46 Reacties

één maand geleden

Reactie op zomerbaby2024

Helaas hier ook niet gelukt, dus ik laat hem ook slapen in de draagzak tot ...
Ik heb een speciale jas gekocht bij Bonprix met een stuk die je ertussen kan zetten voor het dragen van je baby. Volgens mij heet het draagjas. Je kunt ook het tussenstuk eruit ritsen en als normale jas gebruiken. Ik gebruik dit altijd als ik na buiten ga met de baby in de draagdoek om de hond uit te laten

één maand geleden

Reactie op zomerbaby2024

Helaas hier ook niet gelukt, dus ik laat hem ook slapen in de draagzak tot ...
Je zou ipv een jasje ook de baby in een dikke voetenzak kunnen stoppen, die je ook in de maxi cosi gebruikt. Of een dikke wikkeldeken. Ik heb er een van Jollein met zo'n gezichtje en oortjes. Daar wikkel ik mijn zoon lekker in, evt nog een dekentje erover en mutsje als het hard waait. Dan heeft hij het lekker warm maar hoeft hij geen jasje aan. Dan kan hij evt ook verder slapen in de kinderwagen, haal ik een deken eraf of ik rist de boel iets open. Of je doet net zoals ze in Scandinavië doen en laat de kinderwagen nog even buiten staan terwijl hij slaapt. Natuurlijk als het weer het toelaat, in het zicht en mits goed warm weggestopt. Bij onze kinderopvang hebben ze ook buitenbedjes. Dus niet eens zo'n gekke gedachte opzich.

één maand geleden

Hier is het ook weer mot, dacht ook de oplossing te hebben maar helaas. Denk dat ze wat verlaat in de 8 weken sprong zit. Ik zet toch meer de speen in omdat ik merk dat ze lichamelijk onrustig wordt als ze in slaap probeert te vallen. Ook meer haar armen en benen willen bewegen. Draagzak wordt opeens geweigerd, ze wilt overal naar kijken en blijft draaien met haar hoofd 😅 Het is een fase, het is een fase….

één maand geleden

Als ik het zo lees hebben wij denk ik een 'makkelijk' kind qua slapen, maar misschien kan je hier nog mee experimenteren. Die van ons heeft ipv rust en donker juist ruis en een klein beetje licht nodig om in slaap te blijven overdag (tv aan, pratende mensen) In de box is het bijvoorbeeld erg donker door een kast, daar slaapt ze lang niet zo goed als op een nestje op de bank bij het raam. We hebben nu een kleine lichtslinger om de spaken van de box gewikkeld. We praten gedurende de dag veel met haar als ze wakker is. Ik woon nog thuis dus er is altijd wel iemand die tegen haar praat. Ze vindt dit onwijs leuk duidelijk haar interesse en probeert ook terug te praten. Dat kost haar natuurlijk weer energie. Op een gegeven moment is ze dat ook weer zat en valt dan weer in slaap. Misschien helpt het om te kijken wat de interesse van je dochter is en haar te prikkelen overdag?

25 dagen geleden

Reactie op Miepfer

Je zou ipv een jasje ook de baby in een dikke voetenzak kunnen stoppen, die ...
Ik zie je reactie nu pas. In de kinderwagen in de tuin laten staan vind ik wel een goeie. Dat ga ik eens proberen. Thanks voor de tip!

25 dagen geleden

Bij ons werkt op haar buik slapen in de box heel goed. Is ze 3-4 uur weg! Leggen we haar oo haar buik rn dan kloppen we op der kontje en is ze zo weg