Hoi mama’s,
Ik ben zoekende naar de balans tussen rust en dingetjes doen en er op uit gaan met onze baby. Met er op uit gaan bedoel ik een boodschap doen, een stukje wandelen, koffie drinken, op visite gaan of bezoek krijgen. En dan één of twee van deze dingen op een dag. Geen grote ondernemingen of zo. Onze baby Ik ben nogal van de rust en het thuis zijn zonder bezoek, mijn man stelt vaak voor om even er uit te gaan en vindt het niet erg als mijn ouders bijvoorbeeld langskomen. Ik geniet ook wel van een stukje wandelen en ons dochtertje lijkt het helemaal prima te vinden, slaapt lekker in de kinderwagen. Het lastige vind ik dat ik vaak twijfel of we haar niet aan te veel prikkels blootstellen en we bewuster rust moeten nemen.
Onze dochter is nu drie weken oud. Bij mijn twijfels speelt ook wel een rol dat ze de eerste twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen ivm een hartafwijking en wekelijks nog controles heeft. Waarvan eens per twee weken wegen, meten, echo, ecg, cardioloog. Ik heb dan heel sterk het gevoel dat ik haar verder rust moet geven en voel me snel overweldigd als mijn man voorstelt om even er uit te gaan. Tegelijkertijd is hele dagen thuis zitten ook geen goed idee misschien en wil ik vooral niet in mijn valkuil stappen van veel zorgen maken, ons “opsluiten” en dus overbeschermend zijn. En als we eenmaal buiten zijn vind ik dat ook wel echt lekker.
Wat doen jullie met jullie kindje rond deze leeftijd? Niet dat ik dan hetzelfde moet doen, maar zou het fijn vinden even ervaringen van anderen te horen.