10 Reacties

2 maanden geleden

Als dat gevoel erger wordt, dan nog rustiger aan doen met afbouwen. Ook koelen werkt goed!

2 maanden geleden

Beurs gevoel kan ook door verstopt melkkanaaltje (met harde plek). Advies juist over die beurse plek masseren (stevig strijken over de plek; van buiten de borst naar tepel, met je knokkels bijv) tijdens het voeden en onder de douche

2 maanden geleden

Meteen ibuprofen nemen en na elke voeding koelen. Zo begon het bij mij ook en nu heb ik borstontsteking. Ibuprofen is ontstekings remmend.

2 maanden geleden

Reactie op veeriekie

Meteen ibuprofen nemen en na elke voeding koelen. Zo begon het bij mij ook ...
Mag je dat nemen en nog wel blijven voeden? Als in, is dat niet schadelijk voor de baby?

2 maanden geleden

Belangrijkste bij verstopt kanaaltje is borst goed leeg maken; vóor voeding borst verwarmen, mee masseren tijdens t voeden/legen, kindje aanleggen met kin richting beurse plek (kant van kinnetje gaat t beste leeg). Ook onder douche masseren. Evt elektrischr tandenborstel er op laten trillen. Het is nu geen ontsteking maar gewoon verstopping, dus m.i. niet nu ibuprofen gaan slikken.

2 maanden geleden

Mocht je echt borstontsteking krijgen (koorts, rood, pijn) dan wel ook koelen en ibuprofen evt

2 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Mag je dat nemen en nog wel blijven voeden? Als in, is dat niet schadelijk ...
Nee, dat kan geen kwaad ☺️

2 maanden geleden

Ik heb dit overigens ook gehad en was de hele dag aan het koelen. Ook dronk ik salie thee!

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb dit overigens ook gehad en was de hele dag aan het koelen. Ook dronk ...
Hielp dat? En dronk je Salie thee als in gedroogd salie in kokend water? Of vers?

2 maanden geleden

Reactie op 2024babyy

Hielp dat? En dronk je Salie thee als in gedroogd salie in kokend water? Of ...
Gewoon van Jacob Hooy had ik en daar thee van trekken