14 Reacties

3 maanden geleden

Hoi Layla! Reageer even want ik zit in hetzelfde schuitje maar dan in nacht 4! Mijn kraamverzorgster gaf aan dat dit komt door het afstemmen van de melkproductie omdat de stuwing nu start. Ik weet het niet hoor, maar zij gaf aan dat dit dus even 2 a 3 pittige nachten zijn en dat het daarna beter moet worden. Iedere mama en iedere kraamhulp zullen vast iets anders zeggen, maar het sleept mij er doorheen door te denken; dit is tijdelijk en dit is helpend😅. En hoe dan ook, je bent niet alleen!

3 maanden geleden

In het kader 'gedeelde smart'. Hier ook een mama die in nacht 3 met een hongerige baby zit. Niet te doen met al pijnlijke borsten, maar het gaat vast weer over.

3 maanden geleden

Speentje geven en niet bang zijn voor tepel verwarring. Beste is een soothie van avent

3 maanden geleden

Hey! Vermoeiend hè! Maar heel normaal. Nacht 2 en 3 zijn het ergste. Dit doen ze om de productie goed te stimuleren. Cluster voeden in de nacht. Zodra je echt flinke stuwing hebt wordt dit minder. Houd nog even vol! 💪 en wat slapen betreft vooral goed slapen overdag als de kraamzorg er is!

3 maanden geleden

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik werd er vannacht echt wanhopig van. 3e nacht zit er bijna op en hij heeft van half 9 s avonds tot 3 uur 's nachts aan een stuk door zo een beetje willen drinken. Ik vroeg mij hetzelfde af, zo kan ik toch nooit slapen? Wanneer moet ik slapen? Dus ben blij om te lezen dat het dus 'normaal' is bij deze nachten en tijdelijk hoop ik 🤞 Maar wat kan dit je rot laten voelen zeg dus ik herken heel goed wat je bedoeld.

3 maanden geleden

Ook hier in hetzelfde schuitje. Tis echt pittig zon slaap tekort. Vannacht was de 5e nacht en de eerste nacht met speentje ook. Mijn stuwing is voorbij en ik merk dat hij nu verzadigder is dan de nachten ervoor (maar herkende dit niet van mijn eerste zoontje). Voorgaande nachtenngaf ik mijn pink voor de zuigbehoefte maar dat hielp niet, of hijnsoebelde er een uur tot anderhalf uur op en dannstond de volgende voeding alweer op t menu en heb ik nog niet kunnen slapen 😅Nu dus ook een speentje geprobeerd omdat dat hem dan weer lekkerder liet doorsoezen na het drinken. Als ie eenmaal slaapt vallen de krampjes namelijk ook mee. Ik hoop dat jullie snel blijvende verbetering merken . 🫶🏼

3 maanden geleden

Kan een speen hier niet bij helpen?

3 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Kan een speen hier niet bij helpen?
Misschien. Maar het heeft een functie. Namelijk zorgen dat je borsten genoeg melk gaan produceren, ook voor de langere termijn. Nu wordt de basis gelegd. Als je zo vroeg met een speen begint zijn er 2 risico’s: 1. Er ontstaat tepel-speen verwarring en de baby hapt niet meer goed aan. 2. Je melkproductie komt niet goed op gang

3 maanden geleden

Ik zit hier met hetzelfde alleen dan de middagen gister van 13 tot 22 precies hetzelfde. Ik kom nergens aan toe en mijn andere 2 kids vinden het ook niet leuk

3 maanden geleden

Mijn dochter is nu bijna een maand oud maar ik herken dit van de eerste dagen. Ik viel uiteindelijk al voedend in slaap met haar op mijn borst 😅

3 maanden geleden

En de Gouden tip... Mocht je nog kraamzorg hebben: maak het bespreekbaar en vraag of de kraamzorg even voor je kind wil zorgen overdag tot het echt weer voeding nodig heeft. Dan kun jij mogelijk overdag even wat dieper slapen

3 maanden geleden

Vandaag kraamzorg om tips gevraagd. Sowieso kan een speentje helpen. Maar belangrijkere tip vond ik het goed letten op de Dunstan babyhuiltjes. Neh betekent honger, maar als ze daarnaast en harder ergh (oid) roept dan zijn het in dat geval krampjes. Dan veel gaan voeden houdt die krampen nog meer in stand. Een speen dus, je pink, een warmtebron tegen het buikje of kamilleolie compres op buikje zouden evt oplossingen kunnen bieden. Succes mama's. Dit is mijn 2e en het is weer opnieuw zoeken en om hulp vragen

3 maanden geleden

Speen soothie van advent werkt hier ook goed. Als ze goed drinken valt het volgensmij met die verwarring wel mee. Bij ons heeft ze af en toe gewoon zuid behoefte!

3 maanden geleden

Mijn zoontje heeft ook zuigbehoefte door krampjes. Wat hier goed lijkt te helpen: als hij echt overstuur is dan eerst even in de draagzak en wat rondlopen tot hij slaapt (de warmte van buik op buik en de houding met opgetrokken beentjes helpt hierbij heel erg) daarna leg ik hem tegen mij aan in bed met zijn rug naar mij toe en mijn arm om hem heen en telkens als hij een beetje begint te protesteren wrijf ik over zijn buikje. Soms ook de speen aanbieden op dat moment maar vaak niet eens meer nodig. Hierdoor slaapt hij rustig