34 Reacties

vorig jaar

Ik heb tot zover geen babyshower gehad en heb ook tegen mijn man gezegd dat als vriendinnen iets geregeld zouden hebben, ze dit mogen cancellen 😂 ik vond het de eerste keer best leuk, maar ik hoef geen herhaling. Ik vind het ook overdreven om nog eens te doen en ga dit niet verlangen van mijn vriendinnen.

vorig jaar

Mijn eerste zwangerschap was in corona tijd en heb toen geen baby shower gehad. Ook omdat ik aangaf dat dit niet helemaal mijn ding was. Ik was met 4 vriendinnen tegelijk zwanger en hebben toen een fotoshoot gedaan als ‘babyshower’. Deze zwangerschap vind ik erg pittig en zit totaal niet lekker in mijn vel. En ben dus heel duidelijk geweest dat ik echt niet zit te wachten op een babyshower. Maaaaaaaaar.. ik kan niet wachten tot ik bevallen ben en heb eind augustus weer een festival gepland dus ik heb al mijn vriendinnen gevraagd of ze mee het scheel eraf gaan drinken op het festival haha! Nu al zin in 🤗
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Ahhh ja .. gek is dat hé!! Ik heb bij mijn 1e dochtertje ook een babyshower gehad, totaal onverwacht.. en had toen ook nog best grote vriendinnengroep. Meerdere losse vriendinnen en een groepje vriendinnen die dit samen hadden georganiseerd. Ondertussen nog geen babyshower gehad...en zit er ook niet op te wachten.. En ondertussen is die vriendinnen groep van toen wat kleiner geworden 😅 en zit er ook niet op te wachten om hun allemaal samen te hebben... zo ongemakkelijk soms. En de meeste vriendinnen hebben nog geen kinderen.. dat merk je toch in het contact! Zo jammer. Ik heb wel met het 'groepje vriendinnen' zelf een ' uit etentje' gepland, volgende week als m'n verlof begint. Daar kijk ik wel naar uit! :)

vorig jaar

De mijne is zeer waarschijnlijk vandaag😅 ik heb er wel zin in. Geen idee wat er gaat gebeuren dat is een verrassing

vorig jaar

Reactie op Momtobe082024

De mijne is zeer waarschijnlijk vandaag😅 ik heb er wel zin in. Geen idee w ...
Ahh.. veel plezier!!!😁

vorig jaar

Hier doen we normaal nooit een shower voor nummer 2 maar afgelopen donderdag ben ik toch totaal verrast door een aantal vriendinnen met een kleine shower! Ik liep lekker in mijn trainingsbroek en warme trui want ik had t koud haha. Komen ze met zn allen binnen gelopen 😂 Ja jammer maar zoals ik op de bank lag zo krijg je me dan ook op de shower hahahahaha Wel merkte ik gister dat daardoor omdat ik al iets te veel gedaan had overdag dat net ook nog te veel was om er bij te hebben. Gister leek t heel de dag alsof ik overreden was door een bus wahaha Maargoed! Dat mocht de pret niet drukken! Ik was heel blij verrast maar ook iets in mij had zoiets van ik wil de bank op of beter mijn bed in haha Nu die honderden luiers ergens opruimen 😂 wahahaha

vorig jaar

Reactie op Amy1990

Mijn eerste zwangerschap was in corona tijd en heb toen geen baby shower ge ...
Ja dat heb ik hier ook, veel zwaardere zwangerschap en ik zit er daardoor ook niet op te wachten. Wel een leuk alternatief van dat festival!

vorig jaar

Bij de eerste een babyshower gehad. Morgen is de babyshower van deze zwangerschap. Ivm lichamelijke klachten hebben ze de datum gedeeld. Nu kan ik vandaag en morgen rustig aan doen, zodat ik er ook echt van kan genieten. 😊

vorig jaar

Ik snap je gevoel wel. Bij mijn 1e was het corona tijd, toen toch een leuke shower gehad met m'n moeder, zus en 1 vriendin. Bij mijn 2e nu had ik toch stiekem gehoopt/gedacht dat er meer vriendinnen iets zouden doen, aangezien ik voor 3 van hen ook een babyahower had georganiseerd. Inmiddels heb ik afgelopen weekend een 'babyshower' gehad. Mijn moeder en zus hadden het huis versierd en wat cadeautjes gegeven. Ondanks dat ik blij ben dat ze toch iets geregeld hadden, ben ik ik een beetje teleurgesteld.

vorig jaar

Oh het lijkt alsof ik dit schrijf hahaha. Eerste babyshower ook geen versiering en het was zo kort dat ik de helft van de mensen niet had gesproken (ook hun eigen keuze om gewoon weg te gaan dan maar oke hahaha). Nu de 2e babyshower nóg erger, want het was organisatorisch een ramp.. Allemaal gezeur en gezeik vooraf wat ook allemaal met mij werd gedeeld en achteraf verhalen over de organisatie dat ik echt spijt heb dat ik hen het heb "laten" organiseren... Het was ontzettend gezellig de middag zelf! En het kado mag ik ook niet over klagen, ben er dankbaar voor, hoewel het niet helemaal was wat ik had gewild, maar ach 😆 Het hele gedoe eromheen heeft er wel voor gezorgd dat als mensen vragen of de babyshower leuk was, ik geen volmondig ja kan zeggen😔

vorig jaar

Reactie op BabyBoertje24

Oh het lijkt alsof ik dit schrijf hahaha. Eerste babyshower ook geen versi ...
Wat vervelend om te lezen dat je geen volmondig ja kan zeggen, maar ik herken het wel helemaal! Wat heb jij voor cadeau gekregen? Bij mij hadden ze het ‘gelukkig’ van mijn lijst afgehaald, dus was blij dat ik een lijst had! Hebben ze het bij jou zelf bedacht dat je er daarom niet zo blij mee was? Dat gezeur en gezeik is ook vervelend ja, dat herken ik ook! Bij mij wel ergens deels mijn eigen schuld, ik wilde graag een aantal mensen erbij hebben dus toen heeft mijn vriendin met mij besproken wat ik liever wilde. Vond ik ergens wel fijn. Heb gewoon een hele moeilijke familie denk ik zo maar 😂😂 Gelukkig was jouw middag zelf wel gezellig, hier ook, maar al het gedoe eromheen laat me wel denken dat ik het voortaan niet meer doe. Ik twijfel alleen of ik het ga bespreken met die vriendin van mij. Ik wil haar graag laten weten wat ik ervan vond, om eerlijk tegen haar te zijn erover dat ik het gedoe jammer vond en dat ik erin meegesleurd werd zowat. Maar anderzijds, zij heeft het met liefde en moeite gedaan. Teveel wispelturigheid in mijn hoofd momenteel 😂

vorig jaar

En wow, lees nu pas dat zelfs anderen klaagden over de organisatie! Gelukkig ben ik daarmee bespaard. Hadden jouw gasten dezelfde gedachtes als jij? Of kreeg je opeens nog meer dingen te horen die je niet wist of verwachtte. Heel intens klinkt het wel.. heb je wel lekker gegeten? Dat verzacht altijd de pijn haha! Wij gingen lekker een high tea doen bij mijn tante thuis, al het lekkere eten maakte een hoop goed haha!

vorig jaar

Reactie op LisetteHB92

Wat vervelend om te lezen dat je geen volmondig ja kan zeggen, maar ik herk ...
Ik heb een bon gekregen voor een buikbeeldje, wat ik vandaag heb laten maken. Ja het stond op mijn lijst, maar meer als bijdrage van 10 of 20 euro, niet het hele bedrag🤣 En ik zou het sowieso van mijn man krijgen, dus ikzelf bespaar er niks mee om het zo maar te zeggen. En ik had de afspraak al staan hoor, dus hij is ook zeker gebruikt, daar niet van. Maar ze hadden blijkbaar tegen iedereen gezegd dat ik niks wilde uitpakken en daarom voor 1 gezamenlijk kado gekozen... Terwijl ik allemaal van die leuke dingetjes op mijn lijstje heb/had van speendoekjes, lakentjes, rammelaartje etc. Budgetvriendelijk en heel leuk om uit te pakken! Ook dingen die we niet echt nodig hebben (want ja het is ons 2e kindje), die ik niet zo snel zelf meer zou kopen, maar des te leuker vind om te krijgen! Dus gewoon een beetje jammer allemaal... 😅 En ze vroegen ook achteraf nog of deze shower nou beter was dan de vorige...🥲 Dus wat betreft het bespreken, snap ik je helemaal. Ik denk dat die 2 meiden oprecht denken dat dit helemaal was wat ik wilde, geen idee hoe ze erop kwamen, maar ze hebben neem ik aan hun best gedaan🤷🏻‍♀️ 1 grote miscommunicatie, misinterpretatie i.c.m. eigenwijs zijn en geen advies/tips opvolgen van mensen die me véél beter kennen🫣 Kan echt een boek vol schrijven erover, en aaaaal het gedoe eromheen.. pffff.. Maar niets lag aan haar/hen he, laten we duidelijk wezen🤣🤣 (#sarcasme) Ik heb 2 dagen nagedacht over een antwoord en gezegd; ik vond het echt heel erg gezellig en leuk, maar denk dat het organiseren zelf de vorige keer wat soepeler ging..😅 En ja hoor, haar reactie was iets in de trant van dat het niet aan haar lag he 😝 Ik hoef bij een evt. 3e ook zeker geen shower meer, tenzij mijn man dat graag voor mij wil organiseren, zoals ie nu eigenlijk ook wilde. Hem vertrouw ik het zeker toe, haha!

vorig jaar

Bij mijn eerste hadden ze een grote babyshower georganiseerd, ik wist echt helemaal van niets. Alleen werd mijn moeder niet goed en opgenomen in het ziekenhuis. Dus ipv babyshower waren we op ziekenhuisbezoek. Bij de 2e was het corona. Met kleine fam wezen high teaen en paar vriendinnen waren langs geweest. Maar voelde heel raar met de afstand enzo. Nu met 3e wilde ik niets, verwachtte ook niets, maar had perongeluk een berichtje gezien. Wist dus dat het zou komen, keek er niet naar uit, maar vond het wel fijn om te weten want dan kon ik me tenminste een beetje opdoffen. Had een vermoeden wanneer het zou zijn (had afgesproken met die vriendin voor een playdate met de kids en lunch). Alleen stond ze echt voor de deur met de kids en bleef lunchen. Helemaal op verkeerde been gezet want daarna stond de rest opeen binnen en werden de kinderen opgehaald. Moet zeggen dat het echt super leuk was, was zo gezellig en ongelooflijk veel gelachen. Beste babyshower zonder gekke dingen. Als cadeau kreeg ik bijdrage voor een newborn shoot die al gepland stond. Dus al met al was de 3e keer heel onverwacht, super leuk en zeker een goede afsluiter. Dit was de laatste hihi

vorig jaar

Reactie op BabyBoertje24

Ik heb een bon gekregen voor een buikbeeldje, wat ik vandaag heb laten make ...
Wtf.. zeikerds. Wees gwn blij dat iemand moeite doet. Dat weet je tog dat t niet precies gaat zoals je wilt als je ander iets laat doen. Wij hebben t niet breed dus k zou egt een gat in de lucht springen met (dure) kado’s, lkkr eten en moeite die mensen voor me doet speciaal voor mij. Mensen hadden je ook gwn kunnen skippe Mij babyshowers waren ook niet helemaal wat ik dagt maar ik was zo blij dat ze aan me dagten dat me nix meer boeide. Zkr als t gwn gezellig was Je moet gwn eerlijk zijn anders denken ze helemaal dat je geweldig vond terwijl je liegt in mij ogen. Is zielig tog voor die mensen. Maar goed moetje ook zelf weten

vorig jaar

Bij m’n eerste zwangerschap hadden 4 vriendinnen een high tea bij een vriendin thuis georganiseerd, was echt helemaal verrast en blij want houd niet van overdreven gedoe🤣 Ook blij dat ze niet meer mensen hadden uitgenodigd😅 heb een paar weken terug weer babyshower gehad, weer verrast want io dacht dat bij een 2e zwangerschap überhaupt niets gedaan zou worden🙈 was heel blij dat ze het weer ‘klein’ hebben gehouden want ben niet zo mobiel meer en veel klachten. Ze hadden hapjes mee, versiering en knutsels😊

vorig jaar

Reactie op Mimi86

Bij mijn eerste hadden ze een grote babyshower georganiseerd, ik wist echt ...
Ja leuk tog dit. 🌸🌸🌸 zkr na de babyshowers ervoor

vorig jaar

Ja leuk tog dit. 🌸🌸🌸 zkr na de babyshowers ervoor
Ja super leuk🥰
Van Asten- banner web zwanger - prijzen spektakel

vorig jaar

Reactie op LisetteHB92

En wow, lees nu pas dat zelfs anderen klaagden over de organisatie! Gelukki ...
We hebben zeker lekker gegeten! Ik heb zwangerschapsdiabetes, dus een high tea kon niet echt hahaha. Maar ik heb vaak zin in pannenkoeken en we gingen pannenkoeken eten, dus helemaal top! Dus de middag zelf was ook zeker heel gezellig. Niet echt een babyshower, maar wel echt gezellig en lekker gegeten! Nou eigenlijk was t achteraf ook gewoon dom dat deze 2 meiden het organiseerden, want die ken ik het minst lang en kennen mij ook niet goed genoeg. Maar ze hadden het zelf aangeboden, dus ben daarop ingegaan. Maar mijn man en beste vriendin wilden ook gewoon helpen en die negeerden ze compleet... Ik ga ervanuit dat ze hun best hebben gedaan, maar hoor ook dingen waarvan ik denk... Jeetje...😅 Zou het zelf compleet anders doen als ik dit voor iemand organiseer. Maarja, zo is iedereen anders natuurlijk, alleen had het een heeeele hoop gedoe gescheeld🤣🤣

vorig jaar

Wtf.. zeikerds. Wees gwn blij dat iemand moeite doet. Dat weet je tog dat t ...
Ik snap dat je zo denkt en dat het misschien ondankbaar overkomt. Weet alsjeblieft dat dat zeker niet mijn intentie is en ik ook absoluut dankbaar ben dat mensen de moeite hebben genomen! Maar jij weet niet alles wat ik weet over wat er is gezegd en gedaan... Er is gezegd dat ik niks wil uitpakken; ik vind dat dat mij neerzet als ondankbaar persoon, want wie vindt dat nou niet leuk haha en dat terwijl het helemaal niet waar is... Ik kreeg dus een bon voor een buikbeeldje en daarbij is aangegeven dat ik een WIT buikbeeldje wil, wat ik helemaal nooit heb gezegd 😅 Gelukkig kon ik gewoon zelf kiezen wat ik wilde, dus maakt het niet uit... En zo zijn er dus nog wel meer dingen die zijn gezegd over mij of mijn man... Of die zij tegen mij zei over mijn familie en vriendinnen die ze niet kent... Daar kan ik dus wel een boek over schrijven en dat werpt echt wel een schaduw over de gezellige middag die ik heb gehad. Er is ook niet overlegd over het cadeau met degenen die een bijdrage hadden geleverd... Zo is het heeeeel last minute nog besteld, waardoor het wellicht niet op tijd aankwam met de post. Had ze aan de groep laten weten wat het precies zou zijn, had een vriendin van mij het kunnen ophalen, want die woont vlakbij. Nouja zo zijn er echt véél van die dingen die gewoon heel anders hadden kunnen lopen. Maar dat is mijn fout, ik heb hen het immers "laten" organiseren. Dus dat geef ik ook zeker toe! En snap dat het ondankbaar overkomt, maar zoals gezegd; het gaat me niet om het kado, maar om al het onnodige gezeik.😅