46 Reacties
één maand geleden
Onze jongen van 7 weken sliep ook heel lastig overdag. Nu sinds een paar dagen leg ik hem op zijn buik weg (met toezicht) en hij slaapt ineens zó goed.. moet hem op deze manier zelfs regelmatig wakker maken voor de borstvoeding.
één maand geleden
Reactie op lollinga
En heb je het al eens geprobeerd onder woorden te brengen voor je kindje? I ...
Ik heb hem vaker geaaid over zn buikje of gezichtje en gezegd dat ik niet wegga, daar wordt hij wel rustig van. Hoe zou ik dit verder nog onder woorden kunnen brengen? Zeggen dat hij veilig is?
één maand geleden
Hij ligt nu ook op me te slapen, met zn gezicht tussen mijn zij en arm (ik zie dus enkel zn achterhoofd). Hij zoekt echt die geborgenheid steeds op.
één maand geleden
Reactie op zomerbaby2024
Ik heb hem vaker geaaid over zn buikje of gezichtje en gezegd dat ik niet w ...
Dat doe je al goed! Je kan zeker zeggen dat ie in zijn bedje veilig is en dat je in de buurt bent.
Ikzelf merk sinds 2 dagen, dat als ik specifiek tegen m’n dochter zeg dat ze lekker mag gaan slapen en ik zo terug ben wanneer ze wakker word, ze echt rustiger in haar bedje ligt als ik wegga (ik leg haar moe maar redelijk wakker in bed).
Misschien staan de sterren op 1 lijn elke keer, dat ze er zo goed op reageert 🙈 maar ik geloof er wel in dat dit helpt en geruststelt.
één maand geleden
Ik had dit ook. Gister de tip om hem ook overdag in z’n bedje te leggen (tot nu toe overdag vooral beneden slapen op mij of in de wagen/box) en meteen mee begonnen en hij slaapt gewoon. Leg hem nu slaperig weg - maar dus wel wakker. Ik ben helemaal verbaast want tot nu toe (hij is 7 weken) was overdag slapen echt een ramp! Dus weet niet of je jouw baby overdag ook in haar bedje legt?
één maand geleden
Reactie op zomerbaby2024
Ik heb hem vaker geaaid over zn buikje of gezichtje en gezegd dat ik niet w ...
Je kan nog uitleggen wat er gebeurt is. Om een voorbeeld te geven:
Op .... Ben je geboren, dat is nu .... Weken geleden, maar ik denk dat je er misschien nog steeds wat last van hebt, omdat ik .... bij je ziet, iedere keer als je bijna in slaap valt. Het was die dag misschien wel heel spannend voor je. Ineens kwam er veel druk op je lijfje terwijl jij nog zo lekker warm in mijn buik zat. Door de druk, die wij weeën noemen, kon jij geboren worden. Ik vond de weeën best pijnlijk, dus had daardoor wat stress en dat heb jij ook gevoeld. De weeën gingen zo hard dat je bloeddruk steeds wisselde en jij je misschien ook niet zo fijn voelde. En toen je geboren werd was het ineens koud en er was heel veel licht en geluid. Dat was even wennen en misschien schrok je er wel een beetje van. Maar nu ben je geboren. Die pijn is over en komt ook nooit meer terug, want je wordt maar 1x geboren. En weetje, nu we hebben ervaren dat we dit samen kunnen weet ik zeker dat we alles samen kunnen. Ik zal voor je blijven zorgen, zoals ik dat ook tijdens de geboorte heb gedaan. Want het was nodig dat je geboren werd om te kunnen leven. En ik zal nu zorgen dat je veilig zodat je kunt blijven leven. En als je pijn hebt zal ik je blijven troosten. Ik ben bij je en ik zorg voor je.
één maand geleden
Reactie op lollinga
Je kan nog uitleggen wat er gebeurt is. Om een voorbeeld te geven:
Op .... ...
Heel mooi! Ik ga dit zeker gebruiken. Dank hiervoor ❤️
één maand geleden
Reactie op Inge Gomez - Kooi
Onze jongen van 7 weken sliep ook heel lastig overdag. Nu sinds een paar da ...
Deze ontdekking heb ik ook gedaan afgelopen zondag met 9 weken, nadat we haar al 5 weken overdag niet weg konden leggen en constant in de draagdoek mee sleepten. Het moet maar in je op komen het te proberen, maar wat een uitkomst!
één maand geleden
Reactie op katieperrie
Valt ze wel in slaap na de fles of ook niet? Leg je haar dan in een bedje/b ...
In de nacht viel ze wel altijd gelijk in slaap na de fles, en kon ik haar zonder problemen wegleggen in de co sleeper. Overdag valt ze niet in slaap tijdens of na de fles.
één maand geleden
Naomi sliep normaal gesproken in de nacht wel goed. Sinds 2 dagen is dit ook helemaal omgeslagen 🥲 Gister om 20:00 begonnen met haar in slaap te krijgen. Tegen 2:30 viel ze eindelijk in slaap ( wel naast mij in bed ) Echter werd ze om 4:30 en 06:40 weer wakker voor de fles.. Normaal gesproken krijgt ze flesjes van 120+4 ( gaat met moeite op ) maar sinds 2 dagen komt ze opeens om de 1,5/2 uur en drinkt ze 60/70 ml per keer.. Weet gewoon echt niet meer wat ik fout kan doen, maar dit begint me echt op te breken.. 😭
één maand geleden
Reactie op Mommytobe24x
Naomi sliep normaal gesproken in de nacht wel goed. Sinds 2 dagen is dit oo ...
Herkenbaar! Onze dochter komt ook ineens sinds 2 dagen om de 1,5/2 u en dan kleinere flesjes. Ik denk dat het hier komt door sprong 2…
één maand geleden
Hier ook struggles met overdag slapen. De theorie van bmx88 klinkt interessant, alleen heb ik het idee dat dat hier niet helemaal opgaat, want als een paar slaapjes mislukken op een dag door meer prikkels, dan is ie daarna echt duidelijk heel moe (rode ogen). In de draagdoek slaapt ie wel met een kleine gebruiksaanwijzing, maar nu zit ik er mee dat ik in principe volgende week weer begin met werken en bang ben dat het mijn man en de opa’s en oma’s op mijn werkdagen niet lukt om hem voldoende te laten slapen en dat we dan ‘s avonds met de gebakken peren zitten. Hoe gaan anderen hiermee om bij wie het kindje ook alleen in de draagdoek slaapt?
één maand geleden
Reactie op tessroo
Leg je hem dan wakker weg?
Sorry had het niet eerder gezien! Ja regelmatig wakker als ik zie dat hij moe is, dan doet hij vrijwel meteen zn oogjes dicht. Soms ligt ie nog een paar minuutjes een beetje te woelen en valt hij in slaap, maar gaat echt goed! Als hij op mij in slaap valt leg ik hem zo weg en ook dat gaat goed
één maand geleden
Ik lees veel mama's die de draagzak gebruiken om de baby in slaap te krijgen, laat je haar dan een uur bij je slapen of leg je haar na 10/20 min in de wieg? En zo ja, hoe doe je dat zonder dat ze wakker wordt. Is mij nog nooit gelukt overdag
één maand geleden
Reactie op JantieninKenia
Ik lees veel mama's die de draagzak gebruiken om de baby in slaap te krijge ...
Ik loop zo 1.5uur met de draagdoek. Wegleggen daarna pas en dan slaapt hij soms nog een 10min
één maand geleden
Nee lukt hier ook niet hoor. Gelukkig hoef ik het alleen overdag in te zetten, dus houd m dan in de draagdoek tot de volgende voeding. Niet altijd fijn, maar ja. Maar wel onhandig nu m’n verlof ten einde loopt
één maand geleden
Mijn kleintje doet ook kleine slaapjes overdag maar vaak tussen 10 en 1 wil ze nog welleens wat langer slapen.. gek genoeg als ik ga stofzuigen stopt het jengelen en slaapt ze in een keer 😂 ik moet nu denken aan iemand die een stofzuigmuziek lijst op spotify had.. hopelijk slaapt je kleintje !!
één maand geleden
Helaas hier ook niet gelukt, dus ik laat hem ook slapen in de draagzak tot de volgende voeding.
Vaak deed ik gelijk even boodschappen, met lopen valt hij sneller in slaap. Alleen nu het kouder wordt heb ik hem een jasje aangedaan, maar eenmaal binnen moet dat jasje dus weer uit, maar dan maak ik hem wakker. Of ik moet 1,5 uur buiten blijven lopen. Iemand tips hiervoor?