13 Reacties
4 maanden geleden
Heb je misschien een man thuis die er voor je dochtertje kan zijn? Zodat jij lekker je ding kan doen en zonder zorgen onder de douche kan staan?
Zo doen wij dat hier in ieder geval.
4 maanden geleden
Ik zou haar laten liggen, als jullie nu in de badkamer zijn zijn jullie ook niet muisstil neem ik aan. Hier slapen ze overal doorheen en als ze wakker worden is mijn man er om ze te troosten en weer toe te stoppen.
Als de weeën hier in de nacht beginnen brengen we ze in de ochtend naar opa en oma...tenminste mijn dochtertje...zoon gaat gewoon naar school...
4 maanden geleden
Hier hetzelfde! Zolang ze lekker slaapt, vinden wij dat ze thuis kan blijven. De tijd is hierbij natuurlijk ook belangrijk. Als ze midden in de nacht wakker zou worden zullen wij de oppas erbij bellen om ons dochtertje op te laten halen. Als het in de ochtend is zal het er aan liggen of ze al naar de opvang kan of dat ze eerst naar de oppas gaat.
4 maanden geleden
Als je moeder zo dichtbij woont en ‘op wacht staat’ dan kan je het ook even aanzien? In eerste instantie laten slapen en mocht je toch te veel met haar bezig zijn in je hoofd, dan alsnog je moeder bellen die haar dan gauw komt ophalen?
4 maanden geleden
Ik zou je dochter laten ophalen. Je geeft zelf al aan dat je anders veel te veel met je hoofd bij je dochter bent. Ik geloof dat je voor een fijne soepele bevalling juist vrij moet zijn in je hoofd. Grote kans dat ze rond 2/3 zo moe is dat ze bij je moeder gewoon weer verder slaapt. En zo niet… tsja dan heeft je moeder een gebroken nachtje. Ik ken haar situatie niet maar mijn moeder zou daar in zulke omstandigheden ook geen moeite mee hebben. Het gaat er vooral op dat moment om dat jij op je gemak genoeg bent om de bevalling te laten vlotten.
Wij hebben nu het plan om onze dochter wel te laten slapen mocht de bevalling in de nacht beginnen. Maar ik zou niet angstig zijn dat ze zou wakker worden van het geluid in de douch oid. Daarna willen we graag naar het bevalcentrum. Vorige bevalling was in 5 uur dus mocht het onverhoopt ZO snel gaan dat ik wel thuis wil blijven dan laat ik mn dochter wel midden in de nacht ophalen (half uur rijden voor mn moeders huis). Vorige bevalling was ik namelijk vrij luidt, daar slaapt ze niet doorheen denk ik en lijkt me ook vrij traumatisch 😂
4 maanden geleden
Veel kinderen slapen door vuurwerk heen, dus grote kans dat ze er niks van mee krijgt.
Mijn moeder is ‘s nachts van mij bevallen en m’n zus wist het pas toen ze zelf wakker werd. Denk niet dat m’n moeder fluisterend door de persweeën gegaan is 😉
Ik zou het, wat de andere dames ook zeggen, even aankijken. Je moeder inschakelen als ze wakker wordt, is zo gedaan ☺️
4 maanden geleden
Wij hebben over t algemeen een hele lichte slaapster maar van de douche of bad wordt ze niet wakker. Wel van de trap op lopen met bepaalde treden, t rolluik op haar oude slaapkamer dicht doen of als de voordeur open gaat (thank god dat er een achterom is haha) dus mocht t hier aan de gang gaan in de nacht dan zal ze van t willen douchen van mij niet wakker worden ik denk hier eerder van alle rommelingen en geluiden er omheen wel haha
Wij bellen dan mijn schoonouders en die komen haar dan ophalen en ze hebben al gezegd al moeten we haar heel de nacht vergezellen omdat ze niet wil slapen dan is dat maar zo maar ik moet het grote werk gaan doen dus kan zij er echt niet bij blijven haha
4 maanden geleden
Hier wordt ze van de douche ook niet wakker. Ik denk dat ik het even aan zie hoe en wat. M’n vorige bevalling ging vrij snel. Dus de kans dat dat nu ook zo is is groot. Mijn vader komt hier naar toe zodat we haar niet uit bed hoeven te halen. En mocht het bijv begin van de nacht gebeuren, dan blijven we denk ik thuis en bel ik m’n vader ook niet. Het is echt een beetje aanhankelijk van het tijdstip. Moeten we naar het ziekenhuis of begint het later, dan komt m’n vader.
4 maanden geleden
Ik ben een paar dagen geleden thuis bevallen. Het begon rond middernacht en wij hebben onze dochter gewoon laten slapen (tegen mijn verwachting/idee in). Ik heb ook onder de douche weeën opgevangen. Rond 3 uur bevallen en om 5 uur werd ze wakker en kon ze haar broertje ontmoeten.
Succes alvast en misschien gewoon aanvoelen wat je op dat moment het liefste wilt?
4 maanden geleden
Die van ons is ietsje ouder 2 jaar en 9 maanden. We maken haar wakker en hebben dat ook verteld. Dat als de baby komt ze misschien in het donker door opa en oma wordt opgehaald.
Mijn schoonzusje heeft hetzelfde gedaan met dochter van 2,5 en die vond dat prachtig in het donker en was totaal niet van slag. Want het was haar verteld.
Ik weet niet of jouw dochter het begrijpt maar als ze het begrijpt scheelt dat enorm!