13 Reacties

7 dagen geleden

Hi, ik geef ook altijd 1 borst per keer en mij is geadviseerd om dan ook maar 1 borst te kolven ivm kans op overproductie. ☺️

7 dagen geleden

Goeie vraag… dit had ik ook. Woensdag begonnen met werken en ik kolf wel beide borsten. Eerst even kijken hoe dat gaat. Mijn dochter drinkt ook maar 1 borst normaal. Als ik toch heel veel productie krijg, ga ik terug naar 1 borst kolven. Tot nu toe gaat 2 borsten kolven goed, maar ben ook net begonnen.

7 dagen geleden

Ik kolf ook beiden borsten , al bijna 2 weken gaat tot nu toe prima

7 dagen geleden

Ikzelf kolf maar een borst af, dit omdat mijn dochter ook enkel die borst leeg zou drinken op dat moment, zo heb ik dat met mijn zoontje ook gedaan en dat ging eigenlijk altijd goed.

7 dagen geleden

Hoeveel dagen moet je werken? Als je twee dagen wat meer kolft dan wat ze drinkt maakt dat minder uit dan wanneer je vijf dagen meer kolft dan wat ze drinkt. Kolf trekt vaak je borst iets minder leeg dan dat een baby dat kan.

7 dagen geleden

Ik kolf beide anders heb ik niet genoeg melk met kolven krijg ik niet alles eruit.

7 dagen geleden

Hier drinkt ze ook 1 kant, en ik heb me daarom maar getrakteerd op maar 2x kolven op het werk en dan wel beide borsten. Ze drinkt telkens kleine flesjes bij de gastoudee. Het is maar voor 2 dagen in de week bij mij, m'n productie wordt er niet doen beïnvloed.

6 dagen geleden

Ik heb bij de vorige 2 altijd 2 borsten gekolft en 1 borst gevoed. Met kolven krijg ik er toch wat minder uit dus dat was ook nodig voor de hoeveelheid melk. Ook kon ik zo met 2x kolven uitkomen ipv 3x

6 dagen geleden

Reactie op Ikkie123

Hier drinkt ze ook 1 kant, en ik heb me daarom maar getrakteerd op maar 2x ...
Op welke tijden kolf en voed je dan? Zoals jij het doet klinkt wel fijn. Ik hoef straks ook maar twee dagen te kolven

6 dagen geleden

Ik heb overproductie en geef altijd maar 1 borst! Als ik kolf, kolf ik ook altijd maar 1 borst. (140/150 ml) werkt goed :)

6 dagen geleden

Thanks allemaal! Ik ga denk beginnen met 2 borsten zodat ik in ieder geval genoeg voeding heb en als ik dan toch overproductie krijg ga ik het afbouwen. Trial and error haha 😅

6 dagen geleden

Reactie op Koala33

Op welke tijden kolf en voed je dan? Zoals jij het doet klinkt wel fijn. Ik ...
Ze drinkt nog heel onregelmatig, ik kolf op het werk om 10u en 2u

6 dagen geleden

Ik denk dat ik beide borsten ga kolven, mijn zoontje drinkt er ook maar 1 "tegelijk" maar laat overdag lang niet altijd 3 uur ertussen voor hij de andere borst ook wil. En zo vaak ga ik niet 1 borst zitten kolven, doe dan maar meteen allebei ff een keer goed 😅 Denk wel dat ik 's morgens voor werk evt de andere kant nog kolf als hij maar van 1 borst heeft gedronken. Wordt even uitproberen denk ik! Was het niet ook zo dat je opbrengst vaak beter is als je beide borsten tegelijk kolft oid?