16 Reacties

3 maanden geleden

Zelfde hier…

3 maanden geleden

Ik ben 1-08 bevallen, en mijn baby doet dit ook. Ik ben ook heel bang en schijn met de zaklamp en heb een nachtlampje aan staan. Ik lees ff mee voor de tips 😊

3 maanden geleden

Ja! Vreselijk… De eerste dagen was Lina erg misselijk door de vacuümpomp en heb haar 3 keer onderste boven moeten houden omdat het slijm in haar keel bleef hangen. Walgelijk. Nu geeft ze idd vaak mondjes melk terug en dat spuugt ze keurig uit of slikt het weer door, ze stikt er niet in maar ik zit er echt bovenop.. doodeng. Ik heb tot 2 dagen geleden met het nachtlampje aan geslapen 🫣

3 maanden geleden

Wat onze kraamhulp als tip gaf, was om een hydrofiele doek op te rollen en die onder het ruggetje te leggen. Dus niet helemaal op der zij maar wel een klein stukje. Zo kon ze nooit doorrollen maar was het met spugen wel fijner voor haar. Inmiddels is t spugen hier een stuk minder dus zijn we daar mee gestopt. T duurt nog wel even voordat ze uit zichzelf rolt

3 maanden geleden

Ik heb het zijslaapkussen van doomoo. Zo kan mijn dochter toch op haar zij slapen zonder door te rollen.

3 maanden geleden

Reactie op Mamamam

Wat onze kraamhulp als tip gaf, was om een hydrofiele doek op te rollen en ...
Maar dan kunnen ze alsnog naar de buik rollen toch? Er wordt inderdaad gezegd dat ze dat nog niet doen maar die van mij draait zichzelf al wel op z’n buik 🥲 Niet in 1 beweging maar hij wurmt dan langzaam steeds wat verder tot hij zo eindigt als op deze foto. Nu is dit op de bank terwijl ik ernaast lig maar ‘s nachts in bed vind ik dit eng want z’n hoofd nog iets verder draaien en hij ligt met z’n neus in het matras 😩 Wel fijn dat de tip voor jullie gewerkt heeft en het spugen minder is geworden!

3 maanden geleden

Reactie op mvles

Ik heb het zijslaapkussen van doomoo. Zo kan mijn dochter toch op haar zij ...
Oooh dit kende ik niet! Bedankt voor de tip 😍

3 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja! Vreselijk… De eerste dagen was Lina erg misselijk door de vacuümpomp en ...
Oh wat afschuwelijk 😭 zo eng… Nee dan slaap je echt niet rustig

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Maar dan kunnen ze alsnog naar de buik rollen toch? Er wordt inderdaad geze ...
Hey, die beige kussen heb ik ook 😂

3 maanden geleden

Ons zoontje slaapt altijd op z’n zij 🙈maar zijslaapkussen is besteld!

3 maanden geleden

Hetzelfde hier, ik heb een zijslaper gekocht bij de babyplanet. Als tip van de kraamverzorgende kun je ook een rolletje maken van een hydrofieldoek en deze tegen de buik aanleggen hier zouden ze niet over heen kunnen rollen 👀

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Maar dan kunnen ze alsnog naar de buik rollen toch? Er wordt inderdaad geze ...
Onze kraamhulp gaf ook de tip van t rolletje maar dan ook 1 ervoor leggen tot de buik zodat ze echt niet kunnen gaan rollen. Misschien dat dat nog helpt of kunt proberen om de box zodat je ziet of die wel of niet omdraait. Super vervelend

3 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt al vanaf dag 1 op zijn zij (de verloskundige in t ziekenhuis heeft hem zo gedraaid) en hij is nu 15 dagen oud. Gewoon doen, duurt echt nog even voordat hij op z’n buik kan rollen en zelfs dan zullen zijn nekspieren wat sterker zijn en kan hij zelf z’n hoofd omdraaien.

3 maanden geleden

Een baby kan tot ongeveer 3 maanden slikken en ademen tegelijkertijd. Dus de kans om te strikken in bijvoorbeeld hun spuug. Ze kunnen dit wegslikken en gewoon doorademen. Dus die angst snap ik en is bij de eerste aanwezig maar nergens voor nodig haha Op de zij slapen is eigenlijk niet goed voor de rug als ze lange tijd in die houding liggen. Zelfde als zitten of hangen. voor een korte tijd kan t wel maar niet voor langere tijd.

3 maanden geleden

Zelfde hier, ik lees mee. Ben er ook flauw van dat iedereen zegt dat je er wel wakker van wordt als ze dreigen te stikken. Hier blijft ‘s nachts een lampje aan zodat ik haar kan checken. Heb je weinig aan dus 😅

3 maanden geleden

Misschien iets onder het matrasje leggen zodat hij wat hoger ligt?