17 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb het gelukkig niet gehoeven, wellicht helpt het om te zorgen dat je voldoende drinkt en iets van dextro bij je hebt om te nemen mocht het straks met je bevalling toch warm zijn buiten. En probeer evt iets te eten tussendoor, mocht dat lukken. Ik heb helaas geen ervaring met emetofobie maar het lijkt mij enorm vervelend! Succes in ieder geval met de laatste loodjes 🌸
3 maanden geleden
Hee! Hier nog een emetofoob haha. Ik was helaas ook nog tot 22 weken misselijk.. wat heb ik er tegen gevochten om maar niet te moeten overgeven. Ik ben 2,5 week geleden bevallen. En ja ook tijdens de bevalling heb ik eenmalig overgegeven. Ik wil je op het hart drukken dat ik er op dat moment echt geen erg in had. Ik was in een soort extase. Als ze een bus beneden door de gevel hadden gereden had ik er nog geen erg in gehad zoiets. Ik was met 1 ding bezig en dat was de weeën opvangen en onze dochter op de wereld zetten. Ik voelde zelfs een opluchting en blij dat het achter de rug was en dat het mij zo mee viel. Lieve mamma maak je geen zorgen. Ook aan vervelende dingen komt weer een eind. Ik snap je angst heel goed maar jij kunt dit. En misschien gebeurd het jou wel helemaal niet! Laat het over je heen komen die dag. Geniet van je laatste loodjes 😘
3 maanden geleden
Ik kwam bij mijn 2e bevalling vanwege de pijn ook op het punt dat ik dacht dat ik moest overgeven. Wat mij hielp was om me goed te concentreren op het wegpuffen van de weeën. Ik wiegde met mijn heupen heen en weer om de pijn op te vangen, dat hielp goed. Overigens zat ik zo in de bubbel dat ik waarschijnlijk alleen maar blij was als er wat uitkwam. Mijn ontsluiting vorderde namelijk ook snel nadat ik naar de wc was geweest 😅
Verder schijnt het te helpen door vooraf niet te pittig te eten, tijdens de bevalling koude washandjes te gebruiken, of een ijsklontje waar je op kan zuigen.
3 maanden geleden