6 Reacties

2 dagen geleden

Volgens mij is het rond deze leeftijd wel normaal dat ze zich minder goed zelf kunnen vermaken en graag vermaakt willen worden. Probeer je ook weleens samen met haar te spelen? Boekje voorlezen of speeltjes aanreiken, gesprekje voeren? Ik merk soms bij mijn zoontje dat hij het nodig heeft om eerst samen te spelen en daarna zich wel even alleen kan vermaken. Maar dat is echt max. 5/10 minuten hoor 😂 dan is hij er klaar mee en wil hij of iets anders te spelen hebben of is hij alweer moe. Ik zet hem ook weleens in zijn wipstoeltje op de waskamer en ga dan de was ophangen/vouwen. Laat ik hem kledingstukken zien, vertel wat het is en van wie. Vind hij helemaal leuk om te kijken.

2 dagen geleden

Ik had dit ook en sinds sprong 4 en de vaccinaties erop zitten speelt hij heel vaak super zoet in zijn eentje en slaapt al 2 weken alleen nog in de box of kinderwagen (of ledikant) overdag!

2 dagen geleden

Ik durf het niet precies te zeggen, maar die van ons is nu bijna 4 maanden en kan zich pas 2 of 3 weken zelf vermaken onder de babygym. Wat een uitkomst! Hij is nu echt vrolijk geluidjes aan t maken en druk aan t bewegen als ie eronder ligt, maar dat was een maand geleden echt nog niet zo. Hou dus vol, het komt vanzelf 😄

2 dagen geleden

Mijn dochtertje heeft het niet, maar zou iets van een elektrische wipstoel of een rocket voor de kinderwagen iets zijn? Sommige kindjes hebben echt behoefte aan wiegen/beweging, wie weet dat zoiets werkt... Uiteindelijk wil je het liefst dat je kindje zich even zelfstandig kan vermaken, maar ik denk niet dat je dat echt kan aanleren. Uiteraard wel blijven proberen regelmatig even weg te leggen om te spelen (beste na een slaap/voeding, wanneer ze voldaan is).

2 dagen geleden

Bij ons helpt in de stokke zetten en dan tegen haar blijven praten tijdens het was ophangen/vouwen of koken. Ik vertel haar soms gewoon wat ik doe 🤣 “mama gaat nu even een wortel snijden voor papa” Ook heb ik aan de stokkestoel een Lamaze speeltje (wel op bol.com te vinden) opgehangen. Paula de Pauw noemen we haar, vindt ze helemaal geweldig, zolang ze ons maar ziet! Oh ja en dit is ook echt pas sinds 2/3 weken (nu 20w, maar gecorrigeerd 17w) daarvoor wou ze echt niks behalve op ons hangen of in de draagzak. Babygym wou ze ook echt niet, maar vermaakt ze zich ook wel 10 min onder sinds kort. Het wordt echt beter 💛

één dag geleden

Dank jullie wel voor de tips en het meedenken. Ik ga kijken of dit wilt gaan lukken en anders wacht ik gewoon af tot de tijd komt dat ze zich wel heel even zelf kan vermaken.