6 Reacties

één maand geleden

Ben vorige week ook een aantal keer wakker geworden in de nacht van een kokhalzende baby omdat hij zijn handjes zo aan het ontdekken is. Speentje gegeven en dat hielp die nacht voor korte duur (want speentje slaat hij nu ook steeds uit met zijn handjes). Verder zou ik niet weten wat te doen. Wandjes voor de nacht, misschien? Ik denk wel dat het iets normaals is, lekker ontdekken, vast een fase. Maar ik lees even mee voor tips!

één maand geleden

Hier ook een baby die t doet. Toevallig heb ik het vandaag bij CB gevraagd. Schijnbaar is dit niks ergs haha Ze had het erover dat kindjes dit doen en dat daarbij het kokhalsreflex naar achter gaat verschuiven als in als ze straks hapjes krijge dat ze dus niet meteen gaan kokhalzen omdat er een lepeltje in de mond komt. Kan het misschien niet zo goed uitleggen maar hoop dat je het snapt 🙈

één maand geleden

Ons kindje doet dit ook maar niet tot overgeven aan toe

één maand geleden

Reactie op Charis91

Hier ook een baby die t doet. Toevallig heb ik het vandaag bij CB gevraagd. ...
Overigens niet tot overgeven aan toe, wel kokhalzen.

één maand geleden

https://youtu.be/rf3oQfneKIY?si=u1wdCYdUYmHisKDo Leuk filmpje over de voordelen van op de handen sabbelen. Kokhalzen hoort er even bij, elke baby op z'n eigen manier, maar zoals al genoemd - het helpt he baby juist 🥰

één maand geleden

Is helaas heel normaal! Is echt ontdekken, handjes in de mond en nog niet het besef en controle hebben hoever. Eigenlijk beseffen ze nog niet helemaal dat ze het zelf doen zeg maar! Hoe vervelend ook, het is wel goed om het toe te laten aan de handjes te sabbelen! Dus wantjes oid liever niet eigenlijk.