Onze baby van ruim 6 weken kan eigenlijk amper alleen zijn.
Ik kan hem alleen wegleggen als hij in diepe slaap is.
Zolang hij wakker is, wil hij niet alleen zijn. Bijvoorbeeld in de box, is hij een paar minuten stil en begint dan onrustig te jengelen.
Ik hoopte eigenlijk een beetje dat hij zichzelf wel eventjes zou kunnen 'vermaken'.
We hebben al zwart/wit speelgoed in de box gezet, daarmee oefenen we Tummy Time. Maar ook dat vindt hij maar 2 minuten leuk..
Hij heeft een mobiel boven de box hangen die we regelmatig aan zetten, maar als hij wakker is, is hij eigenlijk gewoon niet echt 'chill', in z'n eentje.
Dan wordt hij dus onrustig en uiteindelijk wordt die onrustigheid een huilbui die alleen maar over gaat als je hem oppakt en bij je legt.
Hij kan dus niet even een kwartiertje op zichzelf zijn - Dus ontbijten e.d. doe ik met een baby op m'n arm.
Hebben jullie kindjes dit ook? Of kunnen jullie ze gewoon even wegleggen zonder dat het circus losbarst?
Nou kan ik er natuurlijk voor kiezen om hem even te laten huilen (dat doe ik weleens als ik moet douchen bijvoorbeeld) maar ik kan sinds m'n zwangerschap héél slecht tegen al die prikkels.
Dus van dat gehuil word ik zelf dan heel onrustig, wat natuurlijk ook weer z'n uitwerking heeft op hem.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? 🤷🏻♀️
Of is dit gewoon normaal babygedrag? 😅