5 Reacties

één maand geleden

Is het een idee om diezelfde lactatie kundige te vragen wat er waar is van deze zorgen? En hoe je teruggang van productie voorkomt?

één maand geleden

Sinds hoelang is dit nu dat ze doorslaapt? In principe kan je productie dit aan, heeft misschien even een paar dagen nodigom weer volledig in balans te komen. Ik had zelf een aantal weken geleden dezelfde vraag, ben toen omdat iedereen dat zei gestopt met wekker zetten en kolven en eigenlijk gaat het nu helemaal prima. Eerste nachten harde borsten en druk, maar datis nu ook weg en ze drinkt overdag grwoon goed en als ik kolf dan kolf ik voldoende!

één maand geleden

Hier ligt de kleine er rond half 8 in, ik kolf dan nog een keertje rond 21.30/22.00u, net voor ik naar bed ga. Ze slaapt de nachten dan door tot ergens tussen 5 en 7, in de ochtend staat de boel flink op spanning waardoor ze 1 borst drinkt en ik de andere kolf. Ik zou de wekker niet zetten, slaap is ook belangrijk. Echt veel water drinken heeft bij mij ook invloed op de productie. Als ik wat minder drink, heb ik gelijk minder afgekolfde melk.

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Sinds hoelang is dit nu dat ze doorslaapt? In principe kan je productie dit ...
Al een week of twee/tweeënhalf dus in kolf ook al twee weken niet in de nacht. Wel nog om 1 uur voor het slapen gaan, omdat mijn borsten anders heel erg pijn doen. En het gaat eigenlijk wel goed, maar ben erg bang dat mijn productie zal verminderen.

één maand geleden

Je kolft minder vaak, dus kan het heel goed zijn dat je productie iets terugloopt. Kolven blijft net als borstvoeding geven een kwestie van vraag en aanbod. Misschien moet je het gewoon eens uitproberen en zien wat er gebeurt. Mocht je productie veel teruglopen kun je altijd nog weer een wekker zetten.