5 Reacties
10 dagen geleden
Hier hetzelfde. Onze zoon is morgen 5 maandjes. Nu overdag de dutjes gaan prima. Maar zodra hij naar bed moet voor de nacht is het drama en alleen maar huilen en niet willen slapen.
Dit was eerst overdag ook. Nu houden we overdag twee uur wakker tijd aan en dan een dutje. Hij valt dan vrijwel altijd in slaap.
Alleen de avond is dan dus drama. Dus daar heb ik ook geen tips voor. Wij doen sowieso elke avond hetzelfde ritueel dus daar ligt het niet aan.
Succes!
10 dagen geleden
Hé! Ons zoontje is ooo bijna 5mnd (16/07) en slapen is hier ook niet top, verdere ontwikkeling wel!
Moet idd gewiegd worden of tijdens de voeding dat ie in slaap valt. Hij is ook erg alert en wil alles zien, als ie bijna in slaap valt maar er gebeurt iets in de kamer dan húp aandacht daarop
Dutjes overdag zijn eigenlijk altijd contact naps. ‘s nachts ben ik begonnen met veilig samen slapen. Zo slaapt ie tegenwoordig een 4-5u achter elkaar.
Ik was van plan volgende week te beginnen om te kijken of ie overdag ook dutjes boven wil doen, dan hopelijk dat ie voedend in slaap valt en ik zo kan weglopen
Als t niet lukt, dan sk be it. Ik heb het ‘geluk’ dat ik thuis zit (danwel ziektewet nog) dus geen stress heb qua slapen op opvang oid. Hierom heb ik me er voor nu ook bij neergelegd dat we gewoon zo’n slaper hebben. En geniet dan ook van alle contact naps, voor je het weet zijn ze groot en willen ze niet meer🥲
Maar kan me goed voorstellen dat het voor anderen anders is/voelt/gaat!
Tips heb ik verder dan ook niet voor je, maar weet dat t vaak voorkomt! En je hoort vaak meer ouders pronken dat hun kleine al doorslaapt, terwijl het in de praktijk vaker voorkomt dat dit nog niet zo gaat, wat ook normaal is nog hoor dus geen zorgen..🙏🏻
Hoor wel eens van ervaringen dat t ineens anders/beter gaat! Zo van t ene op t andere moment zelfs
Hou de moed erin!
10 dagen geleden
Mijn zoontje van 5 maanden doet precies hetzelfde. Dat komt omdat ze zo erg bezig zijn met de ontdekking en groei dat alles interessanter is dan slapen en eten. Mijn zoontje drinkt ook niet. Hij drinkt alleen als hij slaperig is.
10 dagen geleden
Hier ook flinke strijd met naar bed gaan.
Sinds kort doet ze overdag wat betere (of uberhaupt) dutjes. Heb gemerkt dat die wakkertijd van 2 uur daarin wel belangrijk is.
De avonden zijn nog drama. Maakt niet uit hoe laat we het proberen; bij de eerste vermoeidheidssignalen of al iets moeier.. zodra ze haar bedje raakt gaat ze gillen en is ze ontroostbaar. We hebben verschillende manieren geprobeerd om het te laten slagen, maar het enige dat ze lijkt te willen is bij ons zijn en niets missen. We mogen haar ook niet in de box leggen bv, de enige manier dat ze rustig is is bij/op ons. Dan is ze wel gewoon de hele avond gezellig, ook al ziet ze er verschríkkelijk moe uit.
Pas na de laatste voeding rond 22u gaat ze slapen, vaak valt ze dan aan de borst in slaap en kunnen we haar voorzichtig wegleggen. Dan slaapt ze gelukkig wel een lang stuk, tussen de 6 en 8 uur.
Wij hebben de laatste tijd zoiets van we proberen heel kort of het lukt op een normale bedtijd, zo niet dan nemen we haar gewoon bij ons en gaan we de strijd niet meer aan. Het kostte zoveel moeite, tijd en frustratie, daar hebben we geen zin meer in. Kennelijk is dit een avondmens 🙈
8 dagen geleden
ons zoontje van 5 maanden is overdag ook druk met omrollen, kletsen, op zn beentjes staan. Waardoor hij iets lastiger in slaap valt maar voornamelijk heel veel beweegt snachts! Mijn god. De armpjes constant de lucht in, bewegen, dus we worden heel vaak wakker, en daardoor vaak aan de borst om hem weer te laten slapen. Terwijl hij doorsliep. Ik denk dat ze zoveel willen maar nog niet allemaal kan. En overgave hebben aan de slaap. Dus niet echt tips en lees graag mee😅