15 Reacties
2 maanden geleden
Het kan zijn dat hij ergens op reageert wat je vaak eet/drinkt. Vervelend! Je zou ook de voedingsmomenten een beetje kunnen uitstellen, zodat het lichaam de kans krijgt om het te verteren.
2 maanden geleden
Onze baby haar honger signalen zijn praktisch gelijk aan haar vermoeidheid signalen, wij hebben hierdoor ook wel wat overvoed voor we dat door hadden. Nu letten we scherper op haar vermoeidheid signalen en bij het 1e teken proberen we haar in slaap te krijgen. Ze drinkt nu minder en slaapt een stuk beter 🙂
2 maanden geleden
Hier is het dan vaak zuigbehoefte of behoefte in slaap te vallen aan de borst. Dan komt er teveel melk terwijl ze vol zitten en dat komt terug. Hier is dat ook zoeken omdat hij geen speen accepteert. Als het vermoeidheid is doe ik hem in de draagzak, daar valt hij wel in slaap. Als het behoefte aan mij blijft kolf ik 1 kant voor zover het kan leeg. Dan komt er altijd nog een beetje melk maar een stuk minder en kan hij daar in slaap vallen.
Groeit hij wel goed ? En is het spugen normaal of met flinke kracht eruit?
2 maanden geleden
Niet vergeten dat baby’tjes bij krampjes ook vaak hongersignalen tonen
2 maanden geleden
Zuigen op de vuistjes kan ook troost bieden. Niet per se honger. Ik let ook een beetje op de wakker tijden. Dat helpt vaak
2 maanden geleden
Klinkt als oververmoeid misschien. Slaapt hij ook niet in een draagzak of wagen?
2 maanden geleden
Kan heel goed reflux zijn. Bespreek even met een kinderarts wat zij denken.
Ik heb net 2 dagen met m'n zoontje in het ziekenhuis en heb het advies gekregen om de nutrion extra te geven, johannesbroodpitmeel, zodat de voeding wat dikker blijft. Dat kan je ook met borstvoeding combineren 😊