3 Reacties
3 maanden geleden
Wat vervelend voor je zeg! Ik heb dit lange tijd in mijn pubertijd gehad.. Misschien dat het helpt om goed na te denken over de tools die jou helpen te kalmeren of niet over te geven? Bijvoorbeeld een koud washandje, water drinken of bepaalde koekjes (hielpen mij altijd). Stel je denkt ik moet straks overgeven; wat kan je dan inzetten dat het niet gebeurd? En dat allemaal bij de hand houden!
3 maanden geleden
Ik was hier ook heel bang voor! Kon me er echt druk over maken. Uiteindelijk 2 bevallingen gehad zonder te moeten overgeven. Ik moet zeggen dat ik, hoewel ik er tijdens de zwangerschap dagelijk mee bezig was, ik er tijdens de bevalling ook niet aan gedacht heb.
3 maanden geleden
Vervelend zeg dat je daar zo’n angst voor ervaart. Ik heb zelf een hele positieve bevalling gehad maar wel een paar keer moeten overgeven. De misselijkheid kwam waarschijnlijk door een verkeerde ademhaling bij het opvangen van de weeen. Ik was hierdoor wat aan het hyperventileren, wat o.a de misselijkheid veroorzaakte. De verloskundige gaf mij de tip om kort door de neus in de ademen en via de mond langer uit te puffen. Dit werkte heel goed! Misschien kun je je dus nog even verdiepen in goede ademhalingstechnieken :)