47 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ah nee in de Stokke Newborn / kinderwagen wil hij evengoed niet alleen ligg ...
Ik denk dat je hier je antwoord hebt. Die operatie is waarschijnlijk heel wat voor hem geweest n wellicht nog last. Ik kon mijn zoontje wel altijd makkelijk wegleggen, maar die was een heel relaxte ontspannen baby. Mijn baby nu lijkt last te hebben van reflux en is ook veel meer aanhankelijk.

2 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik denk dat je hier je antwoord hebt. Die operatie is waarschijnlijk heel w ...
Nee, dit had hij voor de operatie ook al 😉

2 maanden geleden

Is heel normaal hoor!!! Meestal pas rond 8-10 weken dat ze eventjes in een wippertje kunnen ofzo. En dan een kwartiertje Max. Het is even aanpoten dat eerste (half) jaar

2 maanden geleden

Lekker in de draagzak gaan en gaan.. mn oudste is nu vier jaar en die had precies hetzelfde gedrag. Die zit nu ook niet meer in de draagzak 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Rebecca R

Lekker in de draagzak gaan en gaan.. mn oudste is nu vier jaar en die had p ...
Dat kan dus momenteel niet. Zie vorige reacties.

2 maanden geleden

Volgens mij dood normaal baby gedrag. Oudste dochter heeft week 5-11 geleefd in de draagzak. Enige moment dat ik de weg kon leggen was na 23 voeding in dr bed. Vervelend dat de draagzak nu even geen optie is. Ik zou de boel de boel laten en lekker koala’en. Deze tijd gaat over en dan willen ze niet eens meer bij je slapen (misschien sneller dan je denkt).

2 maanden geleden

Hou vol! Ik had ook zo’n echte ‘plakbaby’, kon ook amper 5 minuten alleen liggen. Weken heb ik met hem in de draagzak gelopen en gezeten. Ook weleens met een stemmetje in m’n achterhoofd dat zei: verwen je hem hier niet mee? Vanaf ongeveer 4 maanden ging het steeds beter en inmiddels is meneertje 1,5 jaar en wil hij alleen nog maar knuffelen als hij er zelf zin in heeft, verder is hij de hele dag super zelfstandig aan het spelen. Iedereen zegt: wat kan hij zich bizar goed zelf vermaken voor z’n leeftijd. Achteraf denk ik: misschien kan hij dit juist omdat ik hem toen de nabijheid gaf die hij nodig had. Dus ik zou zeggen: lekker aan toegeven, het komt echt goed!

2 maanden geleden

Reactie op Shirley_mamavantweekids

Vermaken? 😂 het is een pasgeboren baby. Heel normaal baby gedrag.
Ga weg joh wouter

2 maanden geleden

Hier dochter van 6 weken. Exact hetzelfde helaas.::

2 maanden geleden

Wat de rest ook zegt, heeeel normaal baby gedrag. Een kwartier is echt al mega lang. Ik zou hem lekker bij je pakken, zolang hij nog niet in de draagzak kan, lekker op de bank en Netflix uitspelen, het huishouden komt wel weer een keer. Dit is nog wel een interessant stuk: https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

2 maanden geleden

Ik probeer sinds vandaag de baby in de draagdoek te doen. Dat werkt goed maar hoe houden jullie dit wekenlang vol? Heb nu al last van mn rug!

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik probeer sinds vandaag de baby in de draagdoek te doen. Dat werkt goed ma ...
Ik heb een draagzak (Rookie Premium) en ik moet zeggen dat die wel ergonomisch is en het gewicht prima verdeeld wordt over m'n schouders & rug. Maar met een draagdoek heb ik geen ervaring..

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Heb je een geweven doek? Je zou eventueel een keer kunnen kijken met een draagconsulent of hij helemaal goed zit, zodat het gewicht goed verdeeld is enzo. Ik merk zelf dat ik het met een geweven doek langer volhoudt dan met de draagzak. Beide dragen ze ergonomisch goed, maar met de geweven doek kan ik toch net wat dichter op me dragen en het gewicht fijner verdelen. Maar het is ook een soort oefening en wennen. Met hardlopen loop je ook niet direct 10km zonder spierpijn, dus ook hier moet je lichaam aan wennen. Is toch een kilo of 5 wat je ineens een hele tijd op je draagt.

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Kan even wennen zijn. Kan ook zijn dat je hem niet strak genoeg tegen je aan hebt. Hoe strakker hoe minder gewicht je ervaart zeg maar

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik vind het nog niet zwaar. Een stuk lichter dan gewoon vasthouden. Heb je een geweven doek of elastische doek?

2 maanden geleden

Qua topic hier idem. Kan hem soms wat langer in z'n wipstoeltje laten omdat een grote broer er dan bij gaat zitten. Ik probeer het zelf maar altijd terug te brengen naar de natuur. Het zou best een slecht plan zijn om het goed te vinden ergens te liggen zonder eten terwijl je niet kan lopen 😂. En dat je de apen ook steeds met de baby's ziet slepen. Het wordt dadelijk wat makkelijker qua vermaken inderdaad. Voor mij zit het omslagpunt echt bij 3 maanden dat het makkelijker voelt. En met 6 weken zitten ze ook bij die huilpiek. Dus dit is sowieso een slechte week voor ze

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ik vind het nog niet zwaar. Een stuk lichter dan gewoon vasthouden. Heb je ...
Geweven! Maar misschien zit hij niet strak genoeg zoals hieronder wordt gezegd. Ik ben dan bang dat hij dan geen lucht krijgt of zo. Zo’n gevoel van een strak corset, dat idee…

2 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Qua topic hier idem. Kan hem soms wat langer in z'n wipstoeltje laten omdat ...
Hm ja gisteren was denk ik sowieso een regeldag. Vandaag ben ik gaan winkelen en heeft hij 3 uur zonder problemen in de wandelwagen gelegen.. Hij sliep heerlijk in, zonder mij. Dus het kan (gelukkig) wel, alleen héél sporadisch 🤭

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Hm ja gisteren was denk ik sowieso een regeldag. Vandaag ben ik gaan winkel ...
Slapen in een wandelwagen doet hij hier ook niet 😭😭😭. Hij kan zich niet troosten omdat een speen gelijk staat aan een lepel sambal geloof ik. Hij kijkt dan zoooo vies

2 maanden geleden

Reactie op layla223

Verstand op nul en doorgaan 😅