Ik heb nu 9 weken na de bevalling nog steeds last van m’n bekken inwendig. Een zwaar gevoel en een beetje steken. Ik wandel nog nauwelijks en doe rustig aan. En ook met seks doet het pijn.
Is dit normaal? Hebben anderen dit ook?
Ik heb wel een totaalruptuur gehad en darmen en blaasverzakking.
Ja hoor dit is echt erg normaal voor het aantal weken dat je bevallen bent. Ben je al bij bekkenbodemfysio geweest? Misschien is dat wel goed zodat je wat extra oefeningen krijgt om daarmee aan de slag te gaan om het sterker te makenm
Ja hoor dit is echt erg normaal voor het aantal weken dat je bevallen bent. ...
Dankjewel voor je reactie. Ja ben daar geweest en heb 1 oefening mee gekregen. En heb ook het postpartum programma van sterkher.
Ik hoop vooral dat ik geen blijvende schade heb.
Mijn bekken waren gekanteld tijdens mijn zwangerschap ben naar de osteopaat geweest en die heeft het weer recht gezet altijd wel goed om naar de osteopaat te gaan.
Dit is zeker normaal met deze termijn. Heeft de bekkenfysio ook inwendig gevoeld? Mijn bekkenbodem is erg gespannen en mijn litteken van een hechting is wat taai dus seks deed ook erg pijn (mee gestopt). Moet nu het litteken masseren en de oefeningen doen om de bekkenbodem meer ontspannen te maken, dan zou het beter moeten worden.