32 Reacties

5 maanden geleden

Bij mijn eerste kindje heb ik een doll van Joyce besteld!

5 maanden geleden

Ik zou voor je kraamzorg in de kraamzorg gewoon even vissen waar ze van houdt!

5 maanden geleden

Wij hebben voor onze kraamzorg een mandje gemaakt met lekkere dingen om een avondje te ontspannen met haar man toen🩷 ze was er zo blij mee want bijna iedereen gaf standaard zn stomme doos merci hahaha Voor de vk hebben we toen een bedragje overgemaakt voor de verbouwing. Wat we nu gaan doen weten we nog niet

5 maanden geleden

Bij mn eerste kraamzorg een doos merci en op ieder chocolaatje een briefje met iets waarvoor ik haar bedankte. Veel werk, maar wel persoonlijk en werd heel erg gewaardeerd

5 maanden geleden

Vorige keer had ik allemaal mandjes gemaakt met oa rituals en wat lekker dingen. Deze keer ben ik voor makkelijk gegaan en heb ik cadeaubonnen van de HEMA gehaald en deze leuk verpakt samen met een reep Tony Chocolonely en een gelukspoppetje ☺️ Heb voor 3 personen gehaald omdat we de vorige keer ook stagiaire erbij hadden en wisseling van kraamzorg

5 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Wij hebben voor onze kraamzorg een mandje gemaakt met lekkere dingen om een ...
Uiteindelijk doen zij ook gewoon hun werk en is alles wat ze je geeft een extraatje, ook zo'n 'stomme' doos merci 😉

5 maanden geleden

Is dit gebruikelijk om te doen? Het is gewoon hun werk toch. Zal waarschijnlijk wel heel blij en dankbaar zijn voor hun werkzaamheden, maar ik heb zelf op geen enkel moment stilgestaan bij het geven van een extraatje...! Moet het misschien ook allemaal eerst ervaren

5 maanden geleden

Ik geef sowieso het geboortekaartje en laat m’n vriend tijdens de kraamweek een bos bloemen kopen denk ik. Ik zat net oude topics terug te lezen over hetzelfde onderwerp en daar werd aangegeven dat kraamverzorgenden vaak elke week cadeaus krijgen in de vorm van mokken, mandjes met thee etc. Ik zou zelf in hun situatie dan niet zo goed weten wat ik met al die soortgelijke spulletjes zou moeten (hoe lief ook). Had hier overigens nog helemaal niet zo over nagedacht. Ikzelf ben altijd blij met verse bloemen in huis 💐🌼🌹🌺🌷.

5 maanden geleden

Reactie op yippiedepippie

Is dit gebruikelijk om te doen? Het is gewoon hun werk toch. Zal waarschijn ...
Het was bij mij ook helemaal niet opgekomen om een cadeautje te geven 🫣😂 krijg in het ziekenhuis ook geen cadeaus van patiënten voor het verrichten van mijn werk hahaha. We gaan wel voor lunch/hapjes/drankjes zorgen, hopelijk is dat genoeg

5 maanden geleden

Wij hadden bij de vorige een mooie houten snijplank cadeau gedaan, omdat ze een nieuwe keuken kreeg. Ze vond het heel leuk en attent. Op voorhand zou ik het zo niet weten. Wie weet mislukt de kraamzorg wel. Of is t prima maar heb je er verder niets mee 🤷🏻‍♀️

5 maanden geleden

Ik weet niet of het gebruikelijk is, maar wij vonden het zo’n magische periode waar zij onderdeel van uitmaakte, dat we haar op deze manier persoonlijk wilden bedanken. Hetzelfde geldt voor het ziekenhuis personeel. Er is zo goed voor mij gezorgd daar, dat mijn ma wat lekkers voor ze heeft achtergelaten.

5 maanden geleden

Verloskundige hebben we vorige keer niks gegeven. Ze zijn met zoveel en hebben nooit een vaste gehad en uiteindelijk medisch bevallen in het ziekenhuis, dus niet eens veel met ze te maken gehad. De kraamzorg hebben we een bon gegeven van een restaurant waar ze graag komt, zodat ze daar lekker kan gaan lunchen met haar dochter

5 maanden geleden

Bij de eerste heb ik hier nooit bij nagedacht totdat ze weg waren. Ze hebben wel altijd mee mogen eten qua fruit en lunch ook als we lekkere (harde) broodjes haalden kregen zij ook.

5 maanden geleden

Wij hadden voor de kraamzorg een blad cadeau bon en een doos aardbeien (we hebben een boer in de buurt zitten die ieder jaar echt heerlijke aardbeien heeft). Bewust voor iets dat op gaat gekozen, zodat ze niet nóg een mok oid krijgt. Voor de verloskundigen hadden we een bedankkaartje met een stapel Tony Chocolonely, zodat iedereen een reep zou hebben. Uiteindelijk doen ze inderdaad hun werk. Maar ze zijn wel onderdeel van een belangrijk en intiem moment van je leven. En dan mag daar best iets ter waardering tegenover staan vind ik. 😊

5 maanden geleden

Het is zeker niet verplicht en denk ik ook wel afhankelijk van de klik die je met de hebt. Ondanks dat het voor hun gewoon hun werk is, zijn ze voor mij in die periode heel speciaal geworden door de intieme tijd die je deelt. De verloskundige heb ik overigens geen cadeautje gegeven, maar met de nacontrole 6 weken na de geboorte een kaartje met daarop beschreven waarom ik haar manier van begeleiden zo bijzonder vond en heb gewaardeerd. Een blijk van waardering hoeft niet altijd in iets materialistisch te zitten 😊

5 maanden geleden

Ik heb deze gemaakt om straks te geven aan de kraamzorg. Voor de verloskundige heb ik theeglazen gegraveerd met de namen erop.

5 maanden geleden

Wij hadden een lekker borrelpakketje gemaakt. Ik hou niet van ‘troepjes’ waar niemand op zit te wachten, dus ook gekozen voor iets wat op gaat.

5 maanden geleden

Ik heb heb bij de eerste ook niks gegeven hoor. Uiteraard wel bedankt voor de fantastische tijd en hulp. Dat kan prima heel oprecht mondeling. Een cadeautje vind ik een beetje overdreven voor een weekje werken. Het zegt ook niks over mijn dankbaarheid en waardering. Daarbij zijn er zat andere beroepen die ik ook erg waardeer, maar daarvoor is het ook niet gebruikelijk om cadeautjes te geven.

5 maanden geleden

Wij hadden bij onze een behoorlijk pittige kraamweek tijdens een lockdown met ziekenhuisbezoekjes, ikzelf een kaakontsteking met kaakchirurgbezoek en een dochter met nierafwijking. De kraamverzorgster heeft veel van ons overgenomen en bleef soms langer op ons wachten als wij weer onderweg in de auto vertraagd waren. Ze gaf aan het leuk te vinden met de oudste kinderen in een gezin op een rustige dag pannenkoeken te bakken. Dat klonk zo gezellig, dat ik een pannenkoekenpan voor haar heb besteld en hier een pakketje van heb gemaakt met pannenkoekenmix en eieren. Zo had ze haar eigen pan om mee te nemen naar de volgende gezinnen.

5 maanden geleden

Ik had er toen ook niet aan gedacht. Uiteindelijk op het moment dat ze op de laatste dag naar de deur liep toch nog snel zelfgemaakte geboortekoekjes meegegeven die we ook aan de kraamvisite gaven, dat vond ze heel lief! Het is idd gewoon hun werk, we hadden minimale uren, dus ook geen hele dagen met elkaar en had zeker een klik met haar, maar ik had er verder gewoon totaal niet bij stilgestaan... Was met hele andere dingen bezig, hallo ik had net mijn eerste kind gekregen🤣 Dit keer wil ik denk ik een doll van joyce geven, maar misschien heeft ze er daar al 80 van. En ook maar even de klik afwachten 🫣 Dus dar bestel ik pas halverwege de week en anders gewoon een bos bloemen en een persoonlijk kaartje!