137 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Gefeliciteerd!🩷 kon je lachgas gebruiken in het bad of moest je er weer ui ...
Ik mocht in het ziekenhuis bij m'n eerste bevalling wel lachgas in bad proberen. Ik vond het echt niks, dus uiteindelijk maar 1 of 2x geprobeerd. Maar het mocht bij mij dus wel! Misschien even je ziekenhuis bellen om hun beleid te vragen?

2 maanden geleden

9 juli 2024 Siem 🩵🧸 Onverwachts nog eerder geboren dan dat als gepland stond. (De inleiding stond gepland voor 15 juli) Maandag 8 juli, op de verjaardag van onze dochter (2 jaar geworden), moesten we voor controle naar de gynaecoloog ivm mijn al weken te hoge bloeddruk. Dit keer was hij herhaaldelijk te hoog, dat ze mij niet meer naar hebben laten gaan. 8 juli om 20:30 hebben ze een ballon geplaatst, om zo de volgende ochtend te gaan inleiden. 9 juli 7:00 naar de verloskamers checken of alles kan gaan beginnen! Een dikke vette ja! Om 8:00 vliezen gebroken, om 8:45 aan het infuus. En om 10:32 is onze gezonde zoon geboren. Wederom een super snelle bevalling, dit keer nog sneller als bij onze dochter, toen deed ik er 2u en 15 min over 😳 Siem is geboren met een termijn van 37 weken precies.

2 maanden geleden

Reactie op tessnoé

9 juli 2024 Siem 🩵🧸 Onverwachts nog eerder geboren dan dat als gepland s ...
Gefeliciteerd met jullie lieve Siem! 💙 En hoe fijn dat je twee verjaardagen in één keer kunt vieren hihi.

2 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Ik mocht in het ziekenhuis bij m'n eerste bevalling wel lachgas in bad prob ...
Slim ga ik doen!

2 maanden geleden

Woensdag 10 juli is onze dochter geboren op de snelweg en ik had nooit kunnen bedenken hoe het zou gaan. Bij mijn zoontje duurde de bevalling 2 dagen en ik had me dus ook ingesteld op wederom een zware lange bevalling. Maar na een paar dagen wat gerommel besloot ze me gister compleet te overvallen door met een sneltreinvaart ter wereld te willen komen. S ochtends begon het gerommel weer licht en rond 12 begon ik te merken dat het iets intenser werd en steeds regelmatiger. We hadden mijn familie op bezoek en die liet ik niks merken, want ik kon nog prima door de beginnende weeën praten. Maar ik kreeg wel het gevoel dat het nu ging doorzetten. Toen ik ze rond half 2/2 uur het huis uit had gestuurd (zonder ze in te lichten van de beginnende weeën) ging het snel. Mijn zoontje op bed gelegd voor z'n dutje en ik kreeg al steeds meer druk van onder en voelde me overweldigd door hoe sterk de weeën al waren (het deed me terug denken aan mijn vorige bevalling en ik dacht dus dat we pas aan het begin stonden van een lange weg). De druk naar onderen was ook erg overweldigend en ik had moeite om een goede houding te vinden. Toen ik rond half 4 op de wc zat begon mn lichaam al naar beneden te persen en ik wist totaal niet wat er gebeurde. Ik kon niet geloven dat we al zo ver waren. Maar we hebben om 4 uur wel maar vast mijn ouders gebeld om terug te komen om op ons zoontje te komen passen, zodat m'n partner er volledig voor mij kon zijn. En gelukkig maar. Want toen zij rond kwart over 5 aankwamen lag ik met enorme pers weeën op de bank. Nog steeds in ongeloof van wat me overkwam. M'n moeder is toen bij me komen zitten en terwijl m'n partner snel met het geboortehuis belde en alle spullen in de auto gooide braken mijn vliezen en knalde het vruchtwater over de bank en m'n moeder heen. Niet veel later droeg m'n vriend me na een wee snel naar de auto (er zat op dat moment niet eens een minuut tussen de weeën en ik woon in Frankrijk dus er was geen optie om een verloskundige thuis te krijgen voor een thuisbevalling). Ik lag op de achterbank met m'n hoofd op mijn moeders schoot terwijl mijn vriend met gierende banden naar het geboortehuis reed. We hadden de verloskundige aan de telefoon en ik kon niet anders dan doorpersen. Wegpuffen was er niet bij, het was zo'n oerkracht. We hebben het geboortehuis gehaald, maar met mijn dochter al in mijn armen 😅 ze is tijdens de rit geboren en ik heb haar zelf begeleid bij het eruit komen en op me leggen. Het was echt extreem heftig, maar ik ben zo blij met hoe het is gegaan. ❤️❤️ Daarna zijn we heerlijk bij het geboortehuis ontvangen en is in alle rust de placenta geboren en hebben we kunnen landen. Na een paar uurtjes mochten we al weer naar huis, terwijl we bij ons zoontje 3 dagen in het ziekenhuis moesten blijven. Echt een wild andere ervaring dus.

2 maanden geleden

Reactie op Zomer21

Woensdag 10 juli is onze dochter geboren op de snelweg en ik had nooit kunn ...
Dat klinkt heel intens, maar ook heel mooi hoe je je eigen lichaam hebt gevolgd en helemaal zelf je kindje op de wereld hebt gezet!! Nu lekker thuis herstellen en alles een plekje geven😊

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Dat klinkt heel intens, maar ook heel mooi hoe je je eigen lichaam hebt gev ...
Dankjewel 🤗 het was inderdaad echt heel intens. Heftig maar ook zo bijzonder. En nu heerlijk knuffelen met onze newborn. Ik wens jou ook een goede bevalling toe!

2 maanden geleden

Gisteren bevallen met 37+6. Ik liep al een paar dagen met 3cm ontsluiting, en Ivm oplopende hogere bloeddruk en veel pijnklachten besloten om gister mijn vliezen te laten breken en de bevalling in te leiden. Bij start inleiding bleek ik 4cm te hebben. Na breken van vliezen voelde ik meteen al weeen. Na een half uur gestart op laagste stand weeen opwekkers. De weeen werden meteen intens en ik kwam in een weeenstorm. Binnen 2 uur zat ik op 8cm met enorme persdrang, en was er geen tijd meer voor pijnstilling. 10 minuten later volledige ontsluiting, maar persen mocht nog niet omdat de kleine nog te hoog lag. Uiteindelijk kreeg zijn hartje het moeilijk en is hij na een knip met een vacuümpomp gehaald. Binnen 4 uur bevallen van ons eerste kindje! Super heftig, maar blij dat hij er is💙

2 maanden geleden

Ik moest ingeleid worden ivm zwangerschaps diabetes met insuline. Dit is de tweede keer dat ik ingeleid werd. Di 9 juli ‘s middags naar het ziekenhuis gegaan om een ballonnetje te plaatsen. Ik had nog 0 cm ontsluiting een paar uur naar het ballonnetje geplaatst werd had ik 4 cm. Proberen te slapen op zo’n bed ging niet, had dus niet geslapen. De volgende ochtend 10 juli werd ik ingeleid. Om half 9 werden me vliezen gebroken. Om half 10 kreeg ik lichte weeën opwekkers. Een half uurtje daarna kreeg ik iets meer. Een half uur daarna nam mijn lichaam het over, werden de weeën heftig genoeg, dus de weeën opwekkers werden gestopt. Ik had maar 1 beval wens dat was medicatie via het infuus, remifentanil. De ontsluitingsweeen werden steeds heftiger. Gelukkig zei mijn mama moet je niet is wat vragen. Dus dat deed ik en ik kreeg dat binnen 10 min. Bij mijn andere bevallingen kreeg ik het niet of de laatste 2 min. Ik was al misselijk van de weeën en werd hier nog misselijker van. Heb ook een paar keer overgeven. Maar de pijn werd echt heel dragelijk, ik werd er suf van en ik viel zelfs in slaap. Uiteindelijk werd ik wakker en zei ik mama, je moet iemand halen want volgens mij komt hij er uit. Nou dat was dus ook zo. De artsen kwamen aan rennen. De vorige keer dat ik ingeleid werd was de uitdrijftijd 6 min dus ze moesten rennen als er gebeld werd dat wisten ze. En 2 min later was hij er uit. Hij had daardoor helaas wel een slechte start gemaakt. Hij had vocht in zijn longen en zuurstof te kort. Hij lag even bij mij en werd daarna weg gehaald. 19.00 werd hij gezond verklaart had hij na het eerste moment geen zuurstof meer nodig gehad, en mochten wij lekker naar huis. Mijn zoontje Lyam Beau Matthias is geboren om 12.21, woog 3184 gram, en 48 cm. Nu vol op aan het genieten met z’n broer en zus. Ik kijk heel goed terug op de bevalling en ook de inleidingen.

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Gefeliciteerd met jullie lieve Siem! 💙 En hoe fijn dat je twee verjaardage ...
Dankjewel! Hahaha ja, ben benieuwd of wij het ook handig gaan vinden 😅

2 maanden geleden

Ik was heel de dag een beetje aan het rommelen met menstruatiekrampen en lichte weeën. Om 19:30 ging ik in bad en toen stopte het helemaal. Ik baalde enorm. Lekker vroeg naar bed en lag er om 20:45 in, vrijwel direct braken mijn vliezen en kon ik zowat baantjes trekken in mijn bed 😅 Gelijk de verloskundige gebeld, omdat de kleine nog niet helemaal was ingedaald. Ze was er om 21:00 en ik zat op 5 cm. Uurtje later op 8 cm, huh hoe dan? De weeën kwamen wel weer wat op gang, maar echt niet zo sterk voor mijn gevoel. Uiteindelijk na kort weeën wegpuffen en kwartiertje persen, is mijn dochter om 22:40 geboren. Zo bizar snel in 2 uur, dus nog wel wat last gehad van naweeën. Ik kijk goed terug op de deze thuisbevalling en nu genieten ☺️

2 maanden geleden

11 juli 2024 Joah 🩵 Ik werd de ochtend van 11 juli ingeleid dmv ballon, om 11:15 vliezen gebroken en toen kwamen ze erachter dat ons zoontje met zijn arm boven zijn hoofdje lag, hierdoor vorderde de ontsluiting langzaam en mocht ik niet meer van het bed af. Hele dag is er van alles geprobeerd om het armpje terug te duwen maar bij 8cm ontsluiting moest Gyneacoloog toch besluiten naar de OK te gaan voor een keizersnede, daar is om 20:15 uur ons zoontje geboren 🩵 Echt even schakelen maar gelukkig alles goed gegaan!

2 maanden geleden

Gisteren is ons zoontje Liyam geboren ❤️💙 11 juli braken m’n vliezen rond 10 uur sochtends. Laten checken door de vk en daarna door naar het ziekenhuis. De weeen voelde de rest van de dag als krampjes waar ik eigenlijk nog geen last van had. Dus het was een beetje vervelen in ons kamertje. Begin van de avond begonnen de weeen erger te worden waarbij ze nog steeds wel verdraagbaar waren maar ik moest wel extra ademhalen. Heb de hele nacht niet geslapen door de pijn, maar wel goed kunnen rusten. De ochtend erna (12 juli) hebben ze om 10 uur mij de eerste dosis hormonen gegeven om de weeen te versterken. Wat ervoor zorgde dat de pijn nog erger werd. Ergens in de middag had ik 5/6 cm ontsluiting en ik was echt aan het vergaan van de pijn. Had alle houdingen geprobeerd en zelfs lachgas. Dus werd het tijd voor de ruggenprik😋. Die was echt hemels, de weeen voelden ineens weer als krampjes en zo heb ik de rest van m’n ontsluitingen overleeft. Begin van de avond was ik 8 cm en hoopte voor 12 uur klaar te zijn. Maar alles ging zo langzaam. Ergens in de nacht 10cm ontsluiting weeen deden ondertussen weer pijn, maar de baby was nog niet ver genoeg gedaald, dus ze wouden wachten. Dus vgm uur gewacht en toen wouden ze toch wel echt beginnen aangezien ze zagen dat ik steeds zwakker werd (ik had 5x overgegeven en 2 nachten niet geslapen). Er kwam een dokter extra bij die zei dat er misschien een vacuüm gebruikt zou worden of een keizersnede. Maar het bleek vrij snel dat er goede kans voor natuurlijke bevalling inzat. Nou push moment was hel, letterlijk hel. Ben uiteindelijk wel geholpen met de vacuüm. Maar als de baby op je borst ligt is het natuurlijk allemaal waard. Placenta er een uur daarna ook uit. En daarna heeeel veel hechtingen (helaas). Nu heerlijk in de newborn bubbel ❤️💙

2 maanden geleden

Reactie op C.

11 juli 2024 Joah 🩵 Ik werd de ochtend van 11 juli ingeleid dmv ballon, ...
Gefeliciteerd! Hoe kwamen ze erachter van zijn armpje?

2 maanden geleden

Reactie op C.

11 juli 2024 Joah 🩵 Ik werd de ochtend van 11 juli ingeleid dmv ballon, ...
Wat grappig! Hier ook 11 juli bevallen en ons zoontje heet ook Joah!💙 gefeliciteerd!

2 maanden geleden

Ivey-Lynn 21 juni 14:39 uur🩷 Donderdag 20 juni om 14 uur moest ik bij de gynaecoloog zijn voor de verminderde/geen kindsbewegingen. Tot mijn schrik moest ik thuis me spullen gaan halen en terug komen voor een ballon en moest ik blijven. Vrijdag 21 juni om 06:41 hebben ze me vliezen gebroken en om 07:00 aan het infuus. 09 had ik duidelijke weeën en kwam me partner om 9:30. Rond 10:30 mocht ik naar de kamer met een bad. Ik moest wel steeds op me linker zei liggen want de kleine meid dipte soms. Ik heb een half uur in bad gezeten en moest er toen weer uit want ze bleef dippen. Ik kwam niet uit mijn weeen en de kleine kwam in nood. Een middeltje om me weeen te stoppen en besloten voor een keizersnede. Na kleine opstart problemen is ze met precies 38 weken om 14:39 gezond geboren

2 maanden geleden

Reactie op diianthha

Gefeliciteerd! Hoe kwamen ze erachter van zijn armpje?
Dank je wel! Ze kwamen er achter toen het ballonnetje eruit was en ze de vliezen gingen breken, ze voelde toen zijn vingers zitten

2 maanden geleden

Reactie op Linnie2024

Wat grappig! Hier ook 11 juli bevallen en ons zoontje heet ook Joah!💙 gefe ...
Haha nou wat een toeval! 🩵 Jullie ook gefeliciteerd

2 maanden geleden

13 juli 2024 is Amira geboren! Met 41 weken werd ik ingeleid en moest ik me sochtends om 08.30 uur melden. Eerst aan de ctg scan 1.5 uur ( geen idee waarom zo lang, ze hadden denk genoeg te doen op de afdeling). Daarna de vliezen gebroken en er kwam zoveel vruchtwater uit dat de gynacoloog ook ervan schrok en dus het bed verschoont moest worden 😆. De weeen kwamen zelf niet op gang dus kreeg ik opwekkers. Bij stand 1.2 nam m' lichaam ze zelf over en dit was zo rond 12.30 uur. Rond uur of 15.00 zat ik op 5 cm. Ik begon trouwens met 3 cm. Rond uur of 5 begon ik persdrang te krijgen en had ik zo'n 9 a 10cm ontsluiting. Na zo'n 10 min persen kwam onze dochter ter wereld! De rest zal ik besparen want veel bloedverlies baarmoeder die te lui is dus bloed stopte niet. 2x operatie en nu nog in ziekenhuis. En dat voor de 2e x al. Dikke pech dus.

2 maanden geleden

Reactie op Mirimiri

13 juli 2024 is Amira geboren! Met 41 weken werd ik ingeleid en moest ik m ...
Jeetje wat een pech erna zeg. Maar dat 'luie baarmoeder" vind ik toch zo'n débiele en oneerbiedige term. Je baarmoeder heeft net kei hard gewerkt en er gezond je kindje uit geperst, dat is toch niet lui. Eerder een vermoeide baarmoeder ofzo 😅 ze mogen die term wel een keer updaten hoor. Je hebt het super gedaan, sterkte voor het herstel!