Hoi,
Sinds een paar weken ervaar ik pijn rondom mijn schaamstreek. Voornamelijk tijdens het draaien in bed en ik moet iets tussen mijn benen hebben als ik op mijn zij wil liggen anders doet het zeer, en bij het opstaan van zitten en dan in beweging komen. Zelfs al doe ik dit heel langzaam, dan alsnog doet het heel zeer. Dit is een vrij intense pijn wel, eentje waar je wel even geluid bij maakt. Ik denk zelf dat dit bekkenpijn is, als ik het Google.
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik voornamelijk last van een spier in mijn bil, en die is door de fysio een aantal keren gemasseerd. Verder heb ik destijds geen oefeningen oid meegekregen. Nu heb ik geen aanvullende verzekering en dus zou ik moeten betalen voor fysio, en een massage op mijn schaamstreek hoeft nou ook weer niet, dus ik twijfel eigenlijk of het nog zin heeft om naar de fysio te gaan. Ik ben nu 31 weken zwanger en heb een peuter rondlopen van 20mnd, dus ook rustig aandoen wil nou eenmaal een stuk minder. Ik werk nog 3 dagen in de week.
Hebben jullie tips? De ervaring fysio wel werkt? (dit idee heb ik vorige keer namelijk niet gekregen) en zou het het überhaupt nog waard zijn om nu nog heen te gaan?