23 Reacties

15 dagen geleden

Hier hetzelfde! Bedtijd rond 21:00 nu meestal, vanaf dan blijft hij wat uren slapen. Tot die die zijn het idd dutjes van 45 minuten. Had dochtertje ook, werd vanzelf 19:00! Is echt normaal !

15 dagen geleden

Hier om 20.00 pyjama’s aan en in bed en hij is 12 weekjes. Dit komt eigenlijk door hemzelf. Hij sliep vanaf 8 uur telkens goed door waardoor dat zijn bedtijd is geworden. Ik merk vanzelf wel als hij eerder naar bed wilt. Maar vanaf hoelaat leggen jullie haar in bed? Ik heb een negatieve ervaring met slaaptijd forceren door mn oudste. Dus ik zou zeggen : go with the flow.

15 dagen geleden

Hier begint ze inmiddels tussen 19.30 en 20.00 uur aan de nacht, dus dan leggen we haar ook in bed. Ook morgen 16 weken! Is vanzelf steeds vroeger geworden en doet inderdaad ook vaak daarvoor nog een kort slaapje, dus eerder naar bed doen heeft geen zin en hoeft ook niet. ☺️

15 dagen geleden

Sinds deze week start de nacht hier ook tussen 7 en 8. Hiervoor werd ze altijd nog wakker en ging er dan rond 9 uur weer in maar sinds 3 dagen wordt ze niet meer wakker. Zijn nu wel met een droomvoeding begonnen rond 11 uur omdat ze nu weer 2x kwam in de nacht omdat ze dus eerder slaapt en hierdoor minder drink. Normaal kreeg ze voor ze om 9 uur ging slapen nog een flesje.

15 dagen geleden

Klinkt als oververmoeidheid, na 1 slaapcyclus wakker worden. Als je op de wakkertijd van max 1,5u let dan gaat ze misschien de slaapjes aan elkaar koppelen? Onze dochter is 14wkn en als de dag om 7u start dan komt ze precies zo uit dat ze tussen 18:30 en 19:30u aan de nacht kan gaan beginnen. Ligt er dus aan hoe het overdag ging en hoelaat ze uit dat tweede (laatste) middagslaapje komt.

15 dagen geleden

Reactie op Bloempje51

Klinkt als oververmoeidheid, na 1 slaapcyclus wakker worden. Als je op de ...
Welke tijden zijn je dutjes dan overdag als je dag om 7u begint?

15 dagen geleden

Reactie op Bloempje51

Klinkt als oververmoeidheid, na 1 slaapcyclus wakker worden. Als je op de ...
Wakker tijden doe ik al! Meestal is dit rond 1,5 uur. Vaak lukt het maar 1 slaapcyclus in haar bedje, ik probeer hem te verlengen maar dat pikt ze niet. Als ik met haar op de bank ga liggen slaapt ze wel weer verder dus ze komt wel aan voldoende slaap denk ik?

15 dagen geleden

Reactie op seren1038

Hier om 20.00 pyjama’s aan en in bed en hij is 12 weekjes. Dit komt eigenli ...
Het ligt een beetje aan hoelang haar dutje ervoor was maar meestal word zij rond 5 wakker en dan geven we 18:30 het flesje in haar slaapkamer

15 dagen geleden

Reactie op CG88

Welke tijden zijn je dutjes dan overdag als je dag om 7u begint?
Rond half 9, rond half 12, rond 13u en rond 16u. Dit zijn de ideale tijden, eind vd middag is nog wel eens rommelig. Maar in ieder geval na 1,5u weer slapen dus met iets meer dan een uur gaat ze weer richting bedje. Als ze korter slaapt dan gaat ze eerder, ik let goed op slaapsignalen. Ik heb nog 2 kinderen en zit met schooltijden dus een goed ritme is belangrijk hier.

15 dagen geleden

Reactie op seren1038

Hier om 20.00 pyjama’s aan en in bed en hij is 12 weekjes. Dit komt eigenli ...
En wat zijn jullie andere tijden? Ik wil namelijk ook 20:00 als bedtijd aanhouden, maar dan kom ik niet uit met de flesjes overdag..

15 dagen geleden

Reactie op Romyyyyyyy

En wat zijn jullie andere tijden? Ik wil namelijk ook 20:00 als bedtijd aan ...
Ik geef borstvoeding op verzoek. Hij komt meestal om de 3 uur. Soms eerder. Maar het ziet er vaak zo uit: 06.00 09.00 12.00 15.00 18.00 20.00 Soms slaapt hij door tot 06.00 uur maar soms komt hij ook nog rond 2/3 uur.

15 dagen geleden

Reactie op Novi010121

Het ligt een beetje aan hoelang haar dutje ervoor was maar meestal word zij ...
Maar na 18.30 word ze snel wakker zeg je? Hoelaat gaat ze dan daarna weer slapen? Wanneer begint ze aan de nacht?

15 dagen geleden

Reactie op seren1038

Maar na 18.30 word ze snel wakker zeg je? Hoelaat gaat ze dan daarna weer ...
De ene keer valt ze na een half uur alweer in slaap en dan slaapt ze van ongeveer 20:00 tot 4:00 met een droom voeding om 22:00 uur en soms pas weel veel later. Dat verschilt wel per dag eigenlijk

15 dagen geleden

Hier krijgt ze om 18u de fles en dan gaat ze slapen 😇

15 dagen geleden

Reactie op LadyP

Hier krijgt ze om 18u de fles en dan gaat ze slapen 😇
Tot de volgende ochtend of nog een droomvoeding?

15 dagen geleden

Onze kleine is nu 13 weken en we gaan rond 18u naar boven waar ze de borst krijgt en rond 19/19:30u ligt ze in bed en vaak slaapt ze dan door tot 7u 's ochtends. We maken haar wel om 7u wakker om de dag dan te beginnen

15 dagen geleden

Mijn dochter van 14 weken heeft begin van de avond een powernapje, even wakker, spelen, fles en hup naar bed. Het is dan vaak ook rond 20.00 a 20.30 dat ze gaat slapen. Rond 23.00 maken we haar dan nog even wakker voor een voeding en verschonen en dan trekt ze zo'n 6u door.

14 dagen geleden

Reactie op CG88

Tot de volgende ochtend of nog een droomvoeding?
Nog een droomvoeding tussen 22 en 23u en dan tot de ochtend (soms ook wel lastige nachten erbij hoor)

14 dagen geleden

Hier is de laatste voeding tussen 19.00 en 19.30 ze gaat dan na ongeveer 1.5 uur wakkertiid op bed dus tussen 20.30 en 21.00. Ritueel is dan verschonen, iets verduisteren, verhaaltje, verder verduisteren en in bed leggen. Meestal is ze binnen 15 minuten dan in slaap tot de volgende ochtend.

13 dagen geleden

Hier 19u een fles en dan naar bed. En dan minimaal nog 1 voeding tussendoor, vaak ook 2. Doen tussen 19:00-7:00 op verzoek