Hoi allemaal,
Ik was benieuwd of iemand tips of ervaring heeft met het volgende. Sinds ongeveer 2 weken pakt onze zoon zijn fles niet meer meteen aan. Voorheen was drinken uit de fles geen probleem. Hij is bijna 3 maanden. Als we de fles aanbieden gaat hij op de speen kauwen en er met zijn tong tegenaan duwen. Na een paar keer proberen stoppen we en proberen we het iets later weer. Uiteindelijk pakt hij hem wel aan een drinkt hij ook goed. Het maakt niet uit of we de fles elkec3u of 4u aanbieden of dat het de fles na de nacht is. Hij heeft verder geen uitslag of iets in zijn mondje. Heeft iemand van jullie ervaring met deze situatie of tips die we nog kunnen uitproberen? Een grote speen werkte niet want die ging te snel, hij heeft de dufrax s fles.
Dankjewel!
Cb raadde hier aan om voeding goed warm te maken en om in maxicosi houding te voeden (wij zetten hem nu in het newborn ei van de triptrap)
Dat laatste heeft bij ons geholpen
Mijn dochter heeft dit ook, ze drinkt haar flesjes ook niet meer leeg zoals voorheen. In het begin van de fles gaat het goed, maar naar het einde toe wordt ze onrustig en begint ze te ‘spelen’ met de fles
Ik ervaar dit ook bij mijn dochtertje van bijna 10weken aan het begin gaat het goed maar daarna gaat ze spelen indd en drukt ze de speen plat en duwt het ook weg met haar tong.. na 5 a 10 min wachtten pakt ze het wel weer aan
De andere houding helpt en hij pakt de fles beter aan! Soms nog wel even me ...
Fijn! Dat spelen heeft ons zoontje ook nog steeds beetje, is ook gewoon het zuigreflex wat minder sterk word. Als het erger wordt kan je een grotere speen erop zetten