4 Reacties

3 maanden geleden

Eigenlijk geef je zelf al aan dat je niet in de valkuil wil stappen van over beschermd zijn, al snap ik heel goed je gevoel. Jullie kleintje heeft al een hoop te verduren in der kleine leventje. Je geeft zelf aan dat je het ook wel lekker vindt om er even uit te zijn en dat is ook onwijs belangrijk! Mijn dochtertje is maandag 3 weken en ik wil haar ook niet teveel heen en weer ‘zeulen’ maar wil ook zeker niet elke dag maar thuis zitten. Uiteindelijk ‘moet’ ze ook een beetje wennen aan uitstapje een andere omgevingen. Het is denk ik heel erg op gevoel en kijken wat je kindje nodig heeft… als ze lekker slaapt in de kinderwagen, is wandelen of een boodschapje denk ik helemaal niet belastend? Als je merkt dat je ‘s avonds een onrustige baby hebt na activiteiten overdag, zou ik inderdaad wel kijken naar wat overdag ‘moet’ en het wat beter verdelen. Ik denk dat niemand het antwoord heeft op wat balans is voor jullie dochtertje maar persoonlijk zou ik niet alle prikkels vermijden, prikkels horen namelijk ook bij het leven en zal ze langzaamaan aan moeten wennen! Succes 🩷

3 maanden geleden

Ik vind het zelf heel erg fijn om regelmatig de deur uit te gaan, dus de baby gaat automatisch mee in dit ritme. Ook hebben we een hond die moet worden uitgelaten, en dan moet de baby soms ook mee. Wat ik als ritme probeer aan te houden is dat hij in ieder geval 1 slaapje per dag in alle rust thuis doet. Tot nu toe werkt dit voor ons heel goed, maar ook hier in is ieder kindje (en ouder) anders.

3 maanden geleden

Ik leef meer buiten de deur dan dat ik thuis ben en vind het heerlijk. Bij mijn zoons ook gedaan en maakt het makkelijker als ze peuters zijn en het gewend zijn

3 maanden geleden

Voel je je overweldigt omdat je haar niet teveel prikkels wil geven of vind je het ergens zelf soms veel? Ik ben zelf na een lunch buiten de deur of even de stad in ook weer toe aan even rust thuis. Lijkt me ook heel normaal. Je baby is nog maar 3 weken. Ze hoeven wat mij betreft met deze leeftijd ook nog nergens aan te wennen, dat komt wel. Zelf doe ik vaak één activiteit per dag, soms twee. Heel soms geen. Ene keer een uurtje, andere keer drie. Dit kan zijn: lunchen, rondje stad, visite thuis of op bezoek bij ouders, rondje wandelen, naar de winkel.