9 Reacties
3 maanden geleden
Mijn dochter van 1,5 sliep ook al met een paar weken op de buik. Nu m’n zoontje van 4 weken slaapt al sinds hij 2 weken was op de buik, echte buikslaper. Veel rustiger en comfortabel.
Eerst overdag hem op de buik gelegd en op een begeven moment ook in de nacht. Vind het nu niet meer eng ofzo
3 maanden geleden
Ik zit dus echt met hetzelfde. Ons zoontje is aanstaande dinsdag 3 weken oud. Ik merk dat als ik hem overdag op zijn buikje leg te slapen hij veel rustiger is. Maar dan ligt hij dus echt naast mij in het babynestje en controleer ik regelmatig. Ik zag gisteren dat hij zijn hoofdje al zelf optilt en de andere kant op draait.
Toch durf ik dit in de nacht nog niet aan. Ze geven idd het advies dit ook niet te doen, maar als het voor jou prettig voelt zou ik hem wel gewoon op ,zijn buik laten slapen.
3 maanden geleden
Mijn zoontje heeft toevallig vannacht voor het eerst op z'n buik geslapen en wat een verademing. Eindelijk hebben we allebei weer eens langer dan een uur achter elkaar geslapen. We hebben het eerst overdag een paar dagen uitgeprobeerd en omdat dat heel goed ging durfde ik het ook voor het eerst in de nacht aan. Al moet ik zeggen dat ik wel bij ieder geluidje alert was. Hij is dinsdag 3 weken.
3 maanden geleden
Ik snap je bezorgdheid - zou ik ook zijn. Mijn zus liet alle drie haar kinderen op de buik slapen.
3 maanden geleden
Ja, onze dochter slaapt ook veel beter op haar buik.. soms hebben baby's dat. Check goed of ze hun hoofdje kunnen optillen om te draaien.
Mijn huisarts zei het volgende; in 30 jaar heb ik 2x een wiegendood meegemaakt. Beiden zonde enige indicatie waar het vandaan komt. iig geen buikslapers.
Je kan voor in een bedje ook een luchtiger matras kopen waarin ze kunnen ademen.
3 maanden geleden
Onze tweede wilde ook alleen maar op zijn buik slapen vanaf het begin.
Hij lag op een schapenvachtje dus op zijn buik slapen was niet echt een optie, vond dat veel te gevaarlijk.
Ik heb toen het Nunki lakentje van Fedde&Kees aangeschaft, dat zit strak over de borst/buik en dat hielp heel goed. Kon hij toch veilig op z'n rug slapen.