47 Reacties

2 maanden geleden

Hier zoontje van 7 weken en identiek hetzelfde , kan momenteel ook echt niet alleen zijn ..

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, hoor. Babies van deze leeftijd hebben ons gewoon nog heel erg nodig. Ik geef eraan toe door veel met de draagdoek in huis bezig te gaan, dat geeft me weer wat bewegingsvrijheid maar het is nu eenmaal zo dat het bijna 24/7 zorgen voor is 🤗. Ik kan me niet voorstellen dat er veel babies zijn die dit niet hebben…

2 maanden geleden

En als je hem inbakert? Dat die toch dat geboren gevoel voelt?

2 maanden geleden

Reactie op Kersepitje2022

Hier hetzelfde, hoor. Babies van deze leeftijd hebben ons gewoon nog heel e ...
Dit inderdaad. Lijkt me heel normaal voor de leeftijd. Ze beseffen nog niet eens dat ze een individu zijn. Ik kan ook alleen iets zonder hem doen als hij in diepe slaap is en zit ook vaak al wiegend of voedend te ontbijten 😂 ik denk dat als ze wat meer kunnen spelen over een paar maanden dat ze zich dan wel wat meer kunnen vermaken. Nu liggen ze er maar wat hulpeloos bij. Ik kan me wel voorstellen dat dat niet lang leuk is

2 maanden geleden

Vermaken? 😂 het is een pasgeboren baby. Heel normaal baby gedrag.

2 maanden geleden

Reactie op Shirley_mamavantweekids

Vermaken? 😂 het is een pasgeboren baby. Heel normaal baby gedrag.
Vandaar de aanhalingstekens 😑

2 maanden geleden

Heel normaal! M’n eerste was ook zo’n sticker, de draagzak was hier echt een uitkomst voor wat meer vrijheid voor mezelf!

2 maanden geleden

Mijn zoontje is 4 weken en die wil er ook graag bij zijn. Wij hebben een stokke newborn stoel waardoor hij er tijdens het eten gewoon bij kan zijn, maar je hebt wel je handen vrij. Dat vindt mijn zoontje erg fijn. En wat ook helpt bij mij is hem in de kinderwagen leggen. Die rij ik dan gewoon even de woonkamer in, heen en weer wiegen en hij is helemaal happy. En als mn opties op zijn dan de draagzak. Mijn man haalt de oudste altijd op na werk dus ik zorg dan dat het eten klaar staat maar dat is ook vaak de tijd dat de kleine meneer gaat jengelen. Lekker in de draagzak en koken maar (ik let natuurlijk wel extra op dat hij veilig zit 😉😊 )

2 maanden geleden

Robbie wil ook overdag bij ons geplakt zijn. Nu net hem in de kinderwagen gelegd en hoppa meteen slapen. In de box gaat het iets lastiger. In de draagzak slaapt hij ook sneller maar met die warmte vind ik dat zelf minder. Stik de moord dan.

2 maanden geleden

Heel normaal voor een baby van 6 weken denk ik:) tijdens het eten gebruiken we de stokke newborn set (hier wil ze max 15 min inliggen, precies genoeg om zelf te kunnen eten). Onze eerste dochter lag vaak in de maxi cosi in de badkamer zodat ik rustig kon douchen. En verder biedt de draagzak uitkomst.

2 maanden geleden

Ah nee in de Stokke Newborn / kinderwagen wil hij evengoed niet alleen liggen. Draagzak werkt hier inderdaad altijd goed, maar hij is vorige week geopereerd aan een dubbele liesbreuk dus ik durf zijn beentjes nog niet zo te strekken.. Vandaar dat hij nu wat vaker eventjes in de box moet. Baby van m'n nichtje ligt soms gewoon een uur lekker te chillen, maar dan zal hij dus wel een uitzondering zijn als ik zo jullie reacties lees. 😅

2 maanden geleden

Misschien zoekt je kindje veiligheid. Zou eraan toegeven met draagzak. Onze baby kan ik in een wipstoeltje zetten en kijkt dan zelf om zich heen, ben dan natuurlijk in de buurt. Misschien geur van jou erbij leggen

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, draagzak, 4 moms stoel en het kuipje van de stokke maken het wel makkelijker, maar veel knuffelen dus! Slapen lukt hier ook alleen in de puckababy of anders alleen kleine hazeslaapjes..

2 maanden geleden

Bij onze eerste was dit ook heel erg. Hij wilde na een week of 3 ook alleen maar bij ons zijn en niet meer overdag in zijn bed slapen. (In de nacht gelukkig wel). Ik ben het wel steeds blijven proberen. En na een aantal weken sliep hij wel weer in zijn eigen bed. Op het begin wel vaak maar 30/45 minuten maar ook dat is normaal. Bij onze dochter begin ik nu ook te merken dat ze wat aanhankelijker is. We blijven het nu ook gewoon proberen. Vaak lukt 1 slaapje in bed nu nog wel van ongeveer 1,5 tot 3,5 uur. Ik denk dat je er gewoon aan moet toegeven. Hoe lastig het soms is. Maar ook evengoed moet blijven proberen.

2 maanden geleden

Onze baby is 4 weken en kan zich juist wel goed zelf vermaken, maar dit was eerst niet zo. Als ze wakker is “spelen” / knuffelen we ook regelmatig samen of doen we Tummy time, maar ik kan haar ook rustig in de box leggen nu, muziekje aan en dan kijkt ze lekker om zich heen. Ik merk wel dat onze kleine niet plat wil liggen, niet in de box, niet in bed. Gaat dan ook na paar minuten huilen/jengelen. Sinds ik haar in het voedingskussen in de box leg en in bed ligt onder het matras een handdoek opgerold, dus ze ligt nooit helemaal plat, lukt het wel om haar weg te leggen. Tuurlijk kan het zijn dat jullie baby nabijheid zoekt en dat is ook logisch, maar wij merken duidelijk verschil met plat liggen versus iets omhoog. Toch last van reflux bij ons gok ik

2 maanden geleden

Nou is mijn dochter wat jonger en kan inderdaad ook maar kort even in de box. Logisch natuurlijk als ze zo klein zijn dus ik had een draagdoek gekocht want ik til me een versuffing en kom nergens aan toe 🫣 Maar nou vindt ze die draagdoek toch gewoon verschrikkelijk, ik blijf het wel proberen hoor maar baal er wel van 😅

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ah nee in de Stokke Newborn / kinderwagen wil hij evengoed niet alleen ligg ...
Begrijpelijk dat je hem niet in de draagzak wil doen dan! Je hebt ook draagdoeken waar ze in kunnen liggen. Het iets zwaarder omdat je het gewicht op 1 schouder heb maar dan kan je hem wel dragen 😊 Mijn oudste was ook zo chill hoor. Die vond het op je liggen wel best maar niet te lang en lag veeeel liever in de box of in haar nestje. Maar mijn kleine meneer wil niets liever dan bij je zijn 🙈😅

2 maanden geleden

Mijn baby is 5wkn maar een kwartiertje heb ik niet over in haar wakkertijd! Ze kan nu net max 60min wakker zijn en in die tijd moet ik voeden verschonen en er is even tijd om te knuffelen en bij de eerste geeuw gaat ze weer naar bed. Misschien is je baby oververmoeid?

2 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Bij onze eerste was dit ook heel erg. Hij wilde na een week of 3 ook alleen ...
's Nachts in bed gaat gelukkig goed 😊 Zolang hij slaapt kan hij uren alleen liggen, zowel in de box als in bed. Maar zodra hij wakker is moet hij contact. Zonder is 'ie niet tevreden 🤭

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

's Nachts in bed gaat gelukkig goed 😊 Zolang hij slaapt kan hij uren alle ...
Ah fijn dat dat goed gaat. Scheelt ook al heel veel. Bij onze eerste dacht ik ook alleen maar: moet zoveel nog doen. Krijg niks gedaan zo. 😅 Maar nu ben ik daar wel iets makkelijker in geworden. Al ben je dat bij een tweede sowieso denk wel. En je moet natuurlijk ook wel. Maar het wordt echt beter! Alles is een fase en gaat weer voorbij. Het wordt alleen maar makkelijker. (Vindt ik) . Nu geniet ik ook wel iets meer en kan ik het wat beter los laten. Voor je het weet zijn ze al weer groot 🤣