36 Reacties
5 maanden geleden
Nee hoor snap je helemaal. Wij maken ook echt wel eens een uitzondering, maar lukt ook niet altijd. Willen ook wel een beetje een ritme hebben/houden. En onze kleine is echt wel moe om 19.00 uur haha
5 maanden geleden
Wij zijn in het weekend altijd wel flexibel met bedtijd en gaan pas naar huis als ons zoontje echt hangerig word maar vaak speelt hij lekker door tot een uur of 8 half 9 en als we dan thuis zijn dan gaat hij gelijk naar bed. Ik zou het zelf heel vervelend vinden om stipt 7 uur thuis te moeten zijn dan maar een dutje tussendoor
5 maanden geleden
Ik heb hetzelfde als wij bij mijn schoonfamilie eten, echter wordt het dan pas tegen middernacht dat we thuis zijn 😅 Dat is echt veel te laat voor mijn zoontje van bijna één en hij is daarna dan ook echt uit z’n ritme. Zo te horen ligt jullie zoontje op zo’n dag maximaal een uurtje later op bed? Daar zou ik zelf niet zo’n probleem van maken, zeker niet als het eens per twee weken is. Wat maakt dat jullie dat dan echt te laat vinden? Gaat jullie zoontje slecht op een uur verschil of is het meer voor jullie idee?
In ieder geval moet het wel leuk blijven voor jullie om met de familie te eten… Dus jammer dat je zo veel commentaar krijgt 😔
5 maanden geleden
Ik snap je helemaal. Onze kleine is over een week 1 jaar, maar hebben echt zoveel mogelijk vast proberen te houden aan z'n ritme, een paar uitzonderingen daar gelaten. Wij zijn degene die de rest van de avond tot 2 dagen later zitten met een kind dat helemaal uit z'n doen is dus daar passen we voor.
Merk wel dat het nu iets makkelijker wordt en hij het zelf ook wat beter volhoud. Afgelopen weekend bijvoorbeeld om 6 uur nog even naar schoonouders geweest, maar wel kind in de pyama en fles mee. Dan kon ie thuis gewoon direct z'n bed in. Dat werkt voor ons inmiddels wel😊 gemiddeld ligt ie tussen 7 en 8 op bed
5 maanden geleden
Jullie doen helemaal niet moeilijk. Ik vind dat jullie juist goed bezig zijn, regelmaat is belangrijk voor een kleintje en natuurlijk wordt er wel eens een uitzondering gemaakt, dat is ook helemaal niet erg. Maar ik vind echt dat meer rekening met jullie gehouden mag worden. Kindjes zijn maar even klein dus wat maakt het uit als daar een korte periode rekening mee gehouden wordt. Vooral lekker jullie kleintje volgen dat is het aller belangrijkste.
5 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Ik heb hetzelfde als wij bij mijn schoonfamilie eten, echter wordt het dan ...
Woow, haha!
Ja, ons zoontje slaapt altijd tot 1500, soms 1530 en dan wordt hij na een tijdje wel jengelig. Soms gaat het goed, maar soms is hij echt moe en dan krijgen we hem thuis lastig te slapen
5 maanden geleden
Woow, haha!
Ja, ons zoontje slaapt altijd tot 1500, soms 1530 en dan wordt ...
Agh ja dat is dan wel heel vervelend… Dan ga je er ook tegenop zien op den duur omdat je al weet dat dat je staat te wachten. In dat geval zou ik gewoon bij je standpunt blijven hoor. Het is jammer want het is leuk om zo close met de familie te zijn maar het moet wel relaxed blijven ook voor jullie! Hoop dat jullie een beetje begrip zullen krijgen. Wie weet word het makkelijker als hij iets ouder wordt 😊
5 maanden geleden
Nee hoor ik vind absoluut niet dat jullie moeilijk doen. Sterker nog; ik vind hun moeilijk doen 🤷♀️
Wij wonen 1,5 uur van mijn ouders vandaan en als wij daar blijven eten dan eten wij vroeg zodat we rond 19:00 gaan rijden. Dan valt hij in de auto in slaap en leggen we hebben als we thuis komen meteen in bed. Dit is bij ons dus de uitzondering want anders willen wij gewoon om 19:00 thuis zijn als wij ergens in de buurt bij iemand blijven eten.
Maar ik vind elke week of elke 2 weken geen uitzondering. Zodra je kindje wat ouder is, wordt het ook wat makkelijker om wat later thuis te zijn. Maar tot die tijd snap ik niet waarom het zo moeilijk is om wat eerder te eten. Zeker niet als familie zijnde 🙈
5 maanden geleden
Nee hoor ik vind ook niet dat je moeilijk doen. Ze zijn nog zo klein, slaap en ritme vind ik heel belangrijk.
Ze zouden juist wat meer rekening met jullie kunnen houden en wat vroeger eten.
5 maanden geleden
Reactie op Tiflihabibi
Ik heb hetzelfde als wij bij mijn schoonfamilie eten, echter wordt het dan ...
Huh middernacht?! Hoeveel wakkertijd heeft hij dan wel niet gehad?
Zou mijn zoontje echt niet trekken.
5 maanden geleden
Wat jammer dat er zo wordt gereageerd door je familie 😢. Ik zie dat je al veel positieve reacties hebt gekregen en sluit me erbij aan dat een keertje wat later naar bed niet erg is MAAR!! wel vind ik dat het in dit geval om het kind gaat. Als wij ergens zijn en onze dochter (overmorgen 1 jaar) is te moe wordt ze er echt niet gezelliger op dus de beste keus is dan om lekker naar huis te gaan, dat zou een ieder moeten begrijpen!
5 maanden geleden
Reactie op zomerbaby2024
Huh middernacht?! Hoeveel wakkertijd heeft hij dan wel niet gehad?
Zou mijn ...
Haha ja andere cultuur, andere gewoontes/etenstijden… En na het eten + natafelen dan nog twee uur naar huis rijden 🫣 Hij doet daar dan wel een dutje hoor! Alleen nooit heel lang helaas. Zodra we de auto instappen valt hij ook meteen in slaap, maar toch… Thuis wordt hij dan weer wakker en moet ik hem verschonen, omkleden en alles dus wordt z’n slaap weer verstoort. Daarom slaan wij ook heel vaak over en is het voor ons wel écht een uitzondering!
5 maanden geleden
Reactie op LindsayPV
Jullie weten t beste wat werkt voor jullie kleine, maakt hoe andere het doe ...
Daar heb je ook gelijk in!!
5 maanden geleden
Reactie op Megeli167
Ooh ik zou hier echt tegendraads van worden. Als ze geen rekening met julli ...
🤣🤣🤣 Herkenbaar ja hahah
5 maanden geleden
Even out of the box, kunnen jullie niet bij jullie thuis eten? Dan kun je na 19 uur ook nog even blijven kletsen
5 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Even out of the box, kunnen jullie niet bij jullie thuis eten? Dan kun je n ...
Dat hebben we weleens gedaan, maar het gaat om 14 mensen totaal en dat past niet goed bij ons haha
5 maanden geleden
Je doet zeker niet moeilijk.
Wij hebben kinderen die om 5 uur kwart over 5 al eten en dus ja wij eten ook zo vroeg. Als we bij mijn ouders eten dan zorgt m’n moeder er ook voor dat we op dat tijdstip eten. M’n schoonouders daarentegen, eten we daar dan eten we pas om 6 uur half 7 voor ons niet erg maar wel voor de jongens. De jongste krijgt half 7/7 uur z’n fles en naar bed. Dat is al zo vanaf geboorte dus niet inene veranderd.
Met kerst was het zo dat wij pas gingen eten om half 7 dan denk ik echt hallo je weet het toch doe dan om 4 uur even een hapje en eten om 7 uur.
Gevolg ik ging de fles geven en m’n vriend kwam boven met we hebben eten voor je apart gelegd hoor want het is al op (gingen gourmetten en sm kan geen inkopen doen voor een grote groep dus ieder had van 5 soorten vlees 1 stukje). Ik kan me daar zo aan irriteren en dan heb ik zoiets van oké we doen het gewoon niet meer want wat snap je niet.