel een goed idee. Dat ga ik vannacht proberen en hopelijk val ik daar niet in slaap 🤣
3 maanden geleden
Reactie op Ebony1310
Hoe heb je je baby vast met borstvoeding geven? Door een houding te kiezen ...
Ik heb hem meestal horizontaal (de ‘standaard’houding) en snachts ook wel liggend terwijl we beide op ons zij liggen. Een andere houding heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Biological nurturing kende ik niet, ik heb het even opgezocht. Mijn baby vind deze houding doorgaans niet heel fijn als ik zo met hem wil knuffelen maar misschien als ik rechtop ga zitten wel. Ik ga het proberen! Dankjewel 😊
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik heb hem meestal horizontaal (de ‘standaard’houding) en snachts ook wel l ...
Ik denk dat jij de madonna houding bedoelt he? Wat ik probeer te doen de laatste tijd is zo beginnen en dsn langzaam zijn kontje laten zakken tot hij diagonaal ligt zodat het wel wat naar beneden stroomt alvast:
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Ik denk dat jij de madonna houding bedoelt he? Wat ik probeer te doen de la ...
Goede tip! Ik ga het proberen dankjewel 😊
3 maanden geleden
Mijn baby drinkt heel gulzig en snel en kan ook na de voeding last krijgen van misselijkheid (dan doet ze haar tong een beetje naar buiten). Ik heb een beetje geëxperimenteerd met houdingen maar ook met de wijze waarop ik haar het beste kan laten boeren na voeding. Dit filmpje vond ik handig.. ook omdat zij zegt dat als ze niet boeren er gas ontstaat, wat nog veel vervelender voor ze schijnt te zijn. Misschien hebben jullie er ook wat aan: https://www.instagram.com/reel/C8nbVathjw_/?igsh=MXh1YTV5bnNxNzF4NA==
3 maanden geleden
Reactie op Jyttie
Mijn baby drinkt heel gulzig en snel en kan ook na de voeding last krijgen ...
Dankjewel!❤️
3 maanden geleden
Reactie op Jyttie
Mijn baby drinkt heel gulzig en snel en kan ook na de voeding last krijgen ...
Ik heb dit even geprobeerd maar met mijn baby van 5 kilo zag dit er in alle opzichten zoveel oncomfortabeler uit als op de video 😂😂
3 maanden geleden
Ik heb hetzelfde. Telkens als ik mijn zoon na het voeden laat boeren wordt hij klaar wakker en dan krijg ik hem heel moeilijk weer in slaap. Ook wil hij dan altijd meer drinken en dit blijft doorgaan.. Na het drinken moet ik hem wel echt minimaal een uur rechterop houden, als ik hem na 20 min plat leg lijkt het alsof hij misselijk wordt..
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik probeer hem tussendoor wel te laten boeren alleen soms komt er niks en d ...
Ik geef ook borstvoeding maar ik heb hem nog nooit laten boeren.. hier is het voeden en gelijk plat. Hij slaapt als een roosje, ook geen krampjes etc. Dus nee, het hoeft zeker niet altijd met borstvoeding, ligt er een beetje aan hoe goed je kindje vacuüm zuigt.
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Ik heb dit even geprobeerd maar met mijn baby van 5 kilo zag dit er in alle ...
Je kan ook je baby laten "zitten" op je been. Dan met je hand wel hetzelfde vasthouden onder het kinnetje en ik doe (en zing haha) dan altijd; Van voor naar achter, van links naar rechts 😆
Zelfde idee, maar iets minder zwaar en werkt hier ook heel goed! Als ik het liedje 2 a 3 keer heb gedaan en er komt geen boer, dan pas gaat hij over mijn schouder en dan wiebel ik zn kont of ga ik zelf nog een beetje wiebelen/bouncen. Zo lang de boel maar in beweging blijft!
Bij krampjes ook belangrijk; strekken (lang maken) en bewegen!
3 maanden geleden
Ik kreeg van de verloskundige de tip om de baby diagonaal te houden, buik tegen buik met zn hoofd op m'n rechterschouder en billen in de richting van mn linkerheup. Blijkbaar is zo de route van lucht van de maag naar boven het gemakkelijkst waardoor er vrij snel, zonder kloppen en toestanden een boertje vrijkomt. Moet zeggen nu 2 dagen erg succesvolle boeren met als resultaat veel minder spugen en minder de hik.
3 maanden geleden
Reactie op Philo90
Ik kreeg van de verloskundige de tip om de baby diagonaal te houden, buik t ...
Zo blij met deze tip, het werkt echt!!! Binnen paar sec. een boertje!