17 Reacties
3 maanden geleden
Hier hetzelfde. Mijn zoontje is nu ruim 4 weken oud en slaapt sinds zo’n 1,5 week alleen nog maar op mijn schoot. Probeer elke dag hem voor minimaal 1 slaapje in bed te leggen, want met een ouder broertje thuis lukt het slapen ook niet altijd even goed, maar dit gaat altijd gepaard met tranen en uiteindelijk geen slaap. Ik herken dit nog wel van mijn oudste, hij had dit ook heel erg. Ik heb een draagzak en draagdoek aangeschaft om zo toch af en toe nog wat gedaan te krijgen en verder geef ik er maar aan over. Het is echt een fase, maar het is soms zeker pittig.
3 maanden geleden
Op deze leeftijd beseffen ze nog niet dat ze een individu zijn, ze denken dat ze één zijn met mama ❤️ het is zwaar maar het hoort erbij, vooral aan toegeven en niet forceren om in haar eentje in bed te slapen want dat is (naar mijn mening) onnatuurlijk, zeker als je baby duidelijk aangeeft bij jou te willen zijn. Het word vanzelf makkelijker en dan zal je dit missen. Probeer hulp te vragen waar kan. You can do it 🥰
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Op deze leeftijd beseffen ze nog niet dat ze een individu zijn, ze denken d ...
Ik heb haar met liefde de hele dag op mijn schoot, maar wat ik zeg.. ze drinkt niet aan de borst dus ik mis op deze manier vaak kolfmomenten. En eten doe ik zelf ook bijna niet hierdoor. Daarnaast ben ik pas bevallrn (met een keizersnede). Ik wil er heel graag, de hele dag door, voor haar zijn, maar ook doodop.
3 maanden geleden
Reactie op sirinsm
Ik heb haar met liefde de hele dag op mijn schoot, maar wat ik zeg.. ze dri ...
Oh sorry, je kolft fulltime? Ja dat is dan wel lastig… Dat is meer gedoe dan even aanleggen.
Zelf niet eten is herkenbaar, ik vergeet mezelf ook vaak. Wat ik nu doe is wachten op een moment waarop hij diep slaapt, dan leg ik hem voorzichtig neer en ga ik heel snel alvast voor de hele dag snacks, broodjes, drinken etc maken en dat zet ik klaar naast waar ik zit 😂 ook oplader, doekjes alles wat ik nodig heb leg ik binnen handbereik. Het is niet ideaal maar dan heb ik tenminste altijd iets bij de hand. Misschien een tip om het jezelf iets makkelijker te maken!
Een keizersnede heb ik geen ervaring mee maar het herstel schijnt zwaar te zijn dus dan begrijp ik heel goed dat je kapot bent hoor. Het is niet niks allemaal, maar voor de kleine ook niet natuurlijk. Alles is nieuw. Gun het de tijd, er bestaat helaas geen wondermiddeltje om een baby ineens in z’n bedje te laten slapen. Zij is nu even de baas 🥲
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Oh sorry, je kolft fulltime? Ja dat is dan wel lastig… Dat is meer gedoe da ...
Heel helaas wil ze niet aaan de borst ik blijf het bijna elke voedingsbeurt proberen maar het is een enorme strijd, en veel verdriet voor haar. dus ben sinds een week begonnen met fulltime kolven.
Oh dat van de snacks vind ik zeker handig, dat ga ik eens proberen. Thank you!
3 maanden geleden
Reactie op sirinsm
Mijn partner werkt fulltime en we zijn aan het verhuizen, dus na werktijd i ...
Dat is wel extra zwaar dan kan ik me voorstellen. Verhuizen is sowieso al pittig altijd. Heb je geen familie die kunnen bijspringen? Lastig hoor, ik weet nog bij de oudste dat ik ook amper wat gedaan kreeg in het begin, toen moest mijn man na 5 dagen alweer werken.
Het wordt vanzelf steeds beter, bij de oudste werd het geloof ik rond de 6 weken al beter qua slapen en meer een ritme hebben.
3 maanden geleden
Een draagdoek kan miss fijn zijn maar probeer even of het te doen is met je buik/litteken, ik heb er geen last van na ks maar ben wel wat weken verder. En als je op de bank of op bed zit misschien tussen je benen leggen? Dan heb je iig je handen vrij en kun je kolven, maar ligt je dochtertje nog wel lekker tegen je benen dus schrikt ze niet zo. Of aan je zij tegen je benen aan. Werkt voor mijn zoontje vrij goed, soms met een dekentje zodat het lekker knus voelt voor hem. Vraag ook gerust om hulp van een vriendin of familielid als er iemand overdag kan komen, om even de baby vast te houden of juist om voor jou eten te maken ofzo.
3 maanden geleden
Hier ook hoor! Draagzak maakt het inderdaad veeeel makkelijker. En weet dat het over een paar weken echt beter gaat! En hier werkt de Pacco inbakerdoek ook heel fijn! Bedje even voorverwarmen- kindje er in - inbakerdoek sluiten. Nog even je hand op het buikje houden. White noise opzetten, Evt een opgewarmd klein pittenkussentje (holland & barrret) op t buikje leggen zodat ze nog wat langer druk voelen en warmte en weg is hij!😴 misschien heb je er iets aan!sterkte mam! you got this!💪🏼
3 maanden geleden
Oja en een voedingskussen! Ook al geef je geen bv. Dan kan ze daarop in jou armen in slaap vallen en kan je daarna voorzichtig je armen onder haar weg halen zodat je die vrij hebt maar blijft zij mooi op het kussen liggen in dezelfde houding tegen jou aan dus wordt ze waarschijnlijk niet wakker
3 maanden geleden
Ik heb hetzelfde. Ik heb nu een draagzak gekocht, waardoor ik iets meer beweeglijk kan zijn in huis en ik heb een rockit gekocht! Ik moet haar wel zelf in slaap wiegen en lang genoeg bij me houden, maar daarna in de wagen met de rockit aan, heb ik zo’n halfuurtje dat ik even snel m’n handen vrij heb.
De draagzak is echt een aanrader, ook voor buitenshuis. Ze heeft het daarin veel meer naar haar zin dan in de wagen.