21 Reacties

3 maanden geleden

Niet inbakeren

3 maanden geleden

Vast ritme of ritueel ervan maken

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Niet inbakeren
Niet inbakeren maakt geen verschil. Ingebakerd is hij nog rustiger zelfs.

3 maanden geleden

Ja mijn baby had dit ook. Ik had een puckababy slaapzakje waar ze dan in lag, toen een keer geprobeerd om zonder slaapzakje en alleen een kleedje strak onder het matrasje en sindsdien slaapt ze eigenlijk heel goed. Misschien te warm? Onze baby beweegt graag en slaapt daardoor gewoon goed ipv strak ingebakerd.

3 maanden geleden

Periode van mama honger! Lekker dichtbij je houden en veel knuffelen. :) is even een fase

3 maanden geleden

Hier het zelfde probleem wil snachts alleen op het aankleedkussen slapen overdag slaapt hij gewoon los in de box Afgelopen nacht een uur bezig geweest uiteindelijk gaf hij toe en heeft hij 4 uur in de co sleeper geslapen Hebben hem eerst er zo in gelegd zonder dekentje deze pas ingedaan toen hij zijn rust had gevonden wij hadden het idee dat hij het niet fijn vond om opgesloten te liggen

3 maanden geleden

Ik denk dat je er op deze leeftijd nog niet zo veel van kan verwachten. Lekker bij je houden op schoot of in een draagzak als ze niet in bed willen slapen

3 maanden geleden

Onze dochter sliep sowieso alleen maar in de cosleeper. Wij hebben haar daar gewoon in laten slapen. Overdag genoeg gezien en ze draaide echt niet oid.

3 maanden geleden

Oh herkenbaar! Wij hebben dit ook. Ben vannacht 3 uur bezig geweest 😵‍💫 schijnbaar is het een fase dus we blijven volhouden 🤣

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Onze dochter sliep sowieso alleen maar in de cosleeper. Wij hebben haar daa ...
Ik bedoel natuurlijk babynestje. Preggpbrain

3 maanden geleden

Reactie op Charis91

Oh herkenbaar! Wij hebben dit ook. Ben vannacht 3 uur bezig geweest 😵‍💫 ...
Oke gelukkig ben ik niet de enige 🤣🤣 wij inderdaad ook iets van 3 uur bezig geweest..

3 maanden geleden

Onze baby was gisteren precies 14 dagen en besloot vannacht ineens ook dat hij niet in de co-sleeper wilde. Hij heeft er welgeteld 30 minuten in gelegen, maar niks was goed. Het was geen honger, geen volle luier, hij wilde gewoon niks 🤷🏻‍♀️ alleen bij/op mij deed hij eventjes z'n ogen dicht maar ook niet langer dan 10 minuten en dan begon hij weer te woelen. Misschien toch last van de warmte? Of gisteren misschien teveel indrukken gekregen (we zijn even een uurtje naar de verjaardag van m'n zwager geweest, daar liepen 10 kinderen onder 5 rond, huilende baby's/kinderen, veel geluiden en nieuwe stemmen). Inmiddels wil hij eigenlijk nog steeds niks, dus probeer ik hem maar een beetje te sussen op m'n arm 🤷🏻‍♀️ Hopelijk gaat het straks beter want met 30 graden een baby op je arm is voor niemand fijn 🫠

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Onze baby was gisteren precies 14 dagen en besloot vannacht ineens ook dat ...
Misschien is het inderdaad de warmte. Die van mij is ook al wakker vanaf 11 uur en wilt ook niks 🙈 zelfs op de arm is t niet goed..

3 maanden geleden

Reactie op kich

Ik denk dat je er op deze leeftijd nog niet zo veel van kan verwachten. Lek ...
Precies dit inderdaad, dit is het vierde trimester, niet teveel verwachten en lekker bij je houden!

3 maanden geleden

Hebben we hier ook wat ervaring mee. Wat bij ons helpt is de 2 uur voordat we naar bed gaan huid op huid contact. Misschien kan het ook wel korter maar dat is hier nog van voeding naar voeding. En dan na de laatste voeding voor de nacht lopen we een paar keer met haar heen en weer over de overloop. En dan in de co-sleeper

3 maanden geleden

Reactie op lollinga

Hebben we hier ook wat ervaring mee. Wat bij ons helpt is de 2 uur voordat ...
Maar doe/deed je dat ook als het zo bloedheet is net als gisteren? Bij ons binnen blijft de warmte lekker hangen (huis is opnieuw geïsoleerd) 🫠 Dus ik dreef zelf al van de bank af, laat staan met een baby op m'n borst.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Maar doe/deed je dat ook als het zo bloedheet is net als gisteren? Bij ons ...
Ja gisteren hebben we dat ook gedaan, maar met een hele dunne hydrofiele doek er tussen

3 maanden geleden

Ja herkenbaar. Babytje worden zich langzaam steeds meer bewust van hun omgeving en dus ook het feit dat jij niet in de buurt bent en ze kaal en alleen in een bedje liggen. Hier gekozen voor veilig samen slapen als oplossing (anders sliepen we niet). Vond het bij de eerst wel spannend op het begin, maar nu vooral genieten 🥰

3 maanden geleden

Hier ook vrij weinig in de cosleeper. Het lukt soms alleen als hij bovenop me in slaap valt na de voeding wat dieper in slaap is en ik hem dan langzaam van mezelf in de cosleeper rol. Veilig samen slapen is hier ook de oplossing. Bij mijn dochter veel te laat pas aan begonnen, nu vanaf week 1. Lekker dicht op elkaar liggen, en hij slaapt dan zo 2-2,5 uur aan 1 stuk 's nachts, helemaal mooi! Ik zou misschien juist overdag veel contact slaapjes doen, dat ze veel 'mama' tanken, misschien lukt het dan in de nacht makkelijker. Je baby is nog maar net uit de buik, en dan al veel slaapjes alleen moeten doen is best lastig voor zo'n kleintje. Slapen in een nestje is trouwens niet veilig. Misschien weet je het al hoor, en ik weet dat je bij niet slapen van alles probeert (zijn we bij onze dochter ook geweest). Maar ik zag het nog niet staan, dus wilde het wel even vermelden 😊

3 maanden geleden

Onze dochter had dat destijds ook een paar dagen. Van de kraamhulp de tip gekregen om de bak van de kinderwagen voor een keertje te gebruiken en de kap ‘dicht’ te doen icm whitenoise. Voelt schijnbaar geborgen. Het werkte wel :)