26 Reacties
2 maanden geleden
Ik leg haar onder de babygym en de muziekmobiel. Op een hoogte dat ze er nét bij kan, zodat ze het af en toe per ongeluk aanraakt. Ik blijf er wel bij.
Voor tummy time heb je meer opties dan alleen op de buik leggen. Op insta en youtube vind je alternatieven voor ‘gewoon’ op de buik leggen :)
2 maanden geleden
Nee hoor, is nog wel heel vroeg. De indrukken voor je kleintje zijn al zo groot! Mijn zoontje is bijna 6 weken, hij vind nu die contrastkaarten helemaal geweldig. Die hou ik voor zn neus en ga er dan rustig mee heen en weer, hij volgt dit met zn ogen en hoofdje. Maar veel meer is het nog niet, hoor
2 maanden geleden
Ik klets vooral en speel een beetje met hem (bijvoorbeeld 'daar komt een spinnetje aangelopen'. Zijn broers komen langs als entertainment. Ik doe nog niet veel extra, speelgoed is saaier tot nu toe dan bewegende broers
2 maanden geleden
Hier vind hij de speelmat geweldig (is een simba speelmat met bij de voetjes een knisper blad wat dus geluid maakt als hij gaat trappelen) daar zet ik dan de babygym boven zodat die kan slaan tegen de speeltjes hij kan zich zo 1,5 uur vermaken. Ook als ik hem in het wippertje zet met youtube baby sensory filmpjes zie je zn hoofd je heen en weer gaan volgend wat er op tv gebeurd. Wij stimuleren ook door een paar linkielinks aan elkaar te maken en voor zn gezichtje te houden zodat hij het kan proberen te grijpen. Hij is nu bijna 9 weken.
2 maanden geleden
Toen mijn kindje 1 maand oud was had het ook nog nergens interesse voor. Dat kwam daarna wel gauw! Ik zou me geen zorgen maken, ze zijn nog zo jong dat komt wel
2 maanden geleden
Eigenlijk alles waarbij hij zich alleen moet 'vermaken' valt hier niet in de smaak. 😅
De boxmobiel, wipstoel, tummy time...
Hij is alles na 5 seconden beu en wil dan weer vastgehouden worden. 🤭
Hij is nu 8 weken dus ik vermoed dat hij nog te jong is voor speelgoed, of althans de interactie daarmee. En dat is prima, dat komt wel.
Heb al een leuke speelmat voor als ie ietjes ouder is, daar ben ik heel benieuwd naar 🥰
2 maanden geleden
Reactie op July88
Het zwart/wit boekje vind ze hier soms wel leuk. Verder liedjes zingen. Of ...
Oh jeetje, idd de lampen. Zelfs als ze niet aanstaat staart mijn zoontje alleen naar de lampen, kijkt mij dan amper aan, lacht vaker naar de lamp dan naar ons. Ik maakte me zorgen, maar dit is dan 'normaal' gedrag? (7weken)
2 maanden geleden
Herkenbaar wat hier boven staat. Straalt weinig interesse van af bij speelgoed 😉 Heb echter wel het gevoel dat ik hem in zijn wakker tijd moet vermaken... ligt meer aan mijzelf hoor. Maar als hij dan wakker is, ga ik niet even het huishouden doen ofzo, dan voel ik mij schuldig ofzo! Echter krijg je nog zo weinig reactie nu 😉
En ja, licht van lampen en ramen.. dat is dan wél weer iets wat zijn interesse wekt!
2 maanden geleden
Reactie op pln92
Oh jeetje, idd de lampen. Zelfs als ze niet aanstaat staart mijn zoontje a ...
Jaaa hier is de raamdecoratie zijn grote liefde. Wordt hartelijk begroet. Het zijn zo'n duo rolgordijnen met veel contrast.
2 maanden geleden
Reactie op pln92
Wat voor een babymassage geef jij? En hoe vaak/hoe lang per week/per dag? ...
Mijn zoontje heeft best veel last van krampjes dus masseer vooral zijn buikje maar daarnaast ook wel de handjes en voetjes. (Op youtube naar filmpjes gezocht voor de techniek).
Op spotify maar ook op youtube vind je pianomuziek voor baby's, schijnt goed voor de hersen ontwikkeling te zijn.
Ik leg dan een doek op bed en gebruik baby olie, meestal valt hij dan in slaap. Wisselt nog al hoe vaak ik dit doe 😉
2 maanden geleden
Ik doe eigenlijk niet zoveel. Vaak zie ik haar naar een specifiek iets kijken en dan valt mij dat ook op. Dan wijs ik ernaar, benoem ik het en zet ik haar daar wat dichterbij en thats it. Komt later wel hoor!