5 Reacties
4 dagen geleden
Nog even wachten? Ze hoeven echt nog niet te beginnen met 4 maanden - het lijkt inmiddels een hype geworden om het te doen. Maar met 6 maanden zijn de darmen pas rijp en klaar voor vast voedsel. Dat ze niet wil, betekent gewoonweg dat ze er nog niet klaar voor is. Mocht je er nog tegenaan lopen met 7 maanden ofzo, dan even overleggen met het consultatiebureau... maar tot dan, gewoon goed op haar letten en kijken wanneer ze er klaar voor is. Komt echt vanzelf wel 🙏🏼
Maar goed, je vroeg nog om een tip: lekker veel op de handjes laten sabbelen, dat helpt het kokhalsreflex naar achter in de mond te verschuiven... succes!
4 dagen geleden
Hier ook 5,5 maand en ze is er echt nog niet aan toe. Ze spuugt alles uit. Ik geef haar nu af en toe een kortstje brood om op te sabbelen dat vind de geweldig. Ik ga dit nu ook doen met een stukje appel of wortel. En volgende week proberen we weer een oefenhapje. En zo bekijk ik het per week. Ze hebben het nu echt nog niet nodig.
4 dagen geleden
Reactie op Sannie23
Hier ook 5,5 maand en ze is er echt nog niet aan toe. Ze spuugt alles uit. ...
Bedankt voor je reactie. Ik lees veel over de Rapley methode maar vind dat ook nog wel een beetje eng omdat ze nog niet goed zelf kan zitten. Ik denk wel dat ze het inderdaad fijner gaat vinden als ze zelf een beetje mag aanklooien. Ze wil nu ook heel graag zelf de fles vasthouden bijvoorbeeld. Ze wil graag zoveel mogelijk zelf doen.
4 dagen geleden
Ze kunnen op deze leeftijd nog prima met alleen melk. Ik zou er mooi eventjes mee wachten en over een tijdje voorzichtig opnieuw proberen. Zeker niet gaan forceren want dan kan ze er een negatieve associatie mee gaan krijgen