17 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Dacht ik ook aan… ze geeft ook meer over. Kan het daar ook aan liggen?
Ik hoorde deze week van de huisarts dat rond 3 maanden de piek van overgeven ligt omdat ze oa meer bewegen.
Hoe slaapt je kindje overdag? Klinkt een beetje alsof ze oververmoeid is. Is eerder in bed leggen nog een optie? Of langere slaapjes overdag (eventueel op je).
In een sprongetje kunnen ze soms wat meer geborgenheid nodig hebben en lukt het zelfstandig slapen wat minder.
15 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Dacht ik ook aan… ze geeft ook meer over. Kan het daar ook aan liggen?
Ja, kan...er gebeurd veel bij zo'n kleintje.
Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Maar ik merk bijvoorbeeld dat ze hier tijdens een sprongetje meer overstrekt als ze huilerig is en door de spanning in het lijfje spuugt ze dan ook weleens.
15 dagen geleden
Reactie op Otto95
Ik hoorde deze week van de huisarts dat rond 3 maanden de piek van overgeve ...
Overdag slaapt ze slecht.. maar dat is al langere tijd zo. Slecht in de zin dat ze enkel slaapt op mijn schoot, in bed wordt ze gelijk wakker. Merk wel dat ze meer slaap nodig heeft. Op mijn schoot slapen doet ze dan wel. Overdag zit ze dan op zo’n 3-4 uurtjes slaap
Daar dacht ik ook aan. Dan eerser voeding geven en in bed doen?
15 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ja, kan...er gebeurd veel bij zo'n kleintje.
Kan natuurlijk ook gewoon toev ...
Over strekken doet onze kleine ook 🥲 Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben. Ik doe zo hard mijn best.. maar kamp ook met postnatale klachten (depressieve gevoelens vooral). En ik maskeer het enorm, maar ben bang dat ze het ergens toch voelt. Ik doe de hele dag vrolijk en speel met d’r maar ben zo kapot!
15 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Over strekken doet onze kleine ook 🥲 Wat ben ik blij dat ik niet de enige ...
Hoort er echt allemaal bij! Hoe goed je ook je best doet, soms is een baby helaas even niet te troosten.
Wij hebben echt een hele makkelijke meid, maar in de avond heeft ze soms echt huilbuien en is niks goed. Dan even ontroostbaar, tot ze in slaap valt. We houden haar natuurlijk bij ons, maar echt rustig wordt ze niet (gelijk).
Wat pittig dat je postnatale klachten hebt , heb je daar hulp voor gezocht? En heb je steun aan je partner (als je die hebt) en/of familie?
15 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Hoort er echt allemaal bij! Hoe goed je ook je best doet, soms is een baby ...
Hier hetzelfde, hele tijd aan het knuffel maar ze huilt al bijna een uur en is na twee uren eindelijk in slaap gevallen. Mijn partner werkt fulltime dus veel doe ik alleen.. en familie woont niet in de buurt.
Ik heb inderdaad al bij de huisarts aangeklopt. Hopelijk dat die me verder kunnen helpen.
15 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Overdag slaapt ze slecht.. maar dat is al langere tijd zo. Slecht in de zin ...
Los van het feit dat slaapjes op je heel gezellig is, vond ik het ook altijd heel intensief.. mijn zoontje is nu ruim 15 weken en kan steeds wat beter in zijn bed slapen. Maar ook max. 30 min tot 45 min per keer. Ik probeer in ieder geval 1 lang slaapje op mij te doen zodat tie 's avonds beter in zijn doen is.
Ik zou denk ik dan half 7 naar boven, klaarmaken voor de nacht (liefst met schemerlampje) en dan in donkere kamer de fles geven en dan gelijk naar bed, hopelijk is ze dan ook nog wat rozig en ontspannen van de melk.
Hoelang doet ze over de fles? Mocht je het nog niet doen, is therapeutisch de fles geven nog iets om te proberen. Dan moet ze iets beter haar best doen om de fles te drinken en heeft ze misschien minder last van reflux.
Zelf heb ik de box en de co sleeper ook in reflux stand zodat hij er wat minder last van heeft. (Box aan de achterkant op klosjes gezet).
P.s. ik lees dat je ook wat depressieve gevoelens hebt. Ik zelf loop bij de POP poli en ben sinds een aantal weken gestart met anti depressiva, dit helpt mij enorm. Ga vooral eens langs de huisarts om te vragen of je met iemand kan praten.
Denk ook aan jezelf ❤️
15 dagen geleden
Reactie op Otto95
Los van het feit dat slaapjes op je heel gezellig is, vond ik het ook altij ...
Weet je of ze krampjes heeft of KMA oid? Mogelijk eens vragen bij het consultatiebureau of ze mee willen kijken?
Mogelijk is het ook gewoon een sprongetje hoor, maar mogelijk heeft ze ergens last van.
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is een osteopaat, dat raad ik echt iedereen aan om eens te doen met de kleine!
15 dagen geleden
Hier hetzelfde. Op tijd in slaap vallen lukte hier sowieso nooit goed maar als hij dan eenmaal sliep dan sliep hij 8 vd 10 keer wel gewoon de hele nacht goed in z’n cosleeper. De laatste dagen wil hij dat ineens niet. Hij slaapt alleen maar naast mij, aan de borst en wordt direct wakker als ik hem verplaats en huilt dan heel verdrietig. Hij heel ineens veel geborgenheid nodig. Ik denk een sprong
15 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Hier hetzelfde, hele tijd aan het knuffel maar ze huilt al bijna een uur en ...
Ja, pittig dan even he! Helemaal als je veel alleen bent. Wij wisselen elkaar steeds af, dat scheelt enorm.
Even doorbijten, een sprongetje kan een paar dagen of helaas soms weken duren, maar het gaat over!
Goed dat je al bij de huisarts hebt aangeklopt, goed zeggen hoe je je voelt en hopelijk een doorverwijzing oid waar je wat aan hebt!
15 dagen geleden
Reactie op Otto95
Weet je of ze krampjes heeft of KMA oid? Mogelijk eens vragen bij het consu ...
Osteopaat zijn we langs geweest toen ze twee weken was al! vanwege voorkeurshouding. Ik heb het idee dat ze inderdaad wat krampjes lijkt te hebben. Waten we eigenlijk allang vanaf… dankjewel voor je berichtje!
14 dagen geleden
Reactie op Otto95
Los van het feit dat slaapjes op je heel gezellig is, vond ik het ook altij ...
Wat een lief berichtje! Ik heb precies hetzelfde met slaapjes overdag. Ik ga je tips zeker proberen! Ik ben vaak onwijs moe eind van de dag, en omdat ik de strijd al voel aankomen stel ik het naar boven gaan/kamer gaan altijd even uit. Maar denk wel dat jouw idee goed zal aansluiten bij haar.
Haar bed staat in reflux stand en in de box doe ik na melk drinken altijd een kussentje zodat ze iets verhoogd ligt met haar bovenlichaam. Therapeutisch voeden doe ik ook al.
Oh wat fijn! Hoop dat je je snel beter voelt 🩷
Ik heb eerder antidepressiva gehad en weet dat klachten in het begin verergerd worden, dus daar ben ik bang voor. En ik geef afgekolfde melk (ze wil niet aan dr borst). Dus ben bang dat dat niet kan icm antidepressiva.
Onwijs bedankt 💕
14 dagen geleden
Misschien de 4 maanden slaap regressie?
En borstvoeding is met veel antidepressiva wel te combineren hoor, ik zou erover in gesprek gaan met een psychiater. https://www.olvg.nl/ext/pec/index.html#antidepressiva
Op deze website staat een lijst van antidepressiva en welke je mag combineren ermee, heel veel sterkte!