14 Reacties

12 dagen geleden

Je mag het mengen met moedermelk

12 dagen geleden

Wij zijn hier ook sinds een week mee bezig en is ook nog erg wennen. Eerste dag gemengd met moedermelk, daarna alleen Nutrilon. Bij ons helpt het om onze dochter af te leiden, bijvoorbeeld door de kerstboom of muziekmobiel. Vaak nog wel even 10 minuutjes brullen, maar daarna drinkt ze de fles ineens leeg. Succes en ik hoop dat het snel lukt!!

12 dagen geleden

Wij zijn hier nu ook mee bezig. Ik meng alles nog met moedermelk, maar vooral om de darmpjes te laten wennen. Ik geef de laatste middagvoeding nu deze combi. Het gaat heel goed en ga woensdag proberen om volledig kunstvoeding te doen(dan ben ik zelf thuis ipv opvang of oma). Heb t idee dat ie nu wel aan de smaak gewend is (vorige week zaterdag begonnen, dus ruim een week combi borstvoeding/flesvoeding gedaan). Volgende week ga ik weer een voeding erbij doen, dus dan krijgt ie 2 voedingen kunstvoeding

12 dagen geleden

Reactie op Natasha-fb

Wij zijn hier ook sinds een week mee bezig en is ook nog erg wennen. Eerste ...
Ohh wat een fijne tips! We hebben net meteen geprobeerd met mengen (verhouding 1/5 geitenmelk en 4/5 moedermelk) en dat dronk ze! Hoe snel en in welke verhoudingen hebben jullie opgebouwd om te laten wennen?

12 dagen geleden

Reactie op EenJ24

Wij zijn hier nu ook mee bezig. Ik meng alles nog met moedermelk, maar voor ...
Onwijs veel dank voor de tip! Hier is het net mee gelukt! Hoe snel en in welke verhoudingen hebben jullie opgebouwd om te laten wennen? We hadden net 1/5 geitenmelk en 1/6 moedermelk

12 dagen geleden

Reactie op Lou7

Onwijs veel dank voor de tip! Hier is het net mee gelukt! Hoe snel en in we ...
Wat fijn zeg! Wij hebben dat een beetje op gevoel gedaan. Hij drinkt vaak zo’n 110-120 ml, dus eerst deed ik iets van 40 kunstvoeding en de rest borstvoeding, dat dan 2 dagen, en zo langzaam opbouwen. Nu is de verhouding denk ik 80 ml kunstvoeding en zo’n 30/40 borstvoeding. Durf het nu wel aan om een keer 110/120 kunstvoeding zonder borstvoeding te proberen. Ik zal je laten weten hoe dat ging!

11 dagen geleden

Reactie op EenJ24

Wat fijn zeg! Wij hebben dat een beetje op gevoel gedaan. Hij drinkt vaak z ...
Ben benieuwd, dankjewel! Had jullie zoontje de eerste dagen voor jullie gevoel ook meer last van scheetjes/ontlasting (en ging dat over)? Ik had het idee dat ze vannacht wel wat vaker last had van haar darmen

9 dagen geleden

Reactie op EenJ24

Wat fijn zeg! Wij hebben dat een beetje op gevoel gedaan. Hij drinkt vaak z ...
We hebben gisteravond weer proberen te mengen en ik heb het idee dat ze vannacht wakker werd van krampjes/pijn aan haar darmen. Had jouw zoontje dat ook (in het begin)? Kan het komen door het wennen denk je, of zou ze er niet goed tegen kunnen?

9 dagen geleden

Reactie op Lou7

We hebben gisteravond weer proberen te mengen en ik heb het idee dat ze van ...
Ja ik heb ook wel wat meer scheetjes enzo gemerkt. Overigens heb ik gister een fles 120ml volledig kunstvoeding gegeven en dat heeftie echt heel erg uitgekotst (projectiel braken). Dus ik weet niet of dat betekent dat het nog te veel was, of dat ie er niet goed tegen kan… Bij het mengen heeft ie nooit gespuugd. Vandaag weer proberen (iets minder deze keer), hij leek er verder geen last van te hebben. Ik denk dat de krampjes door het wennen komen. Tenzij je ook iets van huiduitslag ziet, dan kan ze er misschien niet zo goed tegen

9 dagen geleden

Reactie op Lou7

Ohh wat een fijne tips! We hebben net meteen geprobeerd met mengen (verhoud ...
Wij zijn vrij snel over gegaan op alleen kunstvoeding, ze drinkt het prima nu. Merk inderdaad ook wel wat meer scheetjes en krampjes. Hopelijk went dat ook weer snel, die darmpjes hebben wat te verduren 😅

9 dagen geleden

Reactie op Natasha-fb

Wij zijn vrij snel over gegaan op alleen kunstvoeding, ze drinkt het prima ...
Geven jullie nu meerdere flessen kunstvoeding? Of maar een paar per dag? Hebben jullie dat nog opgebouwd?

7 dagen geleden

Nou, ons zoontje weigert de kunstvoeding ineens toch… Toen we begonnen met wennen was ie flink verkouden, dus misschien proefde hij het toen niet 😂 Gemengd met borstvoeding lukte wel weer, had nu 60/40 verhouding (60 kunst). Zo maar langzaam opbouwen weer. Komt vanzelf 🙂

2 dagen geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Hier weigert ie het ineens pertinent, dus word een beetje moedeloos nu… Wat kan ik nog doen naast rustig opbouwen en mengen met borstvoeding?

één dag geleden

Reactie op EenJ24

Ja ik heb ook wel wat meer scheetjes enzo gemerkt. Overigens heb ik gister ...
Oh wat heftig zeg! Dat klinkt niet fijn. Hoe gaat het nu? Hier drinkt ze het nog steeds alleen gemengd. We hebben nu nutrilon duobalans (die lijkt wat zoeter) en die drinkt ze gemengd. Maar ze dronk laatst weer een hele fles met wel meer gemengd (120 bv/40 kv) niet dus ik ben toch weer terug naar maar een klein beetje kunstvoeding om haar te laten wennen.. blijven het maar gewoon volhouden komende weken, iedere dag iig 1 gemengd flesje!