23 Reacties
17 dagen geleden
Reactie op Charis91
Wat vervelend zeg! Heb je wellicht al inbakeren geprobeerd? Dat ze toch een ...
Hoi! Bedankt voor je reactie. Ja hebben we gedaan…. Met een doek, maar ook met puckababy, wordt ze heel boos van. Ze wil haar armpjes omhoog
17 dagen geleden
Slaapjes van 45 minuten is best normaal volgens mij hoor? Is precies 1 slaapcyclus voor een baby.
Geen tips voor meer slaap, maar misschien hoe je kunt slapen?
Wat bedoel je met slapen 'op' jou? Ik merkte dat ik het niet fijn vond als ze naast me lag/ tegen me aan, want dan was ik ook bang voor rollen. Ze sliep dan sowieso aan mijn kant. Maar op haar borst op mijn borst vond ik wel veilig voelen. Dan had ik mijn armen op het voedingskussen en sliep ik op mijn rug. Trui aan en eigen deken tot mijn heupen. Misschien kom je dan in ieder geval aan wat slaap toe.
17 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Hoi! Bedankt voor je reactie. Ja hebben we gedaan…. Met een doek, maar ook ...
Misschien een Love to dream inbakerslaapzak proberen, daarin kan ze haar armpjes omhoog houden.
17 dagen geleden
Hier een beetje hetzelfde, korte slaapjes (lukt niet ze te koppelen) en eind vd dag overprikkeld/oververmoeid en overstuur.... hoop dat het de komende weken wat beter gaat.
Wel de nachtvoeding sinds een paar dagen weer gaan geven (fles) hij was eerst rond 5u wakker en bleef half slapend erg onrustig dit werd weer 4u. Nu met een flesje lukt het weer beter om terug te slapen.
Inbakeren doen we niet, wil ik ook niet meer mee beginnen nu want met de vaccinatie (warmtestuwing) wordt dit afgeraden en over een niet al te lange tijd gaan ze ook draaien en dan is dat weer gevaarlijk.
Dan moet je get weer stoppen terwijl ze net gewend zijn en kom je weer terug op de slechtere nachten.... dus hoop dat deze fase weer snel voorbij is
17 dagen geleden
Reactie op barbzz
Slaapjes van 45 minuten is best normaal volgens mij hoor? Is precies 1 slaa ...
Hoi! Ik bedoel inderdaad op de borst, ze begraaft zich dan echt in mijn kleding dus dat vind ik spannend als ik dan zelf slaap… ook ben ik best bang dat ze van mij afschuift, hoe ervaar jij dat?
17 dagen geleden
Hoi! Ik bedoel inderdaad op de borst, ze begraaft zich dan echt in mijn kle ...
Ja ik denk dat dat persoonlijk is. In het begin sliep ik dan eigenlijk niet, maar uiteindelijk wende ik er aan. Soms glijden haar beentjes dwars maar is niet erg. Soms ligt ze beetje in mn arm. Wel helpt dat voedingskussen erg, want dan liggen je armen hoger.
17 dagen geleden
Hoi! Ik bedoel inderdaad op de borst, ze begraaft zich dan echt in mijn kle ...
En ik weet dat mijn baby een sterke nek heeft. Ze kan als je haar op dr buik legt zonder armen het hoofd optillen en omdraaien. En als ze haar armpjes onder zich legt tot haar borst optillen. Dus dat scheelt ook.
17 dagen geleden
Lees je eens in in veilig samen slapen! Maternal houding, geen dekbed maar een deken niet hoger dan je middel en niet tussen jou en je partner in. (Zie de Facebook groep Veilig Samen Slapen). Voor mij is dit echt een top uitkomst! Was hij m’n n eerste ook angstig maar nu bij de 2de meteen gedaan. Zo komen we beide aan onze slaap toe. Dit kan ook alleen maar als je borstvoeding geeft! Ik doe het af en aan. Zoontje ligt in de cosleeper en dat gaat goed maar wanneer hij onrustig begint te worden zoals vanochtend 4 uur heb ik hem bij me genomen en sliepen we van 5 tot 8 weer lekker verder (en m’n dochter van 2 ligt dan achter mij erbij)
16 dagen geleden
Bedankt voor de tips!
Buikslapen durf ik niet aan zolang ze nog niet kan rollen…
Ze heeft wel toevallig net van 23:00-03:15 in haar bedje geslapen naast ons. Weet niet of het toeval was maar het hielp haar op haar zij weg te leggen, even 10/15 min over haar rug en zij wrijven en daarna draaien op haar rug. We hadden ondertussen white noise aan. Ik ga het zo weer proberen haar weg te leggen…
16 dagen geleden
Oh en we hebben haar andersom gelegd in haar bedje! Eerst lag zij met haar voeten richting ons hoofdeinde. Dan kon ik haar beter zien. Nu lag zij ook met haar hoofd richting ons hoofdeinde. En zelf een stuk lager gaan liggen met mijn hoofd op dezelfde hoogte als zij
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Lees je eens in in veilig samen slapen! Maternal houding, geen dekbed maar ...
Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken! Ze slaapt nu dus wel eens bij ons op een voedingskussen, maar daar ben ik de afgelopen 2 nachten dus een keer van weggedraaid en lag met mijn rug naar haar toe. Als ik dat nu onbewust doe lijkt echt samen slapen mij heel gevaarlijk? Deken hebben we sowieso al tot onze middel als ze bij ons op het kussen ligt
16 dagen geleden
Hier heb ik inderdaad ook naar gekeken! Ze slaapt nu dus wel eens bij ons o ...
Voedingskussen is helemaal onveilig🫣 de maternale houding en je kindje dus zo dichtbij je zou moeten helpen met het wegdraaien. Wat er wel een tip is om weg te draaien is het voedingskussen in jouw rug te leggen zodat je dat niet zomaar doet als je slaapt. Of evt wat andere kussens! Er komt namelijk een hormoon vrij bij jou ook als je zo dicht bij je kleintje ligt, dat is niet het geval als ze in het voedingskussen ligt. Je zou denken is veiliger maar dat is het dus absoluut niet. Maar snap je wel!
16 dagen geleden
Reactie op ZJN
Is dit wel veilig ?
Officieel niet, maar bij ons heeft het een wereld van verschil gemaakt. Maar wil je ook niet iets slechts aanpraten natuurlijk, anders probeer je eerst de tips van Coco? Hier kwam ik er per ongeluk achter dat hij een buikslaper is, doordat ik hem “even” naast me had gelegd (tussen onze kussens in) op zijn buik omdat ik dacht dat hij nog voor een voeding zou komen. Toen werden we 8 uur later wakker in precies dezelfde houding 😂 daarvoor veel moeite gehad met wegleggen. Nu is dit wel m’n tweede kindje en is hij ook sterk in z’n nek dus na een paar nachten tussen ons in durfde ik het om hem zo in zijn bed te leggen (cosleeper met een ademend matras). Zodra onze oudste kon draaien slaapt ze op haar buik dus vandaar dat ik dit wel zag aankomen.
16 dagen geleden
Reactie op ZJN
Is dit wel veilig ?
Ik doe het ook ;) 5 weken lang konden we haar niet weg leggen en altijd draagdoek. Mn vriend legde haar 1x op haar buik om maar wat te proberen. Instant slaap voor 4 uur in haar bedje. Ik heb even zitten googlen en ook wat wetenschappelijk onderzoek geopend.
Je kunt het zien als; op de rug is de kans op gevolgen heel heel heel laag. Op de buik heel heel laag.
Dus beiden erg laag, maar op de buik net heel iets minder laag ;). Vind de boodschap die je overal leest dat kind op de rug MOET dan ook erg sterk voor de cijfers.gaat om minimale risicos die ze willen uitsluiten.
En de Consumentenbond (geloof ik) heeft een test gedaan naar onder andere de aerosleep matrassen. Die zijn niet veiliger dan andere matrassen die aan de voorschriften voldoen (dat waren ze eigenlijk allemaal behalve 2). Dus tenzij je matras super zacht is, kan het met ieder baby matras.
Maar alsnog, laat je niks aan praten door mensen op internet haha. Doen waar jij je goed bij voelt.
16 dagen geleden
Ik wil geen spelbreker zijn maar het is echt belangrijk om je goed in te lezen over veilig slapen van een baby. Je kunt dit artikel lezen over SIDS (wiegendood) en de grootste oorzaken: https://publications.aap.org/pediatrics/article/150/1/e2022057990/188304/Sleep-Related-Infant-Deaths-Updated-2022?autologincheck=redirected. Op hun buik slapen, samen slapen, op je slapen etc.. ja ze slapen beter, maar de kans is echt veel groter dat ze ook niet meer wakker worden. Wiegendood komt veel vaker voor dan we denken en je kunt het jezelf denk ik niet vergeven als er iets gebeurd, en alleen maar omdat je moest slapen. Op de rug liggen, met een speen, white noise, ingebakerd etc, is bewezen het veiligst. ♥️