11 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op Marcilio
Ik heb een shnuggle badje, dan kunnen ze ook lekker spelen ook al kunnen ze ...
We hebben wel een zitje in bad voor hem
24 dagen geleden
Volg! Onze dochter (10wk) vind het badje ook vreselijk, douchen daarin tegen vindt ze wel weer heerlijk🙈
24 dagen geleden
Badje na de voeding ipv erna (als je dat doet?)
Speentje gebruiken, hydrofiele doek over zijn liefje in het water....
Hier ook een knul die niet van badderen houdt, maar 1x geweest dat hij niet huilde en echt genoot afgelopen keer begon huilend daarna leek hij het wat te accepteren en was wel oké ermee
24 dagen geleden
Eerst de voetjes erin, wachten tot hij ontspant en dan langzaam de rest van het lijfje van beneden naar boven, zodat je hem er niet in één keer in plonst. Eventueel ondertussen een liedje zingen, sussen of wat hij dan ook maar fijn vindt. Een doek op het buikje leggen en die nat houden met het warme water kan ook helpen. Dit geeft geborgenheid. Daarnaast is juiste temperatuur van het water en de ruimte belangrijk en probeer ook vooral zelf rustig, ontspannen en vrolijk te ogen. Dan ontspant je baby ook makkelijker
24 dagen geleden
En ik weet niet wat voor douche je hebt maar als je de ruimte ervoor hebt eventueel het badje zonder water op de grond van de douche neerzetten met een zitje erin, baby op het inzetje leggen en dan gewoon douchen in het badje. Dan hoef je hem niet te tillen. Als hij dit toe laat kan je de keer erna de stop in het badje doen en telkens wat meer water in het bad laten stromen (dus opbouwen elke keer) totdat hij het gewend is. Ik heb dit zitje op deze foto en die is lekker zacht. Een stuk comfortabeler dan die harde van plastic die je vaak ziet
24 dagen geleden
Ik weet niet of het al genoemd is maar de kraamzorg leerde ons onze zoon tegen/bij de rand aanhouden, in contact zijkant van het badke zodat hij niet het gevoel heeft dat hij ‘valt’ oid. Wie weet is dat iets… en idd niet als ze hongerig zijn of moe. Dus timing kan ook van belang zijn. Douchen vind ik overigens wat ‘sneller’ (doet mijn vriend) maar badje is leuk als het lukt.