42 Reacties

4 maanden geleden

Ja ik heb dit ook bij mij vonden ze het niet zo erg

4 maanden geleden

Je kan eventueel hun opbellen en vragen wat ze ervan vinden maar controles moeten ze sws uitvoeren!

4 maanden geleden

Hi hier ook het bed niet verhoogd voor de kraamzorg. Wel hebben wij gevraagd of het nodig was, maar ze is zelf erg kort dus ze zei dat het niet hoeft

4 maanden geleden

Hier gaat het bed op bierkratten. Is ook voor de kraamzorg hun rug! Ze horen netjes op een voor hun goede werkhoogte te kunnen werken

4 maanden geleden

Hoi! Wij hebben ook het IKEA bed met lades en kiezen er ook voor het niet te verhogen. Ten eerste weet ik niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen met die onderkant en ten tweede lijkt het mij belangrijker dat ikzelf nog gemakkelijk mijn bed in en uit kan (ben niet zo groot..)

4 maanden geleden

Wij hebben een boxspring die niet op klossen kon dus hebben een tweedehands matras onder ons eigen matras gelegt waardoor die nu wel hoog genoeg is. Misschien is dat nog een optie als de kraamzorg perse het verhoogd wilt hebben. Succes!

4 maanden geleden

In principe is het ook voor de controles en is het arbotechnisch wel de bedoeling om veilig hun werk uit te kunnen voeren. De klossen passen er bij ons ook niet onder. Wij hebben ze op bierkratjes gezet

4 maanden geleden

Mijn kraamzorg maakte er geen punt van heb bij alle 4 de kinderen geen klossen onder bed hoeven zetten. Nu had ik maar 3 uur kraamzorg. En m'n temperatuur meten deed ik zelf en had geen hechtingen of iets. Ben in ziekenhuis bevallen.

4 maanden geleden

Reactie op rs2024

Je kan eventueel hun opbellen en vragen wat ze ervan vinden maar controles ...
Ja ik had ze al gebeld, ze deed wel een beetje moeilijk daarover. Maar uiteindelijk zei ze dat ze alleen het bed verschonen kunnen weigeren, wat geen probleem is. Dat kan mijn man nog altijd doen als het nodig is. Ik snap ook wel dat het arbotechnisch beter is voor hen, maar vraag me af of 20cm echt een onderscheid maakt😅

4 maanden geleden

Ik heb ook zo’n ikea bed dat niet op klossen kan. Het hoefde maar 5 cm hoger te worden dus bierkratten werd te hoog. Wij hebben houten planken gelegd op de railing waar de lattenbodem op ligt. De lattenbodems liggen nu dus 5 cm hoger en daarop het matras dus ook. Was even puzzelen maar toen we dit hadden bedacht was het vrij snel gepiept. Gewoon wat houten plankjes gekocht bij de gamma

4 maanden geleden

Reactie op kellsni

Ja ik had ze al gebeld, ze deed wel een beetje moeilijk daarover. Maar uite ...
Ja voor hun rug maakt dat zeker een verschil 😉 ik zou het dan ook ten alle tijden doen. Ik heb nu ook een krukje langs mijn bed staan om er in en eruit te komen maar vind t belangrijk dat ze hun werk goed kunnen doen.

4 maanden geleden

Reactie op kellsni

Ja begrijp ik ik ben zelf 157 dus voor mij was het niet echt handig en ze zijn ermee akkoord gegaan

4 maanden geleden

Vorige bed kon ook niet op klossen, dus toen op bierkratten gezet. Nu hebben we een nieuw bed wat niet op klossen en niet op kratten kan ivm de lattenbodem, dus we kunnen hem dit keer niet verhogen

4 maanden geleden

Ik heb mijn bed niet op klossen. Vorige zwangerschap had ik dit ook niet,en inderdaad, ze deed alles behalve het bed verschonen. Vond ik helemaal prima want dat kon mijn partner gewoon doen.

4 maanden geleden

Reactie op kellsni

Als je in de zorg werkt weet je dat een week op te lage stand werken zeker invloed heeft op je rug. En we mogen in onze handjes kneipen dat we uberhaubt kraamzorg krijgen in Nederlands dus laten we er allemaal maar zuinig op zijn, zo vanzelfsprekend is het niet meer helaas

4 maanden geleden

Wij hebben het bij m'n eerste ook niet gedaan. Kan er nu al moeilijk in, laat staan met klossen. Thuisbevalling gehad, heb ze er niet over gehoord. Het werd zelfs nóg lager, omdat het topmatras eraf moest van de vk. Nu zei de kz zelf al tijdens het huisbezoek dat ons bed waarschijnlijk niet op klossen kon. Dat heb ik beaamd. Ze deden er niet moeilijk over. Anders had ik het trouwens nog niet gedaan. Maar dan had ik natuurlijk ook niet van de kz verwacht dat ze m'n bed zou verschonen. Als het echt zó nodig was voor m'n controles, leg ik er wel een extra matras op.

4 maanden geleden

Wij hebben dat bed ook met lades eronder. Tijdens de intake zei de kraamzorg dat het oké was om gewoon de twee matrassen op elkaar te leggen voor de controles. We hebben twee eenpersoonsmatrassen naast elkaar. Mocht je één matras hebben, kun je misschien het eenvoudig met wat anders nog verhogen? En de vraag is of het überhaupt nodig is.

4 maanden geleden

Wij hebben een boxspring wat t dus al lastiger maakt. Daarbij ben ik maar 160 en is ons bed nu perfect qua hoogte voor mij, gezien ik met bekkeninstabiliteit en ischias loop is erin moeten klimmen niet te doen, kan d’r nu zo in -op slechte dagen gaat ook dit al met moeite, laat staan als ie nog 20cm hoger is Ga toch zkh, dus daarin al geen problemen En als t puur om bed verschonen gaat.. kan mn partner ook príma doen Mocht ik wel veel controles nodig gaan zijn ivm uitscheuren oid, dan leggen we wel wat op de achtertafel en ga ik dmv een trapje ofzo (en behulp van vriend, die tilt me er zo op haha) daar wel liggen hoor

4 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Wij hebben dat bed ook met lades eronder. Tijdens de intake zei de kraamzor ...
Ja dat is ook nog een idee inderdaad! Wij hebben ook twee matrassen, dus mocht het echt nodig zijn dan doen we dat wel😉 Bedankt voor de tip!

4 maanden geleden

Reactie op MKV_

Als je in de zorg werkt weet je dat een week op te lage stand werken zeker ...
Ik ben er zeker dankbaar voor😉 Was ook alleen maar een vraag, het is namelijk best gecompliceerd om een bed met lades te verhogen.. Maar ik heb al de tip gekregen! Mocht het dus echt nodig zijn leggen we de matrassen op elkaar, die zijn vrij dik dus dan voldoet het wel aan de hoogte eisen voor de controles! En het bed verschonen doet mijn man wel mocht het nodig zijn.