Hoi! Wellicht heeft iemand nog tips voor ons, en ook wil ik gewoon eventjes mijn ei kwijt…
We hebben een ontzettend lieve baby, huilt heel weinig, altijd vrolijk, alleen het slapen is een drama
Ze slaapt al vanaf het begin veel bij mij. We hebben een lastige start gehad in het ziekenhuis, daar lag ze al nachtenlang bij me.
Nu ging het een tijdje heel erg goed in de nachten, ze sliep meestal van 22 - 5 in de cosleeper, daarna op mij (dan bleef ik wakker) of op een voedingskussen met een hoes eromheen tussen ons in.
De afgelopen weken kwam ze al steeds vroeger voor de nachtvoeding, waardoor ik haar steeds eerder bij mij heb liggen. Nu sinds een aantal nachten slaapt ze er helemaal niet meer. We leggen haar slapend weg, dan wordt ze binnen een half uur wakker. Als ik haar wakker wegleg en in slaap help, schrikt ze op zodra ik bij haar weg beweeg om zelf te gaan slapen.
Vannacht heeft ze de hele nacht op het kussen geslapen, maar dit lijkt me voor haar niet verantwoord qua houding en ik vind samen slapen niet veilig voelen (ik schrok vannacht ook een keer wakker dat ik van haar was weggedraaid). Mijn partner slaapt heel onrustig en draait veel/ trekt aan de dekens wat ik ook onveilig vind voelen
Overdag doet ze alle slaapjes op mij, we proberen haar wel eens weg te leggen voor een slaapje. Deze is dan max 45 min. Ze is 11 weken en krijgt volledig bv.
Ik heb het idee dat ze sprongetje 3 al heeft gehad, maar misschien is het een nasleep? Ben benieuwd of er herkenning is, of het een fase is?
Dank jullie wel