20 Reacties

3 maanden geleden

Hoeveel maandjes is hij als ik vragen mag?

3 maanden geleden

Jep, hier wordt hij ook meteen onrustig zodra hij op zijn rug ligt. Wij gaan deze week met hem naar de chiropractor om te kijken of hij misschien ergens spanning in zijn lijfje heeft waardoor hij niet fijn op zijn rug ligt.

3 maanden geleden

Reactie op ana2424

Hoeveel maandjes is hij als ik vragen mag?
Hij is 3 weken. Hij hoeft trouwens niet zelf in slaap te vallen van ons oid. Maar als we hem na het helpen even weg kunnen leggen zou af en toe wel fijn zijn.

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Jep, hier wordt hij ook meteen onrustig zodra hij op zijn rug ligt. Wij gaa ...
Ah ja dat is een goede! Ik wil morgen hiervoor idd de kinderfysio bellen. Was een vrij snelle bevalling, wie weer heeft dat nog invloed gehad.

3 maanden geleden

Hier ook 1 die slapen op zijn rug niet fijn vind. Is dan meteen klaar wakker wanneer je hem weglegd. Bij ons werkt inbakeren nog wel eens en hebben zo'n zij slaap kussen.

3 maanden geleden

Hier ook! Slaapt echt niet op zijn rugje! Hij is morgen 3 weken en slaapt al sinds een week op zijn buikje (dag en nacht) en dat gaat fantastisch. Zijn grote zus was ook een enorme buikslaper en wij als ouders ook!

3 maanden geleden

Trouwens ook al naar de osteopaat geweest en bij mijn dochter ook vaak maar ze liggen gewoon veel fijner op hun buikje

3 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Hier ook! Slaapt echt niet op zijn rugje! Hij is morgen 3 weken en slaapt a ...
Ah ja, wij zelf ook en grote zus ook idd! Merk dat ik het ergens toch nog wel spannend vind om hem op zijn buik te laten slapen, terwijl hij zijn hoofd al wel goed kan draaien.

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah ja, wij zelf ook en grote zus ook idd! Merk dat ik het ergens toch nog w ...
Vond ik ook, maar vond het bij m’n dochter spannender dan nu. Het is even vertrouwen winnen maar ik merk gewoon dat die veel comfortabeler is op z’n buikje

3 maanden geleden

De onze slaapt goed alleen in z'n babynestje in de box. Misschien is dat nog een idee? Ik heb het idee dat hij daar meer geborgenheid heeft dan op een matras, want in de co-sleeper slaapt hij ook een stuk minder goed dan in de box

3 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Ah ja dat is een goede! Ik wil morgen hiervoor idd de kinderfysio bellen. W ...
Ja hier hetzelfde, kan me voorstellen dat dat best wat impact kan hebben. Hier is hij er ook in een uur en drie kwartier uit gevlogen 😅 Hopelijk gaat het ons allebei verder helpen! Vanaf volgende week is m'n vriend weer aan het werk en ik hoop toch echt dat ik hem dan af en toe weg kan leggen aangezien er ook nog een 1,5 jarige rond loopt.

3 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Hier ook! Slaapt echt niet op zijn rugje! Hij is morgen 3 weken en slaapt a ...
Dat is ook nog een optie inderdaad, zou ik mogen vragen hoe je hier mee bent begonnen? Ik denk dat ik zelf geen oog dicht doe als hij 's nachts op z'n buikje ligt..

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Dat is ook nog een optie inderdaad, zou ik mogen vragen hoe je hier mee ben ...
Nou eigenlijk overdag in de box op z’n buikje gelegd. Toen zagen we dat die prima z’n hoofdje kan draaien. En toen heeft m’n vriend hem voor de nacht ook op z’n buik gelegd. Bij onze eerste deden we ook eerste overdag en nadien tijdens de laatste voeding om 5:00 op de buik leggen en zo steeds wat vroeger. Zij sliep met 6 weken dag en nacht op de buik en ons zoontje nu vanaf 2 weken

3 maanden geleden

Onze is pas een week oud maar slapen op de rug lukt hier ook niet. Overdag slaapt hij op een zelfgemaakt nestje (voedingskussen met hoes erover) in de box of op zijn zij in een familiewiegje dat een heel zacht matrasje heeft. ‘s nachts durf ik dit niet zo goed en slaapt hij op mijn buik. Het nadeel vind ik aan op de buik laten slapen is dat hij over 4 maanden naar de crèche gaat en daar doen ze dat niet ivm veiligheid…

3 maanden geleden

Reactie op kich

Onze is pas een week oud maar slapen op de rug lukt hier ook niet. Overdag ...
Meestal laten ze op een kinderdagverblijf wel de baby’s op de buik slapen als je als ouder een formulier/verklaring ondertekend

3 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Nou eigenlijk overdag in de box op z’n buikje gelegd. Toen zagen we dat die ...
Dankjewel voor het delen! Misschien dat ik dit morgen overdag ook eens ga proberen..

3 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Meestal laten ze op een kinderdagverblijf wel de baby’s op de buik slapen a ...
Bij die van ons niet. Alleen met een doktersverklaring

3 maanden geleden

Ga eens langs een osteopaat! Wij zijn vrijdag geweest en merk nu echt al verschil. Hier wilde hij ook alleen maar op z’n buik liggen.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

De onze slaapt goed alleen in z'n babynestje in de box. Misschien is dat no ...
Voedingskussen met hoes erom*, niet echt een babynestje. Nu is het meer zo'n zitzak-idee zeg maar

3 maanden geleden

Slaapt hij wel op z’n zij? Misschien is dan zo’n zijslaap kussentje iets.