16 Reacties
2 maanden geleden
Begrijpelijk hoor dat je je zo voelt!!
Is er daar ook zoiets als een lactatiekundige IBCLC? Deze laatste letters staan voor een internationale opleiding dus wie weet is dat ook in Duitsland zo.
Want ik denk dat die je het beste kan helpen.
Je baby drinkt blijkbaar niet effectief genoeg aan de borst, en dat kan zo iemand beoordelen en tips geven.
2 maanden geleden
Soort van ervaring mee.. ik was zelf als baby ook enorm afgevallen en zat na 4 weken onder mijn geboortegewicht. Mijn moeder gaf borstvoeding maar bevatte niet genoeg voedingstoffen werd er gezegd.
Nu twijfel ik zelf enigzins aan deze diagnose want ik denk ergens dat je borstvoeding zich afstemt op je kleine maar het is wel belangrijk dat jij genoeg bouwstoffen binnen krijgt. Misschien ligt hier nog winst te behalen voor je? Genoeg proteïnen, vetten en genoeg drinken?
Zelf tik ik hele pakjes slagroom weg (natuurlijke craving) en drink ik water met elektrolyten daaraan toegevoegd.
Veel succes en sterkte op jullie reis! En alsjeblieft, niet schuldig voelen, jullie doen het super en het komt zeker goed met de kleine!
2 maanden geleden
Trouwens.. het gedrag van je baby zegt ook veel! Laat je niet te veel beïnvloeden door zogenoemde standaarden hoe zwaar je kindje zou moeten zijn. Alle kindjes zijn anders.
Als hij goed eet, slaapt, poept en plast en over het algemeen 'happy' is dan is het waarschijnlijk helemaal prima!
2 maanden geleden
Mijn oudste was in het begin te licht. Ik moest toen na de voeding kolven en dat nog met een flesje na geven. Dit werkte toen goed en op een gegevenmoment begon hij de flesjes te weigeren en zijn we daar mee gestopt toen bleek zijn gewicht ook weer goed te zijn. Ook een lactatiekundige mee laten kijken maar aan mn productie lag het toen niet en hij hapte ook goed aan etc.
2 maanden geleden
Hoe zwaar was hij bij de geboorte, en is hij veel afgevallen?
Hier een dropje die nu ongeveer even zwaar is als zijn zus toen (net boven de 4 kilo). Bij hem is iedereen helemaal blij, want hij startte bij 2900 gram (dus +1.3 kg). Zijn zus startte op 3600 gram (+600 gram), en daar waren er dus wel zorgen over de groei.
Zus is trouwens altijd klein gebleven, maar volgt braaf haar eigen lijntje op -2.
2 maanden geleden
Als er een stijgende lijn is in gewicht zou ik me geen zorgen maken hoor. Yinthe kwam de eerste weken ook niet zo heel veel aan en is nu explosief aan t stijgen haha. Ze was in de eerste week veel afgevallen en vanaf dat punt pas met bijna 3 weken op geboortegewicht.
Dus pff maak je geen zorgen haha
Sommige kindjes stoppen alle energie en vetten in t groeien en ontwikkelen en sommige potten dat eerst iets op en dan pas gaan ze groeien en ontwikkelen 🥰
één maand geleden
Sorry voor de late reactie. Een paar zware weken achter de rug. We beginnen eindelijk onze routines te vinden. Onze kleine neemt ook eindelijk toe met de hulp van een lactatiedeskundige geven we hem nu extra melk dmv een spuitje tijdens de borstvoeding en ‘s avonds een extra fles voeding voor het slapen gaan. Langzaam maar zeker heeft hij eindelijk een genoeg kracht om zelf van de borst te drinken en we hopen dat het op een gegeven moment genoeg zal zijn.
één maand geleden
Waarom vond ze hem te licht? Wat is het geboortegewicht en hoeveel is hij afgevallen? Ter vergelijking: ik heb een bijna voldragen zwangerschap (39+4) en mijn baby woog 2800 gram, na 1 dag 2500 gram. Zij heeft er 3 weken over gedaan om terug op 2800 te komen. Is nu 7 wkn en 3800 gram, ook onder de 4 kilo dus. Maar komt wekelijks aan in gewicht, is levendig, tevreden enz enz. Is het mogelijk om wekelijks te wegen? Ik doe dat zelf wel omdat ik het wil monitoren, wellicht kan je het dan beter in de gaten houden. Voel je niet schuldig, je doet je best!
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Waarom vond ze hem te licht? Wat is het geboortegewicht en hoeveel is hij a ...
Onze werd met bijna 42 weken geboren met 3255g nu weegt hij met precies 8 weken 4450g. We maken ons grote zorgen. Hij is wel een heel tevreden en alert mannetje. En heeft wel een klein spek laagje dus we snappen er niks van.
één maand geleden
Reactie op Naomi99
Volgt hij wel zijn eigen lijntje kwa groei of buigt het af?
Het steigt maar niet veel. Nu is hij in 1 week bv maar 30 gram aangekomen. Als ik naar de gewichtscurve hier in Duitsland (waar ik woon) zit hij momenteel nog wel tussen het minimale en het gemiddelde maar alle andere babies om ons heen zijn echt zoveel zwaarder. 🙈
één maand geleden
Reactie op Xjaiimy
Met hoeveel kg is ze geboren?
Hij is met 3255g geboren en woog na 3 dagen 3175g. Daarna is hij enkel oomhoog gegaan maar langzaam. Hij is vandaag 8 weken met 4450g.
één maand geleden
Reactie op DeniseHK94
Hij is met 3255g geboren en woog na 3 dagen 3175g. Daarna is hij enkel oomh ...
Ah klinkt opzich wel prima. Onze dochter was 2590 toen ze werd geboren. En nu denk ik rond de 3,8 kg. Drinkt nu vaak ook nog maar 80/100cc per 3 uur. Onze zoon zit nog steeds op de onderlijn. Eigenlijk ook te licht volgens hen. Maar maak me er niet druk om.