10 Reacties
2 maanden geleden
Heyhey, ik had ook veel last tijdens me zwangerschap. Ongeveer rond de 4/5 maanden. Ik ging hiervoor naar de fysio. Ik ben nu 5 weken bevallen en heb ook veel pijn ik denk(?) bij men bekken.. het is ander soort pijn namelijk maar toch heb ik het gevoel dat het me bekken zijn.. binnenkort weer bellen voor een afspraak.
De pijn is er bij mij bij zitten vooral op harde ondergronden en opstaan van ligstand.
2 maanden geleden
Reactie op Bloemke13
Hoe is het gegaan? Hier vergelijkbaar, al krijg ik door wandelen en veel do ...
Het is goed gegaan, ik heb inwendig onderzoek gehad en mijn bekkenbodemspier is te gespannen. Hier heb ik oefeningen voor gekregen (voor aanspannen en ontspannen). Dit lukte me thuis echter totaal niet goed en mijn fysio was onbereikbaar (lange vakantie, ik had een invaller). Ga vd week naar een nieuwe omdat ik wel wat hulp ermee kan gebruiken. Lopen gaat wel alweer een stukje beter dus dat is fijn!
2 maanden geleden
In beide zwangerschappen bekkenpijn / instabiliteit gehad.
Wel beide keren op "verschillende " plekken!
De eerste keer met fysio te behandelen door middel van massage/oefeningen/dry needeling
Na de bevalling (keizersnede)werd het pas echt met 9 maanden minder (en bij een lange dag lopen nog steeds aanwezig!)
Volgens de fysio zien ze vaak dat het of na de bevalling over is of op 3/6/9maanden....
Bij de tweede zwangerschap ander soort klachten eb wel oefeningen gehad. Na de bevalling (keizersnede) al zo goed als verdwenen. Nu met lopen Na een boodschap wel nog aanwezig maar met rusten weer minder dus verwacht nu ook dat het sneller helemaal weg trekt.
4 okt weer een check bij de fysio (nu 6.5week Na bevalling)