35 Reacties
één maand geleden
Hier ook een baby die nauwelijks poept. We hebben haar een periode lactulose gegeven maar dat maakte geen verschil. Ook heeft ze weleens een klysma gekregen toen we op 14 dagen zonder ontlasting zaten. Toen kwam er veel, maar niet voor 14 dagen opgespaard zegmaar 😂
Laatste controle bij de kinderarts (ivm prematuur) zei die dat het bij bv oké is als er 14 dagen tussen zit, of zelfs langer. Als ze maar geen klachten heeft ervan. Ze groeit goed, dus kennelijk wordt bijna alle voeding opgenomen en blijft er weinig afval (💩) over :)
één maand geleden
Reactie op kich
Ik zou gewoon het hele laagje geven. Meestal smelt het wel in de mond metee ...
Maar het hele laagje lijkt best veel… 5 / 10 ml ofzo?
één maand geleden
Vind het zo raar dat een huisarts altijd maar pillen voorschrijft zoals veel reacties zeggen!! Ons kindje had ook 7 dagen niet gepoept, ze had er erg last van, harde buiken hard trappen met der benen tijdens het drinken, en hele vieze en veel stink windjes. Wij kregen als tip voorzichtig met de termometer met een beetje vaseline of kokosolie zacht ronddraaien en bewegen. En de hele lading kwam eruit. Allemaal opgelucht.
één maand geleden
Mijn dochtertje poepte voorheen ook soms 1 week niet. Zei had er wel erg last van. Ik doe nu het volgende: probiotica van laveen, 1 á 2 keer per dag drupje olijfolie op een lepeltje geven of door de fles en 5 á 10 cc extra water aanbieden per dag. Hier helpt dat heel goed. Nu poept ze om de dag. Succes!
één maand geleden
Ik heb de afgelopen week wel een paar keer gewoon getemperatuurd maar gebeurde niks. Vandaag twee theelepeltjes vette melk uit de koelkast gegeven ik ben benieuwd. Sowieso morgen even langs CB inloop!
één maand geleden
Drinkt hij de borsten goed leeg? Hoe is zijn tongriempje en of lipbandje? Lactatiekundige al eens meegekeken?
Het is belangrijk dat hij de borsten goed leegdrinkt,, omdat de achtermelk veel vet bevat, waardoor ze makkelijker kunnen poepen.
Onze dochter had dat ook de 1ste weken. Heb haar ook probiotia van bactiol baby gegeven. Daarna ging het goed.
Ook heeft een lactatiekundige meegekeken. Tongriempje was te kort. Dit is gelaserd en daarna dronk ze veel beter en ging ze van 1x per week/10 dagen, na iedere dag een poepluier.
Het kan dus vele oorzaken hebben.
één maand geleden
Reactie op faith2023
Drinkt hij de borsten goed leeg? Hoe is zijn tongriempje en of lipbandje? L ...
Ja borsten worden goed leeggedronken en tongriempje is in de kraamweek al gekliefd en lactatiedeskundige loop ik bij en geeft aan dat alles prima gaat. Hij drinkt ook maar 1 borst per keer dus krijgt zeker de achtermelk. Ik denk dat we gewoon niet zo’n schijterd hebben.
één maand geleden
DAMES, HIJ HEEFT GEKAKT 💩
Op dag13 haha, wel gister twee tweelepeltjes vette melk uit de koelkast gegeven en lekker zijn voetjes gemasseerd. Was een enorme luier dus het moest er ook echt uit 😂
één maand geleden
Reactie op saartje2024
DAMES, HIJ HEEFT GEKAKT 💩
Op dag13 haha, wel gister twee tweelepeltjes v ...
Jeee ! Wat een opluchting he haha. Hier nog steeds niet en we zitten inmiddels op dag 12. Zo lang heeft ze het nog nooit volgehouden. We gaan het zien. Ze heeft er geen last van en zolang de poep maar zacht is wanneer het uiteindelijk wel komt, is het goed.
één maand geleden
Reactie op kich
Was het wel gewoon zachte poep? Dat is het belangrijkst. Dat het geen keute ...
Nee hoor een heerlijke volle luier mosterd 😂