8 Reacties
2 maanden geleden
Welke draagzak precies? Niet alle draagzakken van baby Björn zijn ergonomisch. Bij sommige van hun draagzakken hangen de beentjes te veel. Dit kan misschien oncomfortabel zijn voor de baby. Een draagdoek is voor kleine baby’s heel comfortabel. Ik zou dan voor een rekbare gaan. Zelf heb ik de minu babywrap. Heerlijk zacht en rekbaar materiaal. Ook valt hier de ergobaby embrace draagzak goed in de smaak. Die is wel ergonomisch en is van zachte stof net als een doek
2 maanden geleden
Ik heb de Babybjörn Mini, deze:
Bekijk BabyBjörn Draagzak Mini - 3D Mesh Antraciet - Buikdrager – Ondersteunend – Gebruiksvriendelijk op: https://www.bol.com/nl/p/babybjorn-draagzak-mini-3d-mesh-antraciet-buikdrager-ondersteunend-gebruiksvriendelijk/9200000095207403?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Mijn oudste zoon vond deze heel fijn. En qua gebruik was ie ook altijd heel makkelijk en simpel.
Een draagdoek lijkt me zoveel gedoe met aandoen… of zie ik dat verkeerd?
2 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Ik heb de Babybjörn Mini, deze:
Bekijk BabyBjörn Draagzak Mini - 3D Mesh A ...
Oja, deze is inderdaad niet ergonomisch voor de heupjes. De benen moeten in M stand erin zitten, als een kikkertje.
Ik vind het zelf heel erg meevallen hoe veel gedoe het is. Als je eenmaal weet hoe je moet knopen is het een kwestie van een paar seconden. Ik heb zelf een knoopconsult gehad destijds, dat kan ik wel aanraden! Dan kan je alles uitproberen
2 maanden geleden
Onze kleine wil dus met geen mogelijkheid in een draagdoek... Dus het is helaas ook niet per se zo dat een doek dan de oplossing is. Misschien inderdaad zo'n consult, maar heb geen idee hoe duur dat is en of dat dan in je budget zou passen - maar mss beter een wat duurder consult en dan in één keer de juiste doek, dan zelf een doek aanschaffen en hopen dat het werkt (wat wij dus hebben gedaan... Oeps)
2 maanden geleden
Toevallig vanochtend onze baby ook in de baby Björn geprobeerd, nou dit vond ze niks! Daarna in de draagdoek gedaan en ze heeft de hele tijd lekker liggen slapen, heb een draagdoek van by Kay. Denk zelf dat ze nog te klein is voor de draagzak en het daarom niet prettig vindt
2 maanden geleden
Ik denk inderdaad dat je baby de zak niet fijn vindt omdat hij daar zelf niet in een goede houding in kan zitten.
Ik kan je ook echt aanraden met een draagconsulent te kijken naar wat fijn voor jou werkt.
- Draagzak: verschillende soorten en maten. Wat je fijn vindt is mega persoonlijk. Maar met een draagconsulent weet je zeker dat je in ieder geval een koopt waarmee je ergonomisch kan dragen, zowel jij als je baby. Voordeel is wel dat het snel klikt. Je moet wel goed oppassen dat je er een hebt die vanaf heel klein al gebruikt kan worden, niet alle draagzakken kunnen dat, de meeste pas vanaf maat 62. Neko Tiny kan bijvoorbeeld wel.
- Half buckle: dit is een beetje het midden tussen een draagzak en een doek. Je hebt daarbij wel een taille band die je omklikt en een rugpand, maar je hebt twee lange stroken stof om hem mee vast te knopen. Wij hebben deze voor onze peuter en vinden het super fijn! Vooral omdat mijn man en ik bijna 30cm lengteverschil hebben, is dit makkelijker stellen zodat het voor ons beide comfortabel draagt.
- Rekbare doek. Volgens mij kun je deze knopen voordat je je baby erin hebt.
- Geweven doek: kan vanaf heel jong al en kun je de hele draagperiode gebruiken. Het knopen moet je even handigheid in krijgen, maar dat gaat vrij snel. Het valt echt mee hoeveel gedoe het is. Ik vind het super fijn omdat het echt op jouw lichaam past. Met een draagzak is dat toch weer anders.
- Ringsling: vooral handig als ze wat ouder zijn en ze jengelen tijdens het koken enzo. Je draagt erbij op de heup. Makkelijk voor even snel en kort dragen, maar niet geschikt voor hele wandelingen.
Al deze soorten kun je bij een draagconsult proberen en echt goed kijken wat fijn is en hoe je ergonomisch draagt.