35 Reacties

één maand geleden

Ik gebruik https://www.viata.nl/fagron-glycerine-suppos-voor-zuigelingen-constipatie-zetpillen-10-stuks-nl?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIyaS13JTUiAMVeJeDBx3W2QWaEAQYAyABEgLfePD_BwE VOOR ZUIGELINGEN! Dit heeft wel geholpen, binnen 2 dagen heeft hij eindelijk gepoept na bijna 2 weken niet gepoept te hebben. Moet je niet te vaak geven. Ik geef het een x in de 14 dagen als het hem niet lukt en dit wel besproken met mijn huisarts en cb. Raad ik je sws aan om te bespreken. Macrogrol etc hebben wij allemaal gebruikt, maar hielp niet.

één maand geleden

Zolang hij geen last heeft, is er geen probleem. Dus voor nu zou ik niets doen. Wel zijn krampjes/gepers in de gaten houden. Ook kun je in zijn (ontspannen) buikje voelen; als het soepel voelt, is er niets aan de hand. Voel je brokken/knobbels, kan dat duiden op verstopping. En als hij uiteindelijk wel poept ook even opletten; het moet dan een flinke luier zijn, met normale textuur. Te weinig of te vast kan ook weer suiden op obstipatie. Maar obstipatie is heel zeldzaam voor bv baby's. Zeker als ze verder geen klachten latdn zien.

één maand geleden

Nee die luier die hij toen na een week had was ook echt een ontploffing. Ik denk dat ik maandag (indien nog geen poep) sws even langs ga bij weegmoment CB. Loopt ook altijd een verpleegkundige of arts rond die misschien nog advies hebben.

één maand geleden

Reactie op Erp

Zolang hij geen last heeft, is er geen probleem. Dus voor nu zou ik niets d ...
Ik sluit me hierbij aan. Wat je nog zou kunnen doen om het te stimuleren is de buik masseren door kleine rondjes te maken met je vingers over de buik van je kindje met de klok mee (tegen de klok in kan ze misselijk maken). En wat hier wel eens helpt is een warm badje

één maand geleden

Mijn dochter poept ook erg weinig. Krijgt ook volledig borstvoeding. Eerst was het 1x in de week en nu is het elke keer op dag 10 dat ze pas poept. Maar we zitten nu inmiddels weer op dag 10, en nu nog niks. Ben er al voor naar de huisarts geweest en die zei dat zolang ze er geen last van heeft en als je geen harde plekken voelt op haar buik, dat het dan niks is om zorgen over te maken. Ik had hen nog wel gevraagd vanaf welke dag ik me dan wel zorgen moest maken. Want stel ze gaat over die 10 dagen. Huisarts gaf aan dat wanneer ze langer dan 14 dagen niet poept, ik dan weer bij huisarts aan de bel moest trekken. Maar voor nu dus geen zorgen. Wel zei hij dat wanneer ze een week nog niet gepoept heeft, dat je dan beetje haar buikje kan gaan masseren.

één maand geleden

Reactie op Tamara___

Mijn dochter poept ook erg weinig. Krijgt ook volledig borstvoeding. Eerst ...
Ooh dank! Ook goed te weten dat als we die 14 dagen over gaan we inderdaad de huisarts zullen contacten. Hij was vandaag wel een beetje jammerend. Ik moet zeggen ook sprong 2 en vaak net voor een slaapje dusje kan ook dat zijn.. ik heb overigens zelf ook veel minder vaak ontlasting en gister erg hard. Ondanks dat ik echt genoeg vezels eet en enorm veel drink. Wel nam ik een hele tijd trouw elke avond pro biotica maar potje was op en ben gestopt. Misschien toch maat weer beginnen kijken of dat nog iets uithaalt..

één maand geleden

Als je denkt dat het dwars zit kan je een flesje gekolfde melk in de ijskast zetten en dan het verlaagde wat erop ontstaat met een lepeltje geven. Dat werkt laxerend. Maar bij geen last zou ik nog even het weekend aankijken

één maand geleden

Reactie op kich

Als je denkt dat het dwars zit kan je een flesje gekolfde melk in de ijskas ...
Oh goede top dank!

één maand geleden

Oh serieus is het normaal dat bv baby's weinig poepen? De mijne poept 3 4 x per dag...... lijkt me niet echt oké of wel ?

één maand geleden

Wij hebben dit ook gehad alleen had Yinthe wel veel last. Spugen, persen maar komt niks, extreem veel krampen en gewoon geen happy meisje 🥺 We hebben toen van de huisarts lactulose gekregen en die hielp (en helpt nog steeds als ze n week niet gepoept heeft) heel goed! Hier wordt t na 5 dagen altijd al drama, begint ze te spugen, bouwen die krampen op en zien we gewoon veel verdriet en pijn bij haar. We wachten altijd tot 7 dagen en dan gaat er 1x lactulose in en dan poept ze de dag erna altijd🥰😉 Je kunt altijd contact opnemen met de huisarts als t niet goed voelt

één maand geleden

Reactie op annesv92

Oh serieus is het normaal dat bv baby's weinig poepen? De mijne poept 3 4 ...
Ook dat is normaal. Sommigen poepen bij elke voending, sommigen elke 10 dagen.

één maand geleden

Mijn meisje, 12 weken. Die poepte elke dag 1 tot 3x. Tot twee weken geleden dat ze ineens 2 weken niet gepoept had. Nu had ze er ook super veel last van. Persen en huilen. Zelfs spugen als ze hard genoeg perste. Wat bij ons hielp de massage wat iemand hier eerder uitlegde en ook de “vette” laag van borstvoeding geven. Nu zit ze weer op 1 tot 3 goede luiers per dag.

één maand geleden

Ons zoontje (prematuur geboren) inmiddels 10 weken oud poepte ook slecht. Vaak 10/11 dagen niet. Had er veel last van dus zijn de eerste keer via de kinderarts een klysma gedaan omdat hij zoveel krampjes had. Tegenwoordig geven we heb een voetreflex massage onder de voetjes en dan is het snel raak! Echt een tip :) na een voeding toepassen bijvoorbeeld. Je kunt dit even googlen!

één maand geleden

Als het een verstopping is kan je een glycerine zetpil geven

één maand geleden

Onder de voeten zitten drukpunten misschien dat dat helpt? Vast wel te vinden ergens online. Ongeveer in het midden van de rand van de zool van de voet en dan een lijntje duwen naar het midden van de voet. Of drukpunt net onder de navel. Gehurkt laten 'zitten'. Babymassage voor ontspanning. Zulke dingen kun je misschien proberen?

één maand geleden

Onze oudste had dit ook, keer naar de osteopaat en diezelfde dag nog een volle luier. Daarna ging het poepen ook weer beter. En wat de rest ook zegt, voeten masseren, buikje masseren

één maand geleden

Misschien een beetje pittig eten als je borstvoeding geeft om het te helpen als de gewone dingen niet lukken en het echt tijd is..

één maand geleden

Reactie op kich

Als je denkt dat het dwars zit kan je een flesje gekolfde melk in de ijskas ...
Hoeveel van het vette laagje geef je dan? Maak je het eerst warm? Gewoon een lepeltje? Heb nu wel het idee dat het meneer dwars begint te zitten. Zijn buikje is ook hele tijd gespannen en strekken.

één maand geleden

Reactie op annesv92

Oh serieus is het normaal dat bv baby's weinig poepen? De mijne poept 3 4 ...
34x of 3/4 keer? Bij borstvoeding houden ze vaak de regel aan van 10x per dag tot 1x per 10 dagen is normaal. Dus 34x is niet normaal 🤣 maar 3 tot 4x kan prima

één maand geleden

Reactie op saartje2024

Hoeveel van het vette laagje geef je dan? Maak je het eerst warm? Gewoon ee ...
Ik zou gewoon het hele laagje geven. Meestal smelt het wel in de mond meteen. Maar je kan het eventjes wat warm maken.